היישום אינו מחובר לאינטרנט

אלימות כלפי צוותים רפואים

עבודה מס' 070952

מחיר: 299.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: בחינת היקף תופעת האלימות כלפי צוותים רפואיים וההבדלים בחוויית אלימות בין נשים וגברים ובין אלימות פיסית ומילולית כלפי צוותים רפואיים.

4,920 מילים ,16 מקורות ,2018

תקציר העבודה:

האלימות הרווחת בחברה הישראלית מחלחלת גם לשירות הציבורי. בתקופה האחרונה אנו עדים לגל עכור של העלבה, איומים ותקיפה של רופאים ואחיות בבתי החולים וקופות החולים. לא אחת אנו שומעים מפיהם של אנשי רפואה, עד כמה "דמם וכבודם הפקר", כאשר הם מותקפים ומאוימים פעם אחר פעם, מילולית ואף פיזית.
מטרת המחקר הנוכחי הינה לבחון את תופעת האלימות כלפי צוותים רפואיים, את תדירות ושכיחות תופעה זו, את האווירה הקיימת כיום בקרב הצוות הרפואי ותפיסת חווית השירות שהם נותנים לחולים אשר באים לקופות החולים ואת דרכי ההתמודדות עם תופעה עגומה זו בחברה הישראלית.
על מנת לבחון סוגיות אלה, המחקר בנוי במספר שלבים: פרקו הראשון של המחקר הינו פרק הסקירה הספרותית אשר תחילה סוקר מהי אלימות, כיצד מתבטאת ומהם מאפייניה השונים. פרק שני בסקירת הספרות עוסק באלימות כלפי צוותים רפואיים תוך סיקור שכיחות התופעה והשלכותיה על מערכת הרפואה בישראל והצוותים הרפואיים בפרט.
חלקו השני של המחקר הינו פרק שיטת המחקר המציג את משתני המחקר השונים ופירוטם, כלי המחקר בו נעשה שימוש, תיאור השאלון, מדגם המחקר ושיטות סטטיסטיות שונות לבחינת השערות המחקר. חלק זה מהווה פירוט של החלק האמפירי של עבודה זו. בחלק השלישי מופיע פרק הממצאים אשר מציג באופן שיטתי וסדור את ממצאי המחקר השונים שהתקבלו מתוך מבחנים סטטיסטיים על פי סדר השערות המחקר. חלק זה מציג הן באופן כמותי והן בליווי תיאורטי את הממצאים ומאפשר להבין האם השערות המחקר השונות אוששו או לא אוששו.
חלקו הרביעי של המחקר הינו למעשה פרק הדיון אשר מציג את עיקרי ממצאי המחקר הנוכחי תוך הצגת זוויות מחשבה נוספות בדבר הנושא הנבחן. חלק זה למעשה הינו סיכום העבודה והצגת התובנות הרלוונטיים השונים שעלו מתוך בחינת הנושא. כלל השלבים שתוארו לעיל מטרתם לאפשר לתת מענה תיאורטי ואמפירי הולם לשאלת החקר המובילה את מחקר זה והיא: מה היקף האלימות לסוגיה (מילולית ופיזית) כלפי צוות הרפואי (רופאים ואחיות), וכלפי אנשי המנהלה בסניפי קופת חולים 'מאוחדת' במחוז צפון?
המניע לבחירת הנושא נבע מהצורך לדון ולהעמיק בנושא בעל חשיבות רבה בחברה הישראלית. תופעה של פגיעה בצוותים רפואיים אשר יעדם הוא מתן טיפול לחולים מהווה חציית קו אדום מוסרי בחברה. כל פגיעה בעובד ציבור היא אסורה ומהווה עבירה על החוק אך פגיעה בצוות רפואי חמורה מכך בשל תרומתם של צוותים אלה לבריאות הציבור.

תוכן עניינים:
1. מבוא
2. סקירת ספרות

3. מתודולוגיית המחקר
3.1 משתני המחקר
3.2 מדגם המחקר
3.3 כלי המחקר
3.4 הליך המחקר ושיטת איסוף הנתונים
3.5 שיטות סטטיסטיות
4. ממצאים
4.1 משתתפי המחקר
4.2 חווית אלימות
4.3 מאפייני התוקף
4.4 בחינת השערות המחקר
5. דיון ומסקנות
5.1 דיון
5.2 מסקנות המחקר
5.3 מגבלות המחקר הנוכחי
5.4 הצעות למחקרים המשך
6. ביבליוגרפיה
נספח - שאלון המחקר

קטע מהעבודה:

בשנים האחרונות, האלימות במקום העבודה הפכה לנושא של דאגה גוברת במדינות רבות (Cooper and Swanson, 2002; Di Martino, 2003). מבין כל סקטורי התעסוקה, עובדי הבריאות נמצאים בסיכון מיוחד. לדוגמה, בבריטניה, בהשוואה לסיכון הממוצע להתקפות ולאיומים בכל המקצועות, לעובדי הבריאות יש סיכון גבוה פי שלושה עד ארבעה לחוות אלימות מילולית, פיסית או איומים למיניהם. בארצות הברית, בשנים 1993-1999, השיעור השנתי הממוצע לפשיעה אלימה לא קטלנית עבור כל העיסוקים היה 12.6 ל-1,000 עובדים, לעומת 21.9 לאחיות. בבריטיש קולומביה, שיעור הפיצויים לעובדי שירותי הבריאות עלה פי ארבעה בין 1982 ל -1991: עובדי בריאות היוו 55% מהתביעות, והאחרות היו באותו סיכון של אלימות במקום העבודה, בשיעור של כמעט פי 4 מהמקרים האחרים. כשליש אחיות שוודית חוו אלימות בכמה נקודות במהלך הקריירה שלהם (Landau & Bendalak, 2008).

תגים:

קופת חולים · אלימות · פיזית · מילולית · עבריינות · פלילי · צוות רפואי · תוקפנות · כוח · מצוקה · תקיפה · אחיות · רופאים · בריאות · בתי חולים · מערכת הבריאות · רפואה

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "אלימות כלפי צוותים רפואים", סמינריון אודות "אלימות כלפי צוותים רפואים" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.