היישום אינו מחובר לאינטרנט

אפליה מגדרית בתעסוקה ושכר בארץ ובעולם

עבודה מס' 070957

מחיר: 299.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: האם קיימת אפליה מגדרית בתעסוקה בקרב נשים עובדות בתנאי שכר, תנאי תעסוקה ואפשרויות קידום?

8,093 מילים ,29 מקורות ,2017

תקציר העבודה:

"נשים הן מחצית מאוכלוסיית העולם, אך תורמות שני שלישים משעות העבודה. הן מגדלות את מחצית מכמות המזון, אך מקבלות עשירית מן השכר ובבעלותן רק אחוז אחד מכל הרכוש המצוי בעולם. נשים סמויות מן העין, בחשבונות הלאומיים, דבר הממעיט מתרומתן לכלכלה ולחברה, פוגע טפח אחרי טפח בהערכה העצמית שלהן, מוביל מעצבי מדיניות להתעלם מן ההשלכות שיש להחלטותיהם על חיי הנשים ומקשה על נשים לזכות בשוויון בחברה שלנו" (קולינס, 1993 אצל ימיני, 2009).
נשים מהוות את אחת הקבוצות הפגיעות ביותר לעוני. אוכלוסיית הנשים מוזכרת בספרות כאחת מצב הנשים בשוק התעסוקה הקבוצות שסובלת מהדרה חברתית. הדרה בקרב נשים באה לידי ביטוי ברמות שונות של קיפוח מתמשך ורב מימדי, שוליות, ניתוק ובידוד חברתי. בשנים האחרונות חלה עליה עקבית בהשתתפותן של הנשים בכוח העבודה האזרחי: משיעור השתתפות של 29.7% בשנת 1970 עד לשיעור השתתפות של למעלה מ-50% בשנת 2008.
על אף העלייה המרשימה בשיעורי ההשתתפות של נשים בכוח העבודה בעשורים האחרונים, אופן ההשתלבות שלהן הוא בלתי שוויוני: הן מהוות 60% מבין משתכרים עד שכר מינימום, כשמרביתן מועסקות כשכירות ומרוכזות במקצועות "נשיים" המאופיינים בשכר נמוך יחסית. בהמשך לכך, שכרן של הנשים נמוך לרוב משכרם של הגברים - בשנת 2010 השכר החודשי של הנשים היווה בממוצע רק 63% משכר גברים.
העבודה בנויה באופן הבא: בחלק הראשון מוצג המונח 'אפליה מגדרית', מהותו והשפעתו על כוח העבודה בחברות שונות. בנוסף, חלק זה יסקור את שוק העבודה העולמי ואת מאפייני האפליה המגדרית כלפי נשים הקיימת בעולם בענפי תעסוקה שונים בהתחשב בגורמים שונים של מסורת, דת ומשפחה. בחלק הבא של פרק הסקירה תוצג האפליה בשכר נשים בעולם ואילו בחלק השלישי תבחן אפליית נשים בשכר במדינת ישראל. חלק בחלק האחרון של פרק זה תוצג האפליה המגדרית כלפי נשים בישראל, החוק בנושא וכן מגמות עכשוויות שקיימות בכוח העבודה בישראל כלפי שילובן של נשים בתעסוקה ובתפקידי ניהול שונים במשק הישראלי.
בחלקה השני של עבודה זו מוצג דיון בנושא תוך בחינת הפתרונות השונים לצמצום ההבדלים בין נשים וגברים בתעסוקה ומזעור תופעת האפליה המגדרית בתעסוקה ובשכר. כמו כן, חלק זה מציג את מגבלות העבודה הנוכחית והצעות למספר עבודות נוספות אשר יכולות לתרום לתחום הניתוח התיאורטי והיישומי של שילובן של נשים בכוח העבודה בארץ ובעולם.

לאור הדברים הנ"ל, שאלת המחקר הינה: האם קיימת אפליה מגדרית בתעסוקה בקרב נשים עובדות בתנאי שכר, תנאי תעסוקה ואפשרויות קידום? בחרתי את הנושא של אפליה מגדרית והבדלי שכר בין נשים לגברים מהסיבה שנושא זה חשוב בעיניי כיום, במיוחד בהיותי אישה משכילה, שלמרות כל השקעתי בלימודים וברצון להיות אישה בעלת קריירה משגשגת, הנתונים מעידים כי עדיין קיימים הבדלי שכר בין המינים, לכן נושא זה קרוב לליבי וברצוני לבחון את נושא זה לעומק.

תוכן עניינים:
1. מבוא
2. אפליה מגדרית
3. אפליה מגדרית בתעסוקה בעולם
4. אפליה מגדרית בתעסוקה בישראל
5. אפליה מגדרית בשכר בישראל
6. דרכי התמודדות עם אפליה מגדרית בתעסוקה ובשכר
7. דיון
8. ביבליוגרפיה

קטע מהעבודה:

נשים ממשיכות להתמודד עם אתגרים במקום העבודה, אשר שמות אותן בעמדת נחיתות לעומת עמיתיהם הגברים. גורמים כגון סטריאוטיפים שליליים ותפיסות, חינוך, משפחה וסוגיות הקשורות לזמינות ומימון, נותרו כבעיות עימן מתמודדות הנשים העובדות כיום (Fischer, 2015).
אפליה מינית או אפליה מגדרית היא אפליה על-בסיס מין או מגדר (לוטן, 2005). אפליה מגדרית מוגדרת כמתרחשת כאשר החלטות כוח אדם מתבססות על מין, תכונה ייחודית, ולא על הכישורים או העבודה של הפרט (Basford, Offermann & Behrend, 2013). הצורה המוכרת והמדוברת ביותר של אפליה מינית היא אפליית נשים אולם קימת במקביל גם אפליית גברים. כמו כן קיימת גם אפליה של קבוצות מגדריות שאינן מקובלות על התפיסה ההטרו- נורמטיבית כמו טרנסג'נדרים וג'נדרקווירים (לוטן, 2005).

תגים:

נשים · אפליה · מגדר · תעסוקה · שוויון · פמינזם · מעמד האישה · מין · שוק העבודה · ישראל · שכר · פרנסה · ניהול · נחיתות · משפחה · חינוך · אפליה מגדרית

עבודות נוספות בנושא:

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "אפליה מגדרית בתעסוקה ושכר בארץ ובעולם", סמינריון אודות "אפליה מגדרית בתעסוקה ושכר בארץ ובעולם" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.