היישום אינו מחובר לאינטרנט

שכר מנכ"לים

עבודה מס' 069514

מחיר: 362.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: עבודה עיונית אשר סוקרת את שכר המנכ"לים בחברות ציבוריות שונות ומנסה להוכיח קשר בין השכר לבין ביצועי החברה, רווחיה וכו'.

5,193 מילים ,38 מקורות ,2012

תקציר העבודה:

עבודתי הינה עבודה עיונית אשר תעסוק בגורמים המשפיעים על שכר המנכ"ל.
שכר המנכ"ל הינו נושא חשוב בחשבונאות הניהולית אשר נידון פעמים רבות בעבר ובהווה, הן בדיון הציבורי והן בדיון האקדמי. על מנהלים בכירים מוטלת אחריות רבה; הם נדרשים לתת דין וחשבון במקרה של כישלון עסקי ו/או כישלון מקצועי, בנוסף לכך, היקף ההשקעה הנדרש מהם גבוה מהרגיל. שכר המנכ"לים הינו נושא פופולארי מאוד לאחרונה, לאחר שנועדנו לשמוע ששכר המנכ"לים בשנים האחרונות הלך וגדל ללא זיקה להתרחשויות השונות שקרו במשק הישראלי, כמו למשל: המשבר הכלכלי העולמי, המחאה החברתית שפקדה את ישראל בקיץ האחרון וכו'.
הביקורת הציבורית, לאחר אחד המשברים הכלכליים העמוקים ביותר שידע העולם בשנת 2008, תוהה אם שכר המנכ"לים בחברות ציבוריות, אשר חלק נכבד מבעליהן הוא הציבור, אכן מוצדק, ואם הוא מגיע בד בבד עם ביצועי הפירמות שאותן הם מנהלים. כן היא מעלה את נושא הMoral Hazard-: מנהלי החברות נוטלים סיכונים גבוהים יחסית, מייצרים רווחים מרשימים ומושכים משכורות נאות, אך ברגע שמשהו משתבש הם פונים לשלטונות כדי שיחלצו אותם מהמצב שאליו נקלעו. את המחיר משלמים האזרחים במיסיהם, אבל לא רק במיסיהם; כאשר חברות ציבוריות מפסידות כסף, חסכונות הציבור המושקעים בחברות אלה, לרוב בצורת קרנות פנסיה, ביטוח וקרנות נאמנות, נשחקים, וזאת כאשר ציבור זה אינו מיוצג כהלכה בדיון הקובע את שכר המנכ"לים.

תוכן עניינים:
1. מבוא
2. צורות תשלום שכר המנכ"לים
3. סקירת ספרות רלוונטית
4. שאלת המחקר
5. השערה מס' 1: גידול בשכר המנכ"לים מצמצם את "דילמת הסוכן"
6. השערה מס' 2: למנכ"ל בעלים שכר גבוה יותר לעומת מנכ"ל שכיר
7. השערה מס' 3: מנכ"ל בסוף כהונתו יפעל לשיפור ביצועיו ע"מ להגדיל את שכרו לפני הפרישה
8. סיכום ומסקנות
9. ביבליוגרפיה

קטע מהעבודה:

Joseph dunning(2012), בדק במחקרו את נושא שכר המנכ"לים בתקופת המשבר הגלובלי העולמי בארה"ב, שפקד גם את העולם כולו בשנים 2008-2009. במחקר התברר כי מרבית החברות שנפגעו מהמשבר הגדול בארה"ב שילמו שכר מופרז למנכ"לים שלהן והחוקר טוען שזו אחת הסיבות לקריסת אותן חברות.

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "שכר מנכ"לים", סמינריון אודות "שכר מנכ"לים" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.