היישום אינו מחובר לאינטרנט

התמודדות המשטרה והמדינה עם תופעת האלימות כלפי נשים בין בני זוג בישראל

עבודה מס' 068150

מחיר: 362.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: האם מדינת ישראל מטפלת ככל האפשר כלפי אלימות נגד נשים בתחומי חקיקה, אכיפה ומשאבים בין השנים 1989-2009?

15,619 מילים ,22 מקורות ,2009

תקציר העבודה:

תופעת האלימות כלפי נשים היא תופעה הקיימת לאורך כל ההיסטוריה האנושית. חוקרים טוענים שזוהי העבירה הסמויה בעולם כשאלימות זו מתרחשת בתוך ביתם הפרטי של בני הזוג מחוץ לטווח שיפוטה של המדינה.
בחברה הישראלית יש עדיין דעות קדומות שיש קשר ישיר בין השכלה ומצב סוציו-אקונומי, לבין יחסים בין אדם לחברו, אך למעשה תופעה זו קיימת בכל שכבות האוכלוסייה ללא הבדל דת או גזע.
בעבר הנחת היסוד של מדינת ישראל ומדינות אחרות הייתה, שיש הפרדה בין התחום הציבורי לפרטי. אלימות בין בני זוג נקשרה לתחום הפרטי, תחום אשר בו יש חופש לפרט לעשות בביתו כרצונו ואין הוא בתחום שיפוטה של המדינה. בעקבות מחאת ארגוני נשים, קולן של הנשים המוכות החל להישמע לקראת סוף שנות ה-70 והציבור נחשף למימדי התופעה, כשבעיתונים הוצגו נתונים על מאות אלפי נשים מוכות מדי שנה. ארגוני הנשים דרשו את התערבותה של המדינה להתמודדות עם הבעיה, הקצאת משאבים, חקיקת חוקים המענישים כיאות את התוקף וכן אכיפה נרחבת. המדינה כבר לא הייתה יכולה להתעלם ממקרי הרצח ומימדי האלימות הגואים והיה צורך בנקיטת צעדים משמעותיים.
במחקר זה אנו נבדוק עד כמה השקיעה המדינה ובתוכה המשטרה למזעור התופעה בעשרים שנה האחרונות כשניתן את הדגש על תחומי החקיקה, אכיפה ומשאבים.

שאלת המחקר: האם מדינת ישראל מטפלת ככל האפשר כלפי אלימות נגד נשים בתחומי חקיקה, אכיפה ומשאבים בין השנים 1989-2009?
מטרות המחקר: מטרות המחקר שלנו הן לברר ולבחון את אופן התמודדותה של המדינה עם התופעה, להסיק מכך האם אופן הטיפול מספק או שמא יש מקום לשיפור.
מערך המחקר: ניתוח תוכן איכותני לאורך השנים של ספרות אקדמית הכוללת מאמרים וכן חוקים ודוחו"ת של המדינה ומוסדותיה.

תוכן עניינים:
1. פרק 1- מבוא
2. פרק 2- רקע תיאורטי
3. פרק 3- החקיקה במדינת ישראל כלפי תופעת האלימות בין בני-זוג
4. פרק 4- אכיפת הענישה של תופעת האלימות כלפי נשים מצד בני-זוגן
5. פרק 5- משאבי המדינה לטיפול בתופעת האלימות כלפי נשים
6. פרק 6- סיכום
7. פרק 7- רשימה ביבליוגרפית

קטע מהעבודה:

מדינת ישראל, כמו מדינות ליברליות רבות, מבטיחה לכל אדם את הזכות לחיים, לביטחון ולשלמות הגוף ברמה ההצהרתית, יחד עם חקיקת חוקים, תיקונים ותקנות המגדירים אלימות ברמות שונות כעבירה פלילית המחייבת עונש. בחברה יש תפיסה חברתית פטריארכאלית, הרואה את הנשים כרכושן הפרטי של הגברים. התפיסה שלנשים כמו לגברים, יש זכות מלאה על גופן, אוטונומיה על גופן וזכות שלא להיפגע פגיעה פיזית או נפשית, לא מובנת עקב שורשיותן החזקה בחברה (תמיר, 2007, ע' 325).

תגים:

אלימות מגדר · מדיניות ציבורית · נשים מוכות

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "התמודדות המשטרה והמדינה עם תופעת האלימות כלפי נשים בין בני זוג בישראל", סמינריון אודות "התמודדות המשטרה והמדינה עם תופעת האלימות כלפי נשים בין בני זוג בישראל" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.