היישום אינו מחובר לאינטרנט

עמדות הורים כלפי קריאה ומוטיבציה לקריאה של ילדיהם

עבודה מס' 071155

מחיר: 249.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: האם ובאיזו מידה קיים קשר בין עמדות הורים כלפי קריאה לבין מוטיבציה לקריאה של ילדיהם?

5,667 מילים ,10 מקורות ,2017

תקציר העבודה:

עם ההכרה שמוטיבציה היא גורם מפתח להצלחה בקריאה נוצר עניין בבחינת תפקיד ההורים בטיפוח המוטיבציה לקריאה. התפקיד ההורי, לעתים קרובות, בא לידי ביטוי במקורות הקריאה ובהזדמנויות שהם מספקים לילדיהם בכל הנוגע למפגש עם חומר כתוב.
מחקרים מספקים עדות לכך שילדים שיש להם יותר הזדמנויות להיות מעורבים בפעילויות בבית הקשורות לקריאה - תהיה להם גישה חיובית יותר לגבי קריאה, הם יהיו מעורבים יותר בקריאה בשעות הפנאי, ויגיעו להישגים גבוהים יותר בקריאה. ההשערה היא כי אם ההורים יעבירו את המסר שקריאה היא מהנה ובעלת ערך זה יתרום למוטיבציה של ילדיהם.
עם זאת, רוב המחקרים התייחסו לגילאים צעירים יותר וכיתות נמוכות כמו יסודי, ומעט מאוד נבדק באשר לגילאי חטיבת ביניים (ז'-ח') למשל.
מטרת מחקר זה היא לבדוק האם ילדים בוגרים יותר בכיתות ז'-ח' דוברי עברית, שיש להם יותר הזדמנויות להיות מעורבים בפעילויות בבית הקשורות לקריאה ומקבלים יותר תמיכה ועידוד מהוריהם - תהיה להם גישה חיובית יותר לגבי קריאה, יהיו מעורבים יותר בקריאה בשעות הפנאי והמוטיבציה הכללית שלהם לקריאה תהיה גבוהה יותר. לצורך בדיקת קשר זה הועברו שאלונים להורים לגבי עמדותיהם כלפי קריאה ושאלון נוסף הועבר לילדיהם.

במחקר זה נעשה שימוש בכלי מחקר מסוג שאלון מובנה למילוי עצמי.

תוכן עניינים:
תקציר
1. מבוא
2. סקירה ספרותית
2.1 קריאה והבנת הנקרא
2.2 עמדות הורים
2.3 מוטיבציה לקריאה
3. רציונל והשערות המחקר
3.1 שאלת המחקר
3.2 משתני המחקר
3.3 השערת המחקר
4. שיטה
4.1 משתתפים
4.2 כלי המחקר
4.3 הליך המחקר
5. ממצאים
6. דיון
6.1 דיון
6.2 מסקנות
6.3 גבלות המחקר
6.4 המלצות למחקרי המשך
7. ביבליוגרפיה
8. נספחים

קטע מהעבודה:

קריאה וכתיבה מהוות ידע שלרוב אינו נרכש באופן טבעי אלא דורש לימוד מכוון. ככל שתהיה חשיפה רבה יותר לקריאה כך יגדל הידע האורתוגרפי והיכולת לזהות ולאיית מילים. בתחילת תהליך רכישת הקריאה נדרש לימוד של מאפייני היחידות הגרפיות המרכיבות את מערכת סימני הכתב וכמו כן נדרשת יכולת זיהוי ופענוח שלהם. כך מפיק הקורא משמעות מהכתוב. הבנת הנקרא היא אחת מהכישורים החשובים ביותר שהילד צריך לרכוש בשנות בית הספר. נמצא כי ככל שהילד קורא יותר ספרים- הוא בעל ידע לשוני טוב יותר ומבין יותר טוב את הנקרא (סטנוביץ, 1990). הבנה טובה של טקסט דורשת מהקורא לא רק לפענח מילים ולהבין משמעות של צירופים ושל משפטים בודדים אלא לזהות את הקשרים והיחסים בין חלקי הטקסט השונים וכך להבין את משמעות הטקסט כולו. קריאת ספר תורמת להתפתחות השפה ולקידום ההסתגלות הרגשית והחברתית של הילד.

תגים:

קריאה · הצלחה · מוטיבציה · ערך · תמיכה · עידוד · גישה · פנאי · יסודי · חטיבת ביניים · כישורים · מיומנות · שפה · איות · מילים · עברית · למידה הנעה

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "עמדות הורים כלפי קריאה ומוטיבציה לקריאה של ילדיהם", סמינריון אודות "עמדות הורים כלפי קריאה ומוטיבציה לקריאה של ילדיהם" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.