היישום אינו מחובר לאינטרנט

אפליה מגדרית בשכר וקונפליקט משפחה-עבודה בישראל

עבודה מס' 071179

מחיר: 249.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: סקירת ספרות בנושא.

6,434 מילים ,32 מקורות ,2019

תקציר העבודה:

פערי מגדר בשוק העבודה אחד מהנושאים המדוברים ביותר בישראל ובעולם. נשים מהוות קרוב למחצית מכוח העבודה האזרחי בישראל, ולמרות כל החוקים למניעת אפליה כמו חוק שוויון ההזדמנויות בעבודה וחוק שכר שווה לעובדת ולעובד בישראל עדיין קיים פער בשכר בין נשים לגברים. חרף הגידול בשיעור ההשתתפות של נשים בשוק העבודה בעשורים האחרונים, העלייה המתמדת בהשכלתן פערי השכר המגדריים נותרו כמעט ללא שינוי. חלק נכבד מן הפער בשכר החודשי בין נשים לגברים נובע מכך נשים עובדות בממוצע פחות שעות משל גברים. נשים רבות האחראיות העיקריות על העבודות הבית והטיפול בבני המשפחה זה משפיע על השתלבותן בשוק עבודה.
בישראל אישה מרוויחה רק 78 אגורות על שקל שמרוויח גבר, למרות שהממוצע הוא 86 אגורות בין מדינות ה-OECD. כמו כן מחקרים מוצאים כי פערי השכר כלל לא הצטמצמו בחמש השנים שבין 2010-2015.
לפיכך, מטרת המחקר הנוכחי הינה לבחון האם עדיין קיימים בארץ ובעולם פערי שכר מגדריים על בסיס אפליה מגדרית וכיצד קונפליקט משפחה- עבודה תורמים לפערי שכר אלה. על מנת לבחון את הנושאים הנ"ל, המחקר בנוי ממספר פרקים. הפרק הראשון סוקר ביטיים של אפליה בשכר כאשר פרק זה מחולק לתת פרקים שונים. תת פרק ראשון סוקר מהי אפליה מגדרית בשכר ומציג הגדרות שונות לאפליה מגדרית זו. תת פרק שני סוקר את האפליה המגדרית בשכר הקיימת בעולם ואילו תת פרק שלישי סוקר את אפליה זו בישראל. תת פרק רביעי עוסק למעשה באפלייתן של נשים בשכר הנמצאות בהריון ואילו תת פרק חמישי סוקר את התפקידים המגדריים הקיימים בתעסוקה ותרומתם לפערי השכר המגדריים.
פרק שני של המחקר עוסק בקונפליקט משפחה-עבודה. גם פרק זה מחולק למספר תתי פרקים כאשר תת פרק ראשון סוקר את ההגדרות השונות הקיימות בספרות לקונפליקט משפחה-עבודה, תת פרק שני מציג תיאוריות שונות בנושא זה ואילו תת פרק שלישי מציג למעשה את ההשפעה של קונפליקט זה על הבדלי השכר המגדריים הקיימים בארץ ובעולם.
כלל שלבי המחקר שתוארו לעיל באים לתת מענה הולם על שאלת המחקר אשר מובילה את עבודה זו הינה: כיצד קונפליקט בית עבודה תורם לפערי השכר המגדריים בקיימים בארץ ובעולם?

תוכן עניינים:
1. מבוא
2. סקירת ספרות
2.1 ביטויים של אפליה בשכר
2.1.1 מהי אפליה מגדרית בשכר
2.1.2 אפליית שכר מגדרית בעולם
2.1.3 אפליית שכר מגדרית בישראל
2.1.4 אפליית נשים בהריון
2.1.5 תפקידים מגדריים
2.2 קונפליקט משפחה-עבודה
2.2.1 הגדרה
2.2.2 תיאוריות קונפליקט משפחה-עבודה
2.2.3 קונפליקט משפחה-עבודה ופערי שכר מגדריים
3. דיון ומסקנות
3.1 דיון
3.2 מסקנת המחקר
4. ביבליוגרפיה

קטע מהעבודה:

במדינת ישראל ישנה חקיקה ברורה בכל הנוגע לאפליה, עם זאת האפליה קיימת גם כיום במגוון תחומים וכלפי קבוצות ספציפיות בחברה. חרמון ועמיתיו (2018), מגדירים בפנינו את סוגיית האפליה בתחום התעסוקה בפרט: "כל הבדלה, הרחקה או עדיפות מטעמי גזע, צבע, מין, דת, השקפה מדינית, מוצא לאומי או מקור חברתי, שיש בהן כדי לשים לאל או לפגום את שוויון הסיכוי או היחס בהעסקה או במשלח-יד".
לאפליה ישנם מאפיינים אשר לרוב סממני האפליה בסביבת התעסוקה תהיה כבר בשלבים הראשונים של קבלת ההחלטות של המעסיקים, אולם אפליה זו עלולה להתקיים בכל שלבי ההעסקה ובמידה שונה כלפי כל עובד. האפליה עלולה להתגלות בחן העדפה לקידום עובד אחד על עובד אחר, חלוקת מטלות לעובדים מסוימים, תנאי שכר, יחסים בין אישיים בין מעביד לעובד ועוד (חרמון ועמיתיו, 2018).

תגים:

אפליה · עבודה · ישראל · בית · עבודה · קונפליקט · נשים · גברים · פער · מגדר · שכר מגדרי · שוק העבודה · חופשת לידה · ילדים · הריון · סוציאלי · מוסר · אמהות צעירות · משפחה · פמיניזם · שוויון · מיגדר

עבודות נוספות בנושא:

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "אפליה מגדרית בשכר וקונפליקט משפחה-עבודה בישראל", סמינריון אודות "אפליה מגדרית בשכר וקונפליקט משפחה-עבודה בישראל" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.