היישום אינו מחובר לאינטרנט

שוק רשתות בתי הקפה בישראל

עבודה מס' 065771

מחיר: 326.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: ניתוח צמיחת רשתות בתי הקפה משנות ה-90 ועד 2007.

8,477 מילים ,19 מקורות ,2007

תקציר העבודה:

במרוצת השנים, בילוי בבית קפה הפך לבילוי מועדף על הישראלים. במסגרת עבודה זו נסקור את הסיבות לכך. החל בהיסטוריה המוקדמת של רשתות בתי הקפה בישראל, ועד לטרנדים עתידיים ועכשוויים בתחום.
רשתות בתי קפה צמחו בשנים האחרונות באופן ניכר, גם בכמות הסניפים שלהן, וגם בנתח השוק שלהן שבא על חשבון בתי הקפה הקטנים. בין היתר, נסביר בעבודה זו את הסיבות לכך, הקשורות לאסטרטגיית ההתרחבות של הרשתות הגדולות וכן לחסמי הכניסה הקיימים בשוק זה.
במסגרת עבודה זו נסקור את מאפייני השוק, את התחרות הפנימית בענף, וכן את התחרות הבין ענפית של שוק בתי הקפה, הן מול מקומות בילוי אחרים והן מול הכנת קפה לצריכה ביתית.
בשוק הקפה קיימים מתחרים רבים, חלקם גדולים יותר וחלקם גדולים פחות, אך למעשה אין אף רשת דומיננטית שהצליחה להשתלט על השוק ולהשיג נתח של מעל 50%. השחקנית המובילה, רשת ארומה, מהווה פלח של 33% אחוז בלבד משוק רשתות בתי הקפה, וגם זאת רק אם מוציאים מהמשוואה גם את בתי הקפה הפרטיים שאינם חלק מרשת, וכן את סגמנט הOn the Go בו שולטת למעשה רשת עלית קפה.
השוק בישראל עצמו הוא בוגר, אך להערכתנו עדיין לא רווי לגמרי, במיוחד בפריפריה. למרות כישלון רשת סטארבקס בכניסה לישראל, אותו גם נסקור כאן, אנו מאמינים כי לשוק עדיין יש לאן לצמוח, וכי הכישלון נבע מטעויות של חברת סטארבקס עצמה. להערכתנו, השוק יכול לגדול בצורה מתונה בשנים הקרובות, ואת ההובלה יינטלו רשתות אשר ישכילו לנצל טרנדים נוכחיים ועתידיים.

תוכן עניינים:
* תקציר מנהלים
* ההיסטוריה של בתי הקפה בישראל
המאה ה-20
שנות ה-2000 וצמיחת הרשתות
* תאור המוצר
* תחרות בין ענפית
טשטוש הגבולות בין מסעדות לבתי קפה
בית קפה בבית?
* סגמנטציה של לקוחות שוק בתי הקפה
מאפייני הלקוחות
חלוקה לסגמנטים
נאמנות לקוחות
* חסמי כניסה
רישיון עסק
הון
ידע וניסיון
מיקום
* מאפייני השוק:
עונתיות
קצב פתיחה וסגירה גבוה של עסקים
שעות הפעילות
אבטחה
שטח
מיקום
זכיינות
פדיון ורווחיות
* המתחרים בשוק
* המתחרים המרכזיים
* מיצוב ובידול
ניתוח SWOT (ארומה, קפה ג'ו, ארקפה, קפה הלל, קופי בין, אילנ'ס)
איומים והזדמנויות (כלליים לשוק)
* ניתוח סקר מדד שירות ישראל לרשתות בתי קפה (מתוך גלובס)
* מדיניות מחירים
* פעילות שיווקית
פרסום
מבצעים
* טרנדים ומגמות עתידיות
השתלטות הרשתות הגדולות
צמיחה
משלוחים
יציאה לחו"ל
התרחבות לפריפריה
הרחבת התפריט והמוצרים הנלווים
הפעלת דוכנים ועגלות קפה
מיזמים עסקיים
* כישלון כניסת סטארבקס לישראל
סטארבקס - רקע כללי
החדירה לישראל, הכישלון והיציאה
ניתוח הכישלון - נקודות עיקריות:

מילות סיכום
ביבליוגרפיה

הערת מערכת: בעבודה לא צויינו מראי מקום.

קטע מהעבודה:

עברו מים רבים בירקון מאז אותם ימים של תל-אביב הישנה, בה סופרים, פילוסופים והוגי דעות התקבצו בבתי קפה שכונתיים קטנים. בתי הקפה היקיים בתל אביב של פעם ניסו לייבא מאירופה את האווירה של בתי הקפה מוינה והקולטורה האירופאית. לכך נוסף נופך אוריינטלי מחוזק בהל של הסביבה המזרח תיכונית בה ישראל נמצאת וצורכת את התרבות והקפה שלה. הישראלים תמיד אהבו לשתות קפה כנראה, ובאופן עקבי צריכת הקפה של הישראלי הממוצע גבוהה משל מקבילו האמריקאי ואף משל האירופי. במדינה מתוחה כמו שלנו, כנראה שקופאין הוא הסם הנבחר.
למרות האמור, באותם בתי קפה של פעם, עם כל התרבות שנוסדה סביבם, הישראלים שתו פשוט קפה פילטר גרוע במקרה הטוב, וקיבלו את אותה תערובת עם כפית "נס" של עלית ששתו גם בבית במקרה הגרוע.

תגים:

תחרות בין ענפית · ניתוח swot · זכיינות · ארומה · קפה הלל · ארקפה · קופי בין · קפה ג'ו · קפנטו · אילנ'ס · לחם ארז · סטארבקס סטרבקס

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "שוק רשתות בתי הקפה בישראל", סמינריון אודות "שוק רשתות בתי הקפה בישראל" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.