היישום אינו מחובר לאינטרנט

התמודדות עם גידול ילד עם שיתוק מוחין

עבודה מס' 066322

מחיר: 302.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: דרכי ההתמודדות הורים לילד פגוע בשיתוק מוחין עם מצבי הדחק המתעוררים כתוצאה מגידול ילד עם מוגבלויות.

4,475 מילים ,10 מקורות ,2007

תקציר העבודה:

בעבודתי כפיזיותרפיסטית נחשפתי לכך שלאיכות הקשר של הורי הילד המטופל עם הפיזיותרפיסט השפעה מכרעת על תוצאות הטיפול. דבר זה הביא אותי להתעמק בדרכים השונות בהם משפיעה התמודדות ההורים עם עצם קיומו של ילד מוגבל במשפחתם על המוטיבציות של הילד והוריו להתמודד עם קשיי הטיפול.
בעבודה שלהלן אדון בדרכי ההתמודדות הורים לילד פגוע בשיתוק מוחין עם מצבי הדחק המתעוררים כתוצאה מגידול ילד עם מוגבלויות. בראשית העבודה אציג בקצרה את הסימפטומים של שיתוק מוחין (Cerebral Palsy), את האטיולוגיה, את צורת הפרוגנוזה ונתונים שונים על הפגיעה. לאחר מכן אערוך הצגה של הגורמים המשפיעים על תהליך הסתגלות ההורים. אנתח את התמודדות ההורים עם הדיאגנוזה ובעקבות ניתוח זה אציג את הנקודות המסייעות להפחית את טראומת הדיאגנוזה. אפרוס את הקשיים בהם נתקלים הורי הילד במהלך הטיפול הרפואי המתמשך בילד, ואסיק לגבי הדרכים בהם הפיזיותרפיסט יכול להקל על קשיים אלו.
במהלך עבודתי נחשפתי למורכבות ולשוני של הטיפול בילדים ממגזרים שונים בחברה הישראלית. נוכחתי לדעת כי לתרבות, המסורת והאמונות של הורי הילד ישנה השפעה על דרכי התמודדות ההורים עם מורכבות החיים של הורי ילד עם מוגבלויות. בעבודתי טיפלתי בילדים הבאים מהמגזר החרדי ונוכחתי לדעת שלמגזר זה ישנם דפוסים שונים וייחודיים להתמודדות עם הקשיים סביב הילד הפגוע במשפחה הנובעים מהמבנה החברתי הייחודי של מגזר זה. בעבודה זו ניתחתי את התמודדות המשפחה החרדית והמחשתי על ידי מקרה זה את השפעת איכות הקשר של הפיזיותרפיסט עם הורי הילד, תוך שימת לב להכרת הרקע התרבותי ממנו הם באים, על תוצאות הטיפול.

תוכן העניינים:
הקדמה
שיתוק מוחין (Cerebral palsy), מהות הפגיעה
התמודדות הורים עם גידול ילד עם שיתוק מוחין
התמודדות ההורים בשלב הדיאגנוזה
אינטראקציה בין הורים לצוות המטפל:
מפגש הורים-רופא מטפל
מפגש הורים-בית חולים
מפגש הורים-מטפלים קבועים
התמודