היישום אינו מחובר לאינטרנט

מצבם של העולים מבריה"מ מבחינת שכר, תעסוקה, השכלה ומצב סוציו-אקונומי

עבודה מס' 071211

מחיר: 249.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: סקירת ספרות וניתוח שאלון (66 משתתפים).

6,633 מילים ,17 מקורות ,2017

תקציר העבודה:

בשנת 1989 נפתח מסך הברזל במדינות חבר העמים ואפשר למאות אלפי יהודים לעלות לישראל. כמיליון עולים הגיעו לישראל מאז, כ-300,000 מתוכם בני נוער, כאשר שליש מהם כלל אינם יהודים (אדלשטיין ובר המבורגר, 2007). ברגר (1999) טוענת כי עליה מחבר העמים, אשר מתוארת כרעידת-אדמה אישית, מונה מספר אפיונים: החלפת סביבה פיזית ומקום מגורים, החלפת סביבה חברתית, שפה, מקום עבודה ולעיתים מקצוע. בנוסף, ברגר (1999) טוענת שלשינויים שמתרחשים בעת ובעונה אחת אצל עולה חדש ומשפחתו יש השלכות פסיכולוגיות, כלכליות, תרבותיות וחברתיות והשפעתם היא מצטברת.
על פי הורוביץ ולשם (1998), תהליך קליטתם של המהגרים מורכב מקשים רבים ביניהן הקושי החברתי ובעיקר הקושי הכלכלי. במהלך תהליך הקליטה ישנן דרכים שונות להשתלבות בחברה החדשה כאשר אין מסלול אחד ברור המביא להשתלבות מוצלחת. לקבוצות איתן באים המהגרים במגע, יש השפעה רבה על השאלות של כיצד וממי ילמדו המהגרים להשתלב בחברה ואיזה אופן ישתלבו. תהליך זה, של אופנים שונים של קליטה, המשופעים מהקבוצות הקרובות לאוכלוסיית המהגרים, בא לידי ביטוי בעיקר אצל בני הדור הראשון והשני, ומכונה אצלם הסתגלות מקוטעת. קושי הסתגלותי זה מביא איתו צרכים מיוחדים להתמודדות המהגרים עם אותם קשיים חברתיים וכלכליים. כחלק באותם קשיים, נפגעה משמעותית רמת החיים של אותם עולים כאשר רבים מהם, אקדמאים, כלל לא הועסקו במשרות ההולמות את כישוריהם, התפשרו על תנאי העסקה ירודים, שכר נמוך ושעות עבודה רבות.
לאור הדברים הנ"ל, מטרת המחקר הינה לבחון מהו מצבם הנוכחי של עולי בריה"מ משנות ה-90 מבחינת שכר, תעסוקה והשכלה. לפיכך, המחקר בנוי על פי השלבים הבאים: בחלק הראשון מוצגת הסקירה אשר תחילה סוקרת עליית חבר העמים לישראל בשנות ה-90 וכן את מאפייניהם הדמוגרפיים של עולים אלה בהיבטים של גיל, שכר, תעסוקה, השכלה ורמת חיים. החלק השני בסקירה מציג את ההשפעות הכלכליות של העולים על המשק הישראלי באותן שנים. מתוך פרק זה עולה רציונל המחקר אשר מציג את עיקרי הספרות, שאלת המחקר והשערות מחקר זה.

במחקר זה נעשה שימוש בכלי מחקר מסוג שאלון מובנה למילוי עצמי.
המדגם כולל 66 נבדקים.
כלל תוצאות השאלונים נותחו באמצעות תכנת SPSS.

תוכן עניינים:
1. מבוא
2. סקירת ספרות
2.1 עליית מהגרים מחבר העמים- רקע
2.2 מאפייניםדמוגרפיים של העולים
2.2.1 גיל העולים
2.2.2 תעסוקה
2.2.3 שכר
2.2.4 השכלה
2.2.5 רמת חיים
2.3 השפעת ההגירה מחבר העמים על כלכלת ישראל
3. רציונל המחקר
4. שיטת המחקר
4.1 משתני המחקר
4.2 כלי המחקר
4.3 מדגם המחקר
4.4 הליך המחקר
4.5 שיטות סטטיסטיות
5. ממצאים
5.1 הענות להשתתפות במחקר
5.2 סטטיסטיקהתיאוריתמשתתפיהמחקר
5.3 השוות מצב העולים עת עלייתם ארצה וכיום
5.3.1 שכר העולים
5.3.2 מצב סוציו-אקונומי של העולים
5.3.3 מצב תעסוקתי של העולים
5.3.4 השלכתם של העולים
5.3.5 הלימת כישורים תעסוקתיים של העולים
5.4 בחינת השערות המחקר
6. דיון וסיכום
6.1 דיון
6.2 סיכום
7. ביבליוגרפיה
נספחים - שאחון ופלטים סטטיסטיים

קטע מהעבודה:

על פי Castles & Miller (1998), תהליכי הגירה אלו ביחד עם השינויים בשוק העבודה והתפתחותו (בעיקר בהיבטים טכנולוגיים ובסקטור השירותים), היוו למעשה את הקרקע להופעת השלב השני בתופעת ההגירה הבינלאומית שתחילתה בשנות ה-70 המוקדמות וסופה בשנות ה-90 המאוחרות. שורשי התופעה הנעוצים בעיקרי שלב הגירה זה, אשר עליו ארחיב בעבודתי זו, הינו סיום המלחמה הקרה והתמוטטות הגוש הקומוניסטי.
בעקבות נפילת המשטר הסובייטי סיקרון (2000) טוען כי בשנת 1989 עלו לישראל יותר ממיליון עולים מברית המועצות לשעבר. קבוצה זו מגוונת מאוד אך אחד ממניעי העלייה הבולטים שלה הוא הרצון להבטיח את עתיד ילדיה. בתקופת הגוש הסובייטי לא ניתן היה לצאת את הארץ באופן חופשי ורבים נאלצו להמשיך ולחיות בתנאי מחייה ירודים בארץ מולדתם.

תגים:

ישראל · ברית המועצות · שכר · משכורת · כסף · תעסוקה · עבודה · ארגון · השכלה · ידע · גיל · רמת החיים · מהגרים · עלייה · השתלבות · חברה · הגירה · מהגרים · קליטה · עלייה · עולים · רוסיה · רוסים · דמוגרפיה

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "מצבם של העולים מבריה"מ מבחינת שכר, תעסוקה, השכלה ומצב סוציו-אקונומי", סמינריון אודות "מצבם של העולים מבריה"מ מבחינת שכר, תעסוקה, השכלה ומצב סוציו-אקונומי" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.