היישום אינו מחובר לאינטרנט

פעילות גומלין בכיתה

עבודה מס' 071264

מחיר: 219.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: ניתוח מאמר מוביל ואינטגרציה עם שלושה נוספים.

2,569 מילים ,4 מקורות ,2020

תקציר העבודה:

עבודה זו מתייחסת לנושא פעילות הגומלין בכיתת הלימוד כאשר הסוגיה הנבחרת בעבודה זו הינה האכפתיות והדאגה של המורה כלפי תלמידיו. בחינת סוגיה זו נעשית בעבודה על ידי ניתוח מאמר מוביל של Narinasamy & Mamat (2018) אשר עוסק בהרחבה בתחום האכפתיות והדאגה מצד המורה כלפי תלמידיו והיתרונות של תפיסה חינוכית זו הבאים לידי ביטוי בפיתוח תלמידים בעלי תפיסת אכפתיות חברתית כלפי אחרים ושיפור הישגיהם הלימודיים הנובעים מקשר איכותי וכנה בין המורה והתלמיד.
ניתוח המאמר המוביל הביא לחלק הבא של העבודה אשר כללה אינטגרציה של מאמר זה עם שלושה מאמרים נוספים מתוך הנושא של פעילות גומלין בכיתה. מאמרים אלה עסקו בדימוי עצמי של המורה, בדאגה ואכפתיות מצד המורה ובדילמות בנוגע לגבולות ביחסי מורים תלמידם.
ניתוח אינטגרטיבי של כלל המאמרים הוביל למסקנה לפיה בין אכפתיות, משמעת, סביבת לימוד ודימוי העצמי של המורה קיים קשר הדוק כאשר גורם אחד משפיע על השני. דימוי עצמי נמוך יוביל לתפיסת ערך עצמי נמוך כמורה והפגנת חוסר אכפתיות כלפי תלמידים מה שיוצר סביבת לימודים נוקשה ולעיתים לא מעודדת מוטיבציה ללמוד בקרב התלמידים.
אל מול תובנה זו שעלתה מתוך העבודה, אני סבורה כי תחום זה עדיין לא מיושם כראוי במערכת החינוך ושיטות הלימוד עדיין מונעות מתוך תפיסת הישגיות ולא תפיסת הנעה המוטיבציונית של התלמידים ללמוד ולהצליח בזכות עצמם, מה שיוביל אותם בבגרותם גם להישגים אישיים טובים יותר.
מערכת החינוך כן מכילה שיטות לימוד חדשניות בחלק ממסגרות החינוך אך עדיין השיטות המסורתיות יותר הן המיושמות במרבית המסגרות. אני ממליצה בהתאם לממצאי מחקר זה כן לפעול להדרכת מורים בהכשרתם לטפח יכולת אכפתית ודאגה כלפי התלמידים תוך מציאת האיון בין הצורך לשמור על משמעת ובין הצורך להיות פתוחים ביחסים טובים עם התלמידים. מורה אשר ימצא את נקודת האיזון הזו יוביל את עצמו לדימוי עצמי גבוה יותר ובוודאי להישגים גבוהים יותר בקרב תלמידיו.
בעידן זה של הגלובליזציה, האתגרים לחינוך נמצאים במגמת עלייה והמורים מתמודדים עם קשיים אתיים רבים בהוראה. אמנם באחריותם של המורים לטפח יכולת אנליטית וטכנית בקרב התלמידים אך יש גם צורך בקרב במורים להנחיל ערכים לתלמידים. לפיכך, בעת הנוכחית המורים צריכים גם להציג התנהגויות אכפתיות בקרב התלמידים שלהם. לא רק זאת, כותבי המאמר סבורים כי על המורים להדריך את התלמידים או להפוך את התלמידים למודעים לבעיות הגלובליות הקיימות כמו סכסוכים אנושיים ממספר נקודות מבט. החוקרים מדגישים כי פיתוח לקיחת פרספקטיבה נחוצה בקרב התלמידים על מנת לאפשר להם לדמיין אחרים כיצד הם חושבים או מרגישים. למעשה, התיאור המדויק לכך הוא כפי שאדם תופס את נקודת המבט של אחרים, לא רק המרכיב הקוגניטיבי מעורב בזה אלא נלקח בחשבון גם המרכיב הרגשי. לפיכך, החוקרים סבורים כי למידה רגשית חשובה ביותר משום שהיא מאפשרת לתלמידים לחתור למשימה הכי טוב ולתרום רבות לחברה.
אכפתיות ודאגה מוכרים כאחד ממרכיבי האוריינות הרגשית. בחינוך המוסרי אוריינות רגשית נמצאת תחת תחום המרכיב הרגיש. פיתוח התחושה המוסרית של תלמידים הכוללת דאגה ואכפתיות, מחייבת טיפוח אם הוא או היא צריכם להתפתח למבוגר בוגר, אחראי ואכפתי. אם כי ההורים ממלאים תפקיד חשוב בהתפתחות זו, המחקר מוצא כי גם למורה אחריות רבה בפיתוח כישורים אלה בקרב תלמידיו ולא רק מתן דגש על הישגיהם הלימודיים.
המאמר הנוכחי בא לבחון האם מורים מחנכים את התלמידים להצטיין מבחינה אקדמית או שהם מחנכים אותם לערכים? שאלה זו הציבה מורים רבים בדילמה בתקופה האחרונה עת נסיון ליצור סטנדרטיזציה של תכנית הלימודים בדגש על מקצועות תובעניים מבחינה אקדמית כגון כלכלה, מתמטיקה ומדע, זאת על מנת לנסות ולשים ערכים חינוכיים הדרושים מתלמידים לאיזון עם העולם החומרי.
מתוך כך, מטרת מאמר זה היא לחקור את הדרכים בהן מורה מציגה את הדרכים האכפתיות שלה ואת הצעדים שננקטו לפיתוח אכפתיות, דאגה ואמפתיה בקרב התלמידים. שאלות המחקר שנערכו במחקר זה הן כדלקמן: א) מהי התפיסה של המורה כסוכן דאגה ואכפתיות בכיתת הלימוד? ב) כיצד המורה מגלה אכפתיות ודאגה במהלך השיעורים? ג) כיצד משלבת המורה אמפתיה כבסיס לאכפתיות בשיעוריה המוסריים?

