היישום אינו מחובר לאינטרנט

ניתוח שוק מוצרי הקפה בישראל בהתמקדות על חברת עלית

עבודה מס' 063462

מחיר: 289.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: ניתוח השוק ובחינת חלופות.

12,594 מילים ,6 מקורות ,2004

תקציר העבודה:

תוכן עניינים:
מבוא
רקע
ניתוח חיצוני
מגמות ותנודות בסביבת הפירמה
זיהוי ואפיון הסביבות השונות
מאפייני הכוחות הפועלים בסביבה
קהל הלקוחות והקונים וכושר המיקוח שלהם
ספקים וכוח המיקוח שלהם
מוצרים תחליפיים
חסמי כניסה לשוק
חסמי יציאה מהשוק
גורמי מפתח להצלחה KSF
אטרקטיביות השוק
ניתוח פנימי
רקע כללי
מהות העסק
מטרות
יעדים
אסטרטגיה
SWOT
יתרון תחרותי של הפירמה
אפיון תמהיל השיווק
ניתוח הבעיות
ניתוח ואפיון הבעיה המרכזית
ניתוח ואפיון בעיות המשנה
הגדרת החלופות, ניתוחן והערכתן
המלצות

סיכום מנהלים
שוק הקפה בישראל הנו שוק דינאמי המאופיין בתחרות חריפה בין שתי השחקניות העיקריות.
אופי תחרות זה הנו פועל יוצא של כושר השתייה המוגבל של הצרכנים, אשר מאלץ את החברות להתמודד על נתחי השוק המוגבלים.
השוק הינו שוק ריכוזי במיוחד כאשר בתת הקטגוריה של הקפה הנמס ישנן שתי שחקניות ראשיות - 'עלית' ו'נסטלה' ובתת הקטגוריה של הקפה השחור ישנן 4 שחקניות ראשיות - 'עלית', 'רגואן', 'לנדוור' ו'אל-נחל'ה', כאשר השוק נשלט ללא עוררין ע"י חברת 'עלית' המהווה מונופול בתת קטגוריה זו ומוצר הדגל שלה - 'קפה טורקי עלית' הוא אחד מחמשת המוצרים הבודדים בשוק הישראלי שמגלגל מחזור מכירות של למעלה מ-150 מיליון ש"ח.
היקפו הכללי של שוק הקפה בישראל נמדד ב-650 מליון ש"ח בשנה, מתוכו מכירות הקפה הנמס נאמדות ב-350 מיליון ש"ח, ומכירות הקפה השחור נאמדות ב-300 מליון ש"ח.
מבחינת כמויות נאמד שוק הקפה בארץ ב-4500 טון בשנה אותם ניתן לתרגם לכ-2.2 מילארד כוסות קפה.
מבנה השוק כולל חלוקה לקטגוריות, תת-קטגוריות.
את שוק הקפה ניתן לחלק לקפה עצמו, החומר ממנו מכינים את המשקה, ולאביזרים השונים הדרושים להכנתו בדרכים שונות. הקפה לסוגיו מתחלק לקפה קלוי, קפה שחור וקפה נמס.
הקפה הנמס עצמו מתחלק לקפה אבקתי, מגורען או מיובש בהקפאה.
הקפה השחור (טורקי) הוא קפה טחון, עם או בלי תוספת הל, ניתן למצאו בגרסה נטולת קפאין.
כמו כן יש גם קפה שחור בטעמים.
את הקפה הקלוי ניתן למצוא בצורת פולים, טחון ומוכן להכנת אספרסו או פילטר וכן בצורת קפסולות.
האביזרים הם רבים ומגוונים, וכוללים מקינטות, פילטרים, מכונות אספרסו מסוגים שונים ומכונות אוטומטיות.
בעבודה זו נתמקד בפעילותה של חברת 'עלית' בשוק הקפה. חברת 'עלית' מוזגה לאחרונה עם חברת 'שטראוס' והיא כיום החברה התשיעית בגודלה בעולם בשוק הקפה השחור. החברה מייצאת חלק ממוצריה לחו"ל ע"י חברת הבת 'עלית אינטרנאשיונל'.
למרות היותה חברה גדולה מאד במשק, לחברה בעיה שיווקית, הבעיה המרכזית של חברת 'עלית' בשוק הקפה היא בעיית מיצוב. חברת 'עלית' הינה אחת החברות המזוהות ביותר עם ה"ישראליות", משמעות ה"ישראליות" הינה מיצוב עממי, זול יחסית, פשוט, מקומי, ישן, סטטי.
הבחירה בבעיה זו נובעת משתי סיבות עיקריות: הראשונה, ישנה מגמה ברורה של השוק הישראלי לצריכת מוצרי קפה איכותיים יותר. הסיבה השנייה, 'עלית' הינה אחת החברות הגדולות והמובילות במשק הישראלי, האסטרטגיה של החברה הינה כיבוש השוק הישראלי כפי שהיה במהלך 40 שנה, ע"מ לנגוס בנתח שוק גדול ככל האפשר כמובן שיש צורך בדריסת רגל מהותית גם בנתח הפרימיום אשר פונה לפלח אוכלוסייה משכבה סוציו-אקונומית בינונית- גבוהה. המיצוב ה"ישראלי" שכל כך מאפיין את 'עלית' הינו נקודת חוזקה של החברה אך במקרה זה הוא בה בעוכריה, החברה לא מצליחה לשווק מוצרים שנתפסים כאיכותיים יותר והיא ממשיכה להיות מזוהה עם "הקפה נמס" הישן, הזול והמוכר.

