היישום אינו מחובר לאינטרנט

השביתה במערכת החינוך (2007) ככלי להשגת תנאי שכר ותוספות שכר

עבודה מס' 068232

מחיר: 181.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: בחינת הרקע והסיבות לפרוץ השביתה, תוך התייחסות לפעולות הצדדים, תהליך המו"מ והשגת יעדי המורים.

3,344 מילים ,22 מקורות ,2009

תקציר העבודה:

לעיתים במסגרת יחסי העבודה נוצרים סכסוכי עבודה הנובעים מקונפליקט או מעמדות שונות של הצדדים המעורבים. בדרך כלל מדובר בסכסוך כלכלי, אחת מהדרכים ליישוב הסכסוך היא שביתה.
שביתה אינה נולדת בחלל ריק. היא מהווה בהכרח תגובה על התנהגותו של המעביד, אשר פגע בתנאי העסקתם של העובדים או סירב לשפר תנאים אלה. דרכם של העובדים להתמודד עם התנהגות המעביד ולנסות לשפר את מצבם היא באמצעות משא ומתן, אשר הצלחתו תלויה ביכולתם לאיים בשביתה ולממש איום זה במידת הצורך (גיא דוידוב, 2005).
בישראל, כמו במדינות רבות אחרות, השביתה אינה מעוגנת בחוק ואינה מוגדרת כזכות, אלא כחירות שהוכרה על ידי בית הדין לעבודה ועל ידי אמנות בינלאומיות. אך זכויות הזולת מגבילות חירות זו, ככל חירות אחרת. חופש המאבק המקצועי מתפרש כחופש הצדדים במערכת יחסי העבודה להיאבק ביניהם לשם קביעת זכויות חדשות.
תופעת השביתה במדינת ישראל הופכת להיות תופעה מוכרת. ברגע שמגיע מצב של סכסוך עבודה בין ארגון העובדים לארגון המעסיקים (הכולל גם את הממשלה כמעסיקה) נראה כי האופציה הנפוצה ביותר היא פתיחה בשביתה בכדי שהעובדים יוכלו לקבל את מבוקשם.
בשנה שעברה ב-10.10.07 פרצה לה שביתת המורים העל יסודיים הגדולה בהיסטוריה של מדינת ישראל. כמדי תקופה חוזרים המורים לריטואל הקבוע של עיצומים ושביתות במחאה על תנאי העבודה והשכר. שביתה זו החלה כמו כל שביתות המורים הקודמות ובכל זאת נדמה שמשהו חדש קורה.
בעבודתי זו אבחן את השתלשלות העניינים בשביתת המורים הגדולה, את הרקע והסיבות לפרוץ השביתה. את פעולות הצדדים ותהליך המו"מ ואת סופו של האירוע מבחינת העובדים והמעסיק. וכל זאת תוך בחינת שאלת המחקר: האם שביתת המורים הגדולה השיגה את יעדיה? בהתייחס לשביתת המורים העל יסודיים באוקטובר 2007.

תוכן העניינים:
מבוא
שביתת המורים 2007 - הרקע והסיבות לשביתה
הגדרת השחקנים
השתלשלות האירועים בזמן השביתה
תוצאות השביתה - נזקים ותוצאות
דיון ומסקנות
ביבליוגרפיה

קטע מהעבודה:

באיגרת שיצאה ממשרדו של יו"ר הארגון, רן ארז, אל מורי ישראל, נכתב: "בחודשים האחרונים אנו מקיימים משא ומתן עם משרד האוצר שהתפוצץ בשבוע שעבר. לאור התנהלותו של משרד האוצר, ברור לנו כי אין בכוונתם להשקיע במערכת החינוך ולו מעט.
מנקודת מבט קצרת ראות, מערכת החינוך בעיניהם אינה השקעה כדאית ואין הם רוצים לראות אילו השלכות עתידיות יש למערכת החינוך על המדינה. המסקנה היא שללא מאבק - אין כל סיכוי שמשרד האוצר יתעשת וישקיע במערכת החינוך את המשאבים שהמערכת כל כך זקוקה להם".
עוד הוסיף היו"ר: "אם אנחנו לא נשבית, לא ייווצר לחץ למשא ומתן ולא נוכל בעצם להיאבק" (אסף זלינגר 6.9.07).

תגים:

מערכת החינוך · בתי ספר · משרד האוצר

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "השביתה במערכת החינוך (2007) ככלי להשגת תנאי שכר ותוספות שכר", סמינריון אודות "השביתה במערכת החינוך (2007) ככלי להשגת תנאי שכר ותוספות שכר" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.