תוכן עניינים:
1. מבוא
2. סיכום המאמר הנבחר
2.1 מטרת המאמר
2.2 מתודולוגיית המאמר
2.3 ממצאי המאמר
2.4 מסקנת המאמר
3. אינטגרציה עם מאמרים נוספים
4. סיכום והתייחסות ביקורתית
4.1 סיכום
4.2 רפלקציה אישית
5. ביבליוגרפיה

קטע מהעבודה:

אכפתיות, דאגה ואמפתיה נמצאת בקשר מהותי עם רמת תפיסת הדימוי העצמי בקרב מורים. מחקר אשר עסק בדימויים העצמי של המורים (אברהם, 1972) מעלה כי לתפיסת הדימוי העצמי של המורה השפעה רבה על הישגים לימודיים של תלמידים ועל התפתחותם הלימודית. אולם על מנת ליצור הצלחה בקרב תלמידים המורה צריך להיות לא רק מורה מקצועי אלא גם מורה אכפתי כפי שהעלה המחקר של Narinasamy & Mamat (2018).

תגים:

חינוך · הוראה · מורה · דאגה · אכפתיות · כיתה · שיעור · אמפתיה · הישגים · תלמידים · בני נוער · קטינים · הצלחה · ציונים · משמעת · מוטיבציה · מורים

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "פעילות גומלין בכיתה", סמינריון אודות "פעילות גומלין בכיתה" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.