היישום אינו מחובר לאינטרנט

אפליה מגדרית בתעסוקה

עבודה מס' 071075

מחיר: 259.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: ראיונות עם שש נשים.

5,593 מילים ,14 מקורות ,2016

תקציר העבודה:

מחקר זה עוסק בהשתלבותן של נשים בתעסוקה לרבות מיקומן במשרות בכירות במשק ובתפקידי בטחון שונים. לפיכך, שאלת מחקר המובילה את עבודה זו הינה: האם קיימת אפליה מגדרית בתעסוקה בישראל?
מתן מענה לשאלה זו כולל ניתוח ספרות נרחבת בנושא אשר סוקרת את מאפייני התעסוקה השונים של נשים ברחבי מדינות בעולם ודוגמת את המצב בישראל בשנים האחרונות. בנוסף, המחקר מציג תיאורים של תחושות ומצבים אותן חשות נשים העוסקות במשרות שונות במשק וכיצד הן חוות את משרתן בהיבטי שכר, פיתוח ואפליה מגדרית.
לפיכך, שיטת מחקר אשר שימשה אותי במחקר זה הינה השיטה האיכותנית אשר אפשרה לי לדלות מידע רב באשר אפליה מגדרית בתעסוקה בקרב 6 נשים העוסקות במשרות שונות ובעלות סטאטוס משפחתי שונה.
בחרתי לחקור נושא זה מכיוון שעדיין בישראל ובעולם במאה ה-21 קיימת תחושת אפליה מגדרית בתעסוקה בקרב נשים ועדיין, כפי שאני רואה טוב היטב במשרות בטחוניות שונות, יצוגן של נשים אינו מתקרב באחוזים למספר הגברים במשרות זהות.
חקר נושא זה יכול לאפשר תפיסה רחבה ומודעות רבה באשר לתחושותיהן של נשים שונות בעבודה וליצור אולי מענה נוסף להתמודדות עם אפליה מגדרית בתחומי עיסוק שונים.

תוכן עניינים:
1. מבוא
2. סקירת ספרות
2.1 אפליית נשים בתעסוקה ובשכר
2.2 נשים בענפי תעסוקה בישראל לעומת גברים
3. מתודלוגיית המחקר
3.1 שיטת המחקר
3.2 כלי המחקר ושיטת איסוף הנתונים
3.3 מדגם המחקר ופרופיל המרואיינות
3.4 הליך המחקר
4. ממצאים
4.1 פערי שכר מגדריים בתעסוקה
4.2 גורמים פנימיים לפערים מגדריים בתעסוקה
4.3 גורמים חיצוניים לפערים מגדריים בתעסוקה
4.4 פתרונות להתמודדות עם אפליה מגדרית בתעסוקה
5. דיון ומסקנות
6. ביבליוגרפיה
נספחים - הראיונות

קטע מהעבודה:

החל משנות ה-80 ובעיקר בשנות ה-90 ניכרת מגמה של צמצום כללי בפערי שכר בין גברים ונשים. בשנת 1981, ההכנסות השנתיות של נשים מועסקות במשרה מלאה ולאורך כל השנה היו 59 אחוזים מהרווח השנתי של גברים. עד לשנת 1995, יחס זה השתנה לכדי 71 אחוזים מהרווח השנתי של הגברים (Blau et al, 1998). כאשר מתבצעת התאמות במשוואות רגרסיה על פי קריטריונים של חינוך, ניסיון בעבודה, וכן הלאה, ההפרש בשכר בין גברים ונשים מתכווץ אף יותר. לכך ישנן לפחות שלוש סיבות לצמצום בפערי שכר. ראשית, Gottschalk (1997) מראה כי בין השנים 1973-1994, גברים מתחת לאחוזון ה-78 של התפלגות שכר הגברים חוו ירידות מוחלטות בשיעור השכר הריאלי שלהם. במקביל, השכר של נשים עלה לאורך אותן שנים בכל נקודות התפלגות השכר הנשית, למרות שנשים מעל לחציון קיבלו שיפורי שכר דרמטיים. פער שני בהון אנושי של נשים וגברים בניסיון שוק בפועל ירד (Blau et al, 1998). שלישי, לחץ משפטי הצליח להרחיב את מגוון הזדמנויות עבודה עבור הנשים; ומכאן, רמת האפליה נגד נשים מופיעה במגמת ירידה (Blau and Kahn, 1997).

תגים:

נשים · אפליה · מגדר · שוויון · תעסוקה · מעמד האישה · פמיניזם · מין · שוק העבודה · שכר · ישראל · אפליה מגדרית

עבודות נוספות בנושא:

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "אפליה מגדרית בתעסוקה", סמינריון אודות "אפליה מגדרית בתעסוקה" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.