היישום אינו מחובר לאינטרנט

תביעת ילדים כלפי הוריהם בגין פגיעה באוטונומיה (הנאות החיים)

עבודה מס' 070666

מחיר: 249.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: האם קיימת אפשרות עבור ילדים להגיש תביעת נזיקין כנגד הוריהם בגין פגיעה באוטונומיה הנובעת מהגבלת ההורים על הנאות החיים של ילדיהם?

8,087 מילים ,30 מקורות ,2018

תקציר העבודה:

האם קיימת אפשרות עבור ילדים להגיש תביעת נזיקין כנגד הוריהם בגין פגיעה באוטונומיה הנובעת מהגבלת ההורים על הנאות החיים של ילדיהם? האם כאשר טובת הילד אינה בראש סדר עדיפויות של ההורה ואכן נגרם נזק, האם הילד יכול להגיש תביעה נגד ההורה? נושא הממחיש ועולה בקנה אחד הוא, תלונה של אישה כנגד בעלה: מחד, היא עשויה לשפר את מצבה ומנגד זה עלול להיות בבחינת שבירת כל היחסים בבית שאולי היו יכולים להיות תקינים ולחזור למסלולם. ניתן להסיק ולומר כי ניכר הבדל ממשי בין תביעת אדם זר, לבין תביעה במשפחה. קרי, כאשר תובעים את הזולת סביר להניח כי מערכת היחסים עמו הסתיימה, לעומת זאת, כאשר מדובר במשפחה האינטרס להחזרת המצב לקדמותו חזק ועומד, שהרי ליחסים משפחתיים כמעט ואין תחליף.
למעשה, הדגש הוא על הפן רגשי, פן בעייתי בהגדרתו, הרי שקשה על גבול הבלתי אפשרי לכמת או להעריך מהי פגיעה ומהי עוצמתה. כלומר, הרי שפגיעה היא דבר סובייקטיבי המשתנה מאדם לאדם, וכל אחד תופס פגיעה בצורה שונה. ומכאן אני מנסה לחקור מהי הגבלה על הנאות החיים? מהו האיזון הנכון בין ההגבלות שמציבים הורים על ילדיהם, אל מול חופש האוטונומיה של הילד ללמוד ולהתפתח ולהגשים את עצמו בכל תחום שהוא בוחר.
אסקור את מקור זכויותיו של הקטין לשמירה על האוטונומיה שלו לנוכח החוק וזכויות האדם וכיצד זכות זו מקבלת יחס הן בישראל והן במקומות אחרים בעולם. בהקשר זה, אנתח את יסודות הפגיעה באוטונומיה של הקטין והאם שלילה של הנאות החיים של ילדיהם מצד הוריהם אכן מהוות עילת תביעה. מעבר לכך, אשים דגש על הזכויות ההוריות אשר לא ניתן להתעלם מהן, ובעיקר אדון על שאלת החסינות ההורית מול זכות תביעת ילדיהם.

תוכן העניינים:
מבוא
פרק ראשון -מהן הנאות החיים בילדות
פרק שני - מהן מטרות דיני הנזיקין?
2.1 ניתוח יסודות העוולה של פגיעה באוטונומיה
2.2 פגיעה באוטונומיה והתפתחות הפסיקה בעניין:
פרק שלישי - מי פגיעה באוטונומיה?
3.1 מיהו קטין?
3.2 מהם זכויותיו של הקטין לנוכח זכויות אדם?
פרק רביעי: שיקולים בעד ונגד להתרת בתביעה
4.1 ניתוח פסק דין אמין, חששות ממדרון חלקלק והצפת בתי המשפט
פרק חמישי - מודל רצוי להתערבות
5.1 מהו המצב המשפטי בארה"ב?
5.2 שאלת חסינות ההורים ומודל ההתערבות במערכת היחסים המורכבת של הורים-ילדים
סיכום, דיון ומסקנות
ביבליוגרפיה

קטע מהעבודה:

ברוב המקרים, כאשר ההורים מגדלים את ילדם הם אינם פועלים באופן אוטומטי מתוך חוברת הדרכה, ולפי ההיגיון הבריא, נצא מתוך נקודת הנחה כי הנטייה היא לפעול תמיד לטובת הילד.
טובת הילד מעוגנת בסעיף 3 לאמנה הבינלאומית בדבר זכויות הילד(1):
" המדינות החברות מקבלות על עצמן להבטיח לילד הגנה וטיפול ככל שיידרש לטובתו, תוך התייחסות לזכויות וחובות הוריו, אפוטרופסיים חוקיים או אישיים אחרים האחראיים משפטית לו או לה, ולשם כך ינקטו צעדים מתאימים, תחיקתיים או מנהליים....ובכל הפעולות הנוגעות לילדים, בין אם הן ננקטות בידי מוסדות רווחה סוציאליים ציבוריים או פרטיים ובין בידי בתי המשפט, רשויות מנהל או גופים תחיקתיים, תהא טובת הילד שיקול ראשון במעלה."
הועדה לבחינת עקרונות יסוד בתחום הילד והמשפט ויישומם בחקיקה, בראשות כבוד השופטת סביונה רוטלוי (להלן - "הועדה") יצקה תוכן למושג טובת הקטין, לשם הגשמת השאיפה כי יישומו של העיקרון האמור יהא ברור, אחיד ושוויוני בכל ההכרעות השיפוטיות הדנות בענייניהם של ילדים קטינים. בהקשר המדובר, הועדה פרשה את המונח של עקרון טובת הילד, כפי שמצוי באמנה לזכויות הילד, באופן בו טובת הילד מורכב ממכלול הזכויות, הצרכים והאינטרסים של הילד, אשר יישקלו באיזון לאור רשימת גורמים הכרחיים לחייו של הילד כגון: רצונו, גילו, קשריו ויחסיו עם הוריו ודמויות משמעותיות אחרות בחייו וכיו"ב. לכל אחד, מגורמים אלה יינתן משקל בשקלול הסופי של טובת הילד,

תגים:

ילד · ילדים · קטין · קטינים · משפחה · הורים · הורות · עוולה · אוטונומיה · זכויות אדם · זכויות הילד

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "תביעת ילדים כלפי הוריהם בגין פגיעה באוטונומיה (הנאות החיים)", סמינריון אודות "תביעת ילדים כלפי הוריהם בגין פגיעה באוטונומיה (הנאות החיים)" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.