היישום אינו מחובר לאינטרנט

הוראת מיומנויות קריאה באנגלית כשפה זרה באמצעות הוראה אינדוקטיבית

עבודה מס' 070122

מחיר: 241.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: מחקר פעולה המתאר שינוי בשיטת ההוראה אשר חל אצל מורה לאנגלית העובדת בבית ספר יסודי במרכז הארץ והעבירה שיעור בו צפתה עמיתתה.

8,356 מילים ,9 מקורות ,2014

תקציר העבודה:

המחקר מתאר שינוי בשיטת ההוראה אשר חל אצל מורה לאנגלית העובדת בבית ספר יסודי במרכז הארץ והעבירה שיעור בו צפתה עמיתתה. המורה המבצעת הבחינה כי לא היה שיתוף פעולה מצד התלמידים והרגישה החמצה בביצוע השיעור. לכן הפכה לחוקרת פנימית, והחליטה להיעזר בדרך של מחקר פעולה במטרה להביא לשינוי בדרך הוראתה במהלך שיעורי אנגלית. באמצעות תצפיות ורפלקציות של אחת מחברות הקבוצה, יומן רפלקטיבי של החוקרת הפנימית עצמה, ודיון קבוצתי, בוצע מחקר פעולה על תהליכי הוראת מיומנויות הקריאה באנגלית כשפה זרה באמצעות הוראה אינדוקטיבית. במהלך המחקר החוקרות למדו על קונסטרוקטיביזם בחינוך, הוראה דדוקטיבית והוראה אינדוקטיבית. ארבע חברות הקבוצה החליטו לתכנן פעולה שתיצור שינוי בלמידה, ותהיה מושתתת על הוראה אינדוקטיבית בה דרך ההוראה מתבצעת על ידי הצגת ההקשר הכולל בתוכו את החוקים והדוגמות מתוכם התלמידים מסיקים את החוקים. תכנון הפעולה התבסס על שימוש בעזרי הוראה אותנטיים ובשאלות מכוונות לשם גירוי, על מנת להגדיל את מספר התלמידים המשתתפים בשיעור, ובמטרה להשיג את מטרות השיעור. הודות למחקר זה, זכתה המורה המבצעת, בסיוען של חברות הקבוצה, להכיר את שיטת ההוראה ממוקדת-הלומד, להשתמש בה בכיתותיה, להעלות את מספר התלמידים המשתתפים בשיעור ואת מספר התלמידים המבצעים בהצלחה את המטלות הלימודיות.

תוכן עניינים:
תקציר
ההקשר
סקירה ספרותית
מטרת המחקר
מתודולוגיה
ממצאים
הצעה לתכנית פעולה
סיכום ודיון
ביבליוגרפיה
נספחים

קטע מהעבודה:

קונסטרוקטיביזם הינו תאוריה חינוכית המסבירה כיצד נרכש ידע. מקור המילה הינו בפועל construct (לבנות), ומכאן תרגומו לעברית 'הגישה ההבנייתית', כלומר בניית ידע או הבניית ידע. הטענה המרכזית של תאוריה זו הינה כי הלמידה נתפסת כתהליך בניה עצמית פעילה של ידע ומיומנויות. התאוריה מדגישה את חלקו של הלומד בתהליך הלמידה ומעודדת למידה אקטיבית. על פי תיאוריה זו הלמידה מתבצעת תוך כדי תהליך של עשייה, בדרך של הבניית ידע והלומד אחראי על הידע (אקשטיין ואיתמר, 2007).

תגים:

קונסטרוקטיביזם · מחקר · מחקר פעולה · הוראת אנגלית · שפה זרה · מחקר פעולה · רפליקציה

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "הוראת מיומנויות קריאה באנגלית כשפה זרה באמצעות הוראה אינדוקטיבית ", סמינריון אודות "הוראת מיומנויות קריאה באנגלית כשפה זרה באמצעות הוראה אינדוקטיבית " או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.