היישום אינו מחובר לאינטרנט

השפעת סדרי-ישיבה בכיתה על פעילות גומלין

עבודה מס' 065580

מחיר: 433.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: התפתחות היסטורית בתחום, סדרי ישיבה עיקריים והשוואה בינהם תוך התייחסות למאפיינים חברתיים התנהגותיים של פעילות גומלין

5,713 מילים ,38 מקורות ,2007

תקציר העבודה:

פעילות גומלין כוללת את כל סוגי התקשורת בין בני אדם הנמצאים בקבוצה קטנה אשר רוצים להחליף ביניהם פיסות מידע,לשמוע זה את זה,לשכנע ולהסביר עצמם והיא מתבצעת באמצעות תקשורת מילולית ולא מילולית כגון: קריאות, דיבורים,קולות,יבבות,שריקות,תנועות גוף וידיים ומימיקת פנים (Wilkinson, 1982).
לסביבה הפיסית ידועה השפעה מכרעת על פעילות הגומלין בין לחבריהם ולמורים היא יכולה להשפיע על כמות, איכות, תדירות,ודרכי ביצוע פעילות הגומלין (Mergendollar & Marchman, 1987), היא מעצבת את רגשות ועמדות התלמידים לגבי לימודים ויחסים חברתיים בפרט, ביכולתה לגרום לתחושת שעמום, דחייה, דיכאון, סגירות בקרב הסופגים אותה מנגד, היא יכולה לנסוך בלומדים תחושת ביטחון עצמי מוטיבציה, לעורר שאיפות להישגים ולהצלחה בלימודים, היא מסייעת בפיתוח הערכה עצמית, התחשבות בזולת וביכולותיו, יוצרת תחושת סולידריות בין התלמידים ועוזרת בהתפתחות אווירה של תמיכה קבלה עידוד ועזרה.

השאלה הנשאלת היא האם קיים קשר בין סידור השולחנות והכיסאות בכיתה לבין פעילות הגומלין בין התלמידים, מהו אופיו ומהי חשיבותו של קשר זה אם הוא קיים.
מטרתה של העבודה היא בבחינת הקשר בין סידורי הישיבה השונים של התלמידים בכיתה - דהיינו שורות טורים , קבוצות ופרסה שיוצגו במהלך העבודה על פעילות הגומלין המתנהלת בין התלמידים על צורותיה, ביטוייה , כמותה ואיכויותיה המגוונות ,כמו כ תבדק השפעת סדרי הישיבה על משתנים חברתיים אישיותיים נבחרים .

תוכן העניינים:
1. מבוא
2. הקדמה והגדרת המונח יחסי גומלין חברתיים
3. הגדרת המונח יחסי גומלין חברתיים בכיתה
4. סוגים שונים של פעילות ויחסי גומלין
5. סוגי סדר ישיבה בכיתה
6. סידור טורים / שורות
7. סידור קבוצות
8. סידור "פרסה"
9. השפעת סדרי ישיבה על משתנים התנהגותיים חברתיים בכיתה
10. השפעת סדרי ישיבה על משתנים חינוכיים - הוראתיים
11. דיון
ביבליוגרפיה

קטע מהעבודה:

רוב הפעילות היומיומית הרוטינית נעשית תו"כ פעילות גומלין עם אנשים אחרים, פעילות זו מבוססת על המשמעויות והפרושים שאנשים מייחסים הן להתנהגותם והן להתנהגויות ולתגובות המגיעות מכיוון האנשים שעמם הם נמצאים ביחסי גומלין.
משמעויות אלו אינן סטטיות אלא משתנות בתהליך פעילות הגומלין: האנשים המעורבים בפ"ג נושאים ונותנים בנוגע להבנות והפירושים שניתנים לפעולות השונות ומגיעים להסכמה עליהם בדרך זו או אחרת.
באותה מידה, הפרושים הניתנים אינם מבוססים אך ורק על תפיסת ביצוע פעולות בהווה אלא גם על ידע קודם שהמשתתף בפ"ג מביא איתו לאינטראקציה בינו לבין הסובבים אותו והבאים עימו במגע, לגבי הסביבה בה מתרחשת פ"ג וידע לגבי עצמו בנוגע ליכולתו.

תגים:

ישיבה · בטור · שורות · קבוצות · פרסה

עבודות נוספות בנושא:

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "השפעת סדרי-ישיבה בכיתה על פעילות גומלין ", סמינריון אודות "השפעת סדרי-ישיבה בכיתה על פעילות גומלין " או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.