היישום אינו מחובר לאינטרנט

הוראה מקוונת בשעת חירום ומוטיבציית מורים ללמד באופן זה

עבודה מס' 071230

מחיר: 299.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: הקשר בין עמדות כלפי הוראה מקוונת בשעת חירום ובין מוטיבציה להוראה מקוונת?

5,730 מילים ,20 מקורות ,2021

תקציר העבודה:

כיום בעת משבר תקופת הקורונה והלימוד הבלעדי שיתאפשר עד לאחרונה על ידי שימוש בטכנולוגיות שונות, ישנה חשיבות רבה לבחון כיצד דבר משפיע על מוטיבציה של המורה ללמד. זהו נושא מעניין ואקטואלי מאוד לעת הנוכחית ועל כן קיים עניין רב בחקר סוגיה זו. לפיכך, במחקר זה תבחן השפעת מצבי חירום על מוטיבציית מורים ללמד בהוראה מקוונת, כלומר כיצד הוראה מרחוק בעת מצבי חירום, באמצעים טכנולוגיים בלבד, משפיעה למעשה על מוטיבציית המורה ללמד.
לפיכך, שאלת המחקר המובילה את מחקר זה הינה: מה הקשר בין עמדות כלפי הוראה מקוונת בשעת חירום ובין מוטיבציה להוראה מקוונת? על מנת לתת מענה הולם לסוגיה מחקרית זו, המחקר בנוי באופן הבא: הפרק הראשון של המחקר הינו פרק הסקירה הספרותית אשר סוקרת בצורת משפך מהי הוראה בשעת חירום על מאפייניה השונים; מהי הוראה מקוונת מרחוק בשעת חירום תוך התייחסות לכלים העומדים לרשות מערכת החינוך והמורה; תפקיד המורה בהוראה מקוונת ולבסוף מוטיבציית מורים בהטמעת הוראה מקוונת בשעת חירום.
פרק שני של המחקר הינו פרק המתודולוגיה אשר מציג את שיטת המחקר, משתני המחקר, כלי המחקר, הליך המחקר, שיטת איסוף הנתונים וכן שיטות סטטיסטיות של המחקר.
פרק שלישי הינו פרק הממצאים אשר יציג את ממצאי המחקר הכמותיים בהתאם לסקר שנערך במחקר זה בקרב 50 מורים המלמדים בבתי ספר יסודיים בצפון הארץ. פרק רביעי ואחרון הינו פרק הדיון והמסקנות אשר יציג אינטגרציה של הממצאים התיאורטיים של הספרות עם הממצאים האמפיריים של הסקר וכן את מסקנת המחקר, מגבלותיו והצעות למחקר המשך בתחום.
בחירתי לעסוק בסוגיית ההוראה המקוונת בחירום והשפעתה על מוטיבציית מורים להוראה מקוונת נובעת מתוך כורח מציאות שנכפה על המורים בארץ ובעולם בתקופה האחרונה. מציאות זו הובילה לביטול הלימוד המסורתי בכיתת הלימודים והובילה לשימוש במערכות הוראה מקוונות שתוכננו לעתות משברים, כפי שיושם הלכה למעשה עם התפשטות מגפת הקורונה בארץ ובעולם. על כן, סוגיה מחקרית הנבחנת במחקר זה מהווה תרומה רחבה הן מבחינה מחקרית והן מבחינה יישומית למערך ההוראה המקוונת בחירום.

במחקר זה נעשה שימוש בכלי מחקר מסוג שאלון מובנה למילוי עצמי.

תוכן עניינים
1. מבוא
2.סקירת ספרות
2.1 הוראה בשעת חירום על מאפייניה השונים
2.2 הוראה מקוונת מרחוק בשעת חירום
2.3 תפקיד המורה בהוראה מקוונת בחירום
2.4 מוטיבציית מורים בהטמעת הוראה מקוונת בחירום
3. רציונל המחקר
3.1 נושא המחקר
3.2 שאלת המחקר
3.3 שאלות מחקר אופרציונליות
3.4 השערת המחקר
4. שיטה
4.1 שיטת המחקר
4.2 משתני המחקר
4.3 מודל המחקר
4.4 שדה המחקר
4.5 אוכלוסיית המחקר
4.6 מדגם המחקר
4.7 כלי המחקר
4.7.1 תיאור השאלונים
4.8 הליך המחקר ושיטת איסוף הנתונים
4.9 ניתוח הנתונים
5. ממצאים
5.1 ממצאים תיאוריים של משתני המחקר
5.2 בחינת השערות המחקר
6. דיון ומסקנות
6.1 דיון
6.2 מסקנת המחקר
6.3 השלכות המחקר
6.4 מגבלות המחקר
6.5 הצעות למחקרי המשך
7. ביבליוגרפיה.
נספחים - שאלון ופלטים סטטיסטיים

קטע מהעבודה:

על מנת להבין מהי הוראה בשעת חירום, יש להבין תחילה מהי שעת חירום. בחוזר מנכ"ל משרד החינוך בשנת 2004 עלתה ההגדרה לשעת חירום במערכת החינוך באופן הבא: "שעת החירום עלולה למנוע קיום מערכת סדירה של לימודים בגלל החשש לפיקוח נפש. גם בשעת חירום אנו מעוניינים לשמור על מסגרת חיים נורמאלית ככל האפשר ועל מניעת ביטול תורה; לכן עלינו לקיים מסגרת שתאפשר לתלמידינו להמשיך בלימודיהם בתנאים סבירים, תוך ניצול כל האמצעים העומדים לרשותנו. (...) בשעת חירום תתממש האוטונומיה הבית-ספרית הלכה למעשה, ומערכת החינוך תסייע לבתי הספר לפעול בהתאם לתנאים המיוחדים שלהם" (משרד החינוך, 2013).

תגים:

חינוך · הוראה · למידה · טכנולוגיה · למידה מרחוק · מוטיבציה · מקוון · מקוונת · חירום · שעת חירום · לימוד · קורונה · COVID · מורים · תלמידים · בני נוער · טכנולוגיה · כלי הוראה

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "הוראה מקוונת בשעת חירום ומוטיבציית מורים ללמד באופן זה", סמינריון אודות "הוראה מקוונת בשעת חירום ומוטיבציית מורים ללמד באופן זה" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.