היישום אינו מחובר לאינטרנט

הקשר בין ביצועי חברות שמניותיהן נסחרות בבורסה בת"א לבין שכר בכירים

עבודה מס' 065502

מחיר: 240.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: האם שכר מנהלים בכירים בחברה ציבורית הינו פונקציה של תוצאותיה העסקיות של החברה או שאין קשר בין שכר המנהל לתוצאות החברה.

4,704 מילים ,15 מקורות ,2001

תקציר העבודה:

הספרות האקדמית חקרה ביסודיות גם את הקשר האמפירי שבין תגמול המנהלים למאפייני החברות. עיקר הממצאים מתייחסים לחברות הענק בארה"ב ובבריטניה, ומשום כך יש עניין מיוחד לבחון האם הקשרים שאותרו שם רלוונטיים גם לשוק ההון הישראלי על אפיוניו המיוחדים (בר יוסף, 1997).
רוב המחקרים שערכו (לדוגמא מחקרים שנערכו בעיתון גלובס ב-9.3.98 ו-19.4.99) מראים כי ניתוח כלכלי מסביר כמחצית מההבדלים בשכר בין מנהלים בסקטור הפרטי וכרבע או אף פחות מהבדלי השכר בסקטור הציבורי, כלומר אין מתאם מלא בין שכר לרווחיות. כלומר אם נערוך ניתוח סטטיסטי, נוכל להסביר את ההפרשים בין שכר מנהל אחד למשנהו רק בחלק ע"י ההפרשים ברווחיות של החברה.
שאלת המחקר העיקרית אשר תבחן בעבודה זו היא, האם שכר מנהלים בכירים בחברה ציבורית הינו פונקציה של תוצאותיה העסקיות של החברה או שאין קשר בין שכר המנהל לתוצאות החברה.

המדגם יכלול 50 חברות מענפי משק שונים. מדגם זה יבחן כ- 60 נושאי משרות בכירות בחברות אלו. מדגם זה כולל את המנהלים נושאי המשרות השכירים שהרוויחו את המשכורות הגבוהות ביותר לשנת 2001.
הניתוח יערך בעזרת רגרסיות לינאריות הבוחנות קשרים בין המשתנים.

תוכן עניינים:
1. מבוא
2. סקירת ספרות רלוונטית
2.1 היבטים מוסדיים
2.1.1 הוראות החוק
2.1.2 הקשר בין שכר לפריון
2.2 המודל
2.3 השערות המחקר
3. היבטים אמפיריים
3.1 המדגם
3.2 מתודולוגיה
4. ניתוח התוצאות
4.1 השפעת השכר דאשתקד
4.2 בחינה מול התפקיד
4.3 שווי שוק החברה
5. סיכום
6. ביבליוגרפיה

קטע מהעבודה:

בבסיס המודלים האנליטיים עומדת ההנחה שהמשקיעים (בעלי המניות) מפקידים את ניהול החברה בידי מנהל ממונה. המשקיעים אינם מתערבים בניהול השוטף, ויכולת הפיקוח שלהם על תשומותיו הינה מוגבלת. מבחינה זו המצב מורכב הרבה יותר לגבי מנהלים מאשר לגבי גורמי יצור אחרים- הון ועובדים מהשורה. מעבר לבעייתיות במידת האפשרות למדוד את מידת התשומות שמשקיע המנהל קיימת גם אינפורמציה לא סימטרית בין המנהל לבעלי המניות לגבי מידת יכולתו האמיתית של המנהל לתרום (אייזנברג, 1998).

תגים:

מנהל · חברה · ארגון · רווח · שכר · אופציות · ניהול

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "הקשר בין ביצועי חברות שמניותיהן נסחרות בבורסה בת"א לבין שכר בכירים", סמינריון אודות "הקשר בין ביצועי חברות שמניותיהן נסחרות בבורסה בת"א לבין שכר בכירים" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.