היישום אינו מחובר לאינטרנט

שכר הנשים

עבודה מס' 020887

מחיר: 191.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: סקירת מעמד הנשים בשוק העבודה ובדיקת הסיבות לפערים בין שכר הנשים לשכר הגברים.

2,753 מילים ,11 מקורות

תקציר העבודה:

מטרת העבודה
מעמדן של הנשים לכל אורך ההיסטוריה היה נמוך משל הגברים. מעמד זה גרם לצורות שונות של קיפוח, שאחת מהן היא הקיפוח בשוק העבודה.
מטרת עבודה זו היא לענות על השאלה, מדוע שכרן של הנשים נמוך יותר. הסיבות יכולות להיות רבות, ומפאת קוצר היריעה אביא את החשובות שבהן.


הריבוד
ניתן לראות את השפעת המין על מכלול התנסויות חברתיות ומיניות בתפישה שונה אצל שני המינים. ישנם הבדלים בתכונות בין גבר לאישה בין אם השפעה חיצונית חברתית או נתונים שנמצאים באדם.
בחברה היום קיימות תפיסות שונות המתייחסות להון האנושי של נשים וגברים בחברה. תפיסות אלו מעוגנות בגישות התיאורטיות השונות לחלוקת תפקידים בין המינים.
1. גישות המדגישות את הדטרמיניזם בחלוקת העבודה בין גברים ונשים בחברה-אלו מצדדות בחלוקת תפקידים המאפשרת הקצאה אופטימלית של האנשים לתפקידים השונים. הדטרמיניזם יכול להיות ביולוגי, פסיכולוגי, וסוציולוגי.
2. ישנן גישות המדגישות את הדיכוי החברתי של הנשים ורואות במעמדם השונה של גברים ונשים בחברה תוצאה של יחסי כוחות בלתי מאוזנים, מתוך הנחה כי הגברים הם המין השליט ובתור שכאלה הם מונעים בצורות שונות את כניסת הנשים לתפקידים הקובעים יותר והגבוהים יותר בהיררכיה הריבודית.
א. דטרמיניזם פסיכולוגי ביולוגי-הבדל הורמונלי בין גברים לנשים שונה בין הגבר לאישה וההורמונים של מין הספציפי שולטים גם על ההתנהגות המינית וגם על ההתנהגות החברתית.
הגישה הפסיכואנליטית- מדגישה את הגורם הפסיכולוגי כאשר הדגש הוא על אברי המין והרביה. על פי פרויד (1927) האישה היא חסרת אברי מין ולכן היא בעלת רגשי נחיתות ותכונות של רגשנות מורך לב ופסיביות.
אריקסון (1964) בספרו "האנטומיה היא הגורל" גורס שאישיות האדם ותפקידו קשורים עם מאפיינים פיזיים ,פיזיולוגיה של הזכר והנקבה. INER SPACE החלל הנשי במרכז ההגשמה העצמית של האישה ומכאן תכונותיה בעלות אוריינטציה בין אישית, חיים חברתיים ורגשות, ובאמצעותם תמצא את הגבר למימוש מטרתה הביולוגית. ואילו הגבר מאופיין בפעולות כלפי חוץ ומפתח תכונות בעלות אוריינטציה אינסטרומנטלית כמו שליטה ובקרה עצמית ואינדיבידואליזם ומכאן המאפיינים הפיזיולוגיים השונים בגבר ואישה והתפקידים השונים הנגזרים מכך מפתחים בהם תכונות שונות ומסגלים אותם לתפקידים חברתיים שונים.

תוכן העניינים:
1. מטרת העבודה
2. הריבוד
3. השלכות לישראל
4. הגורמים לפער
5. סיכום
6. ביבליוגרפיה

תגים:

שוויון · פמניזם · כלכלה

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "שכר הנשים", סמינריון אודות "שכר הנשים" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.