היישום אינו מחובר לאינטרנט

הוראה אינדוקטיבית מול הוראה דדיקטיבית

עבודה מס' 031634

מחיר: 219.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: סקירת ההבדל בין ההוראות בלימוד מקצוע מסויים כולל בדיקה אמפירית של תוצאות הלימוד.

6,867 מילים ,8 מקורות

תקציר העבודה:

הוראת נושא חפיפת מצולעים ומצולעים משוכללים תעשה בשתי דרכי הוראה שונות: בדרך החשיבה האינדקטיבית ובדרך החשובה הדדוקטיבית.
מטרת המחקר היא לבדוק איזו דרך הוראה מתאימה ויעילה יותר עבור האוכלוסיה הנחקרת.
תלמידי הכיתה חולקו לשתי קבוצות הטרוגניות, על פי תוצאות המבחן המקדים שנערך, וכל קבוצה תלמד בדרך חשיבה אחת.
השערות המחקר הן שהשגי הלומדים בשיטה האינדרקטיבית יהיו גבוהים, יותר מהשגי הלומדים בשיטה הדדוקטיבית, מפני שלדעתי דרך החקר והגילוי שבאמצעותה ילמדו התלמידים בשיטה האינדוקטיבית, תגרום להם ליותר מוטביציה בלמידה, ולזכירה והפנמה טובה יותר של החומר הנלמד.
יחד עם זאת, לדעתי, השגי הלומדים בשיטה הדדוקטיבית יהיו גם כן טובים, למרות שאין הם לומדים בשיטת החקר והגילוי הסיבה לכך נעוצה לדעתי בשיקול הדעת ובפעילות שיהיו מנת חלקם, ובאמצעות יישום הכללים שילמדו.
השיטה האינדרקטיבית, לדעתי תתגלה כיעילה יותר עבור כלל האוכלוסיה הנחקרת, ולא עבור התלמידים החלשים מבחינה לימודית, תלמידים אלה, לדעתי, יצליחו יותר, וציונהם יהיו גבוהים יותר כאשר ילמדו בשיטה הדדוקטיבית.

הסיבה לכך היא שבשיטה האינדוקטיבית דרוש מאמץ אינטלקטואלי רב ובניגוד לכך תלמידים אלה זקוקים יותר להדרכה והכוונה מצד המורה כפי שניתן להעניק להם בשיטה הדדוקטיבית.

תוכן עניינים:
א. מבוא
ב. מבוא תאורטי
1. דרכי החשיבה האינדוקטיבית והדדוקטיבית
2. דרך החקר והגילוי
3. ההוראה בכיתת המחקר בדרך האינדוקטיבית והדדוקטיבית
ג. רקע תאורטי לנושא היחידות המתודיות
1. המצולע, חלקיו ותכונותיו
2. חפיפת מצולעים
3. מצולעים משוכללים
ד. סיכום ומסקנות
ביבליוגרפיה

מקורות:

אנציקלופדיה חינוכית, בהוצאת משרד החינוך והתרבות ומוסד ביאליק, ירושלים, 1959, עמ' 152-149.
גלנץ, יוסף. החשיבה והתפקוד התלת כיווני, גומא, ספרי מדע ומחקר, דריקובר מוצאים לאור, 1989, עמ' 62.
הנדסה - פירקי מתמטיקה, מכון ויצמן למדע 1978 , ע"מ 50.
זיו, אבנר. פסיכולוגיה בחינוך, הוצאת יחדיו. 1991, עמ' 298-300.
כהן, א. פיתוח החשיבה של התלמיד בשיעור, האוניברסיטה העברית ירושלים, 1992, עמ' 33-34.
מדריך למורה חלק ארבעה עשר - אחת שתיים ושלוש, משרד החינוך והתרבות, והמרכז לטכנולוגיה חינוכית. 1987, עמ' 114-128.
פרנקנשטיין, קרל. שיקום האנטלגנציה החבולה, הוצאת ביה"ס לחינוך האוניברסיטה העברית, תשל"א עמ' 177, 170.
תכנית הלימודים לחינוך היסודי הממלכתי והממלכתי דתי, מגן הילדים עד כיתה ו', מהדורה שנייה, ירושלים התשמ"ח.

תגים:

סגנונות · שיטות הוראה

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "הוראה אינדוקטיבית מול הוראה דדיקטיבית", סמינריון אודות "הוראה אינדוקטיבית מול הוראה דדיקטיבית" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.