החלופה שנבחרה על ידנו לפתרון הבעיה היא שמירה על המצב הקיים. החלופה נבחרה בעיקר מכיוון ששמירה על המצב הקיים וויתור על השקעות ענק במו"פ ובתקשורת שיווקית להחדרת מותג חדש היא המתאימה ביותר למצב החברה כיום. חברת 'עלית' היא החברה המובילה את שוק הקפה בישראל עם מותגים חזקים כמו 'קפה נמס עלית' ו 'קפה טורקי עלית'. כל פעולה משמעותית להגדלת נתח שוק הקפה הנמס, עלולה להוביל את החברה לשליטה מונופוליסטית על השוק (כמו בשוק הקפה השחור). מצב זה אינו רצוי מכיוון שהוא גורר עמו הגבלות עסקיות ופיקוח יתר.

תהליך השמירה על הקיים מבחינת תמהיל המוצרים, אין משמעו קפיאה על השמרים. על החברה להמשיך לגבש ולבסס את תדמית המותג. באמצעות תקשורת שיווקית נכונה ניתן לבנות למותגי החברה שם איכותי מוביל ע"י הדגשת היוקרה והאיכות. המשך פרסום בטלוויזיה, רדיו ושלטי חוצות יסייע לחברה בפעולות אלו.
ניתן להגדיל את שטח המכירה ברשתות השיווק והמרכולים ע"י הוספת עמדות ממכר ובנוסף ליצור נקודות מגע חדשות עם הלקוחות. כמו כן ניתן לבצע פעילויות קד"מ כגון טעימות למוצרים ומתן חסויות.

ביבליוגרפיה
The Marker
אתר חברת 'עלית'
יפעת הון דיסק
הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה
משרד המסחר והתעשייה
מאמרים מהעיתונות- ידיעות אחרונות, מעריב, הארץ, גלובס (אין פירוט של הכתבות(

תגים:

אסם · ואן · טורקי · ייקובס · לנדוור · נמס · נסטלה · פישביין · פלאטינום · שחור · שיווק · תמהיל

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "ניתוח שוק מוצרי הקפה בישראל בהתמקדות על חברת עלית", סמינריון אודות "ניתוח שוק מוצרי הקפה בישראל בהתמקדות על חברת עלית" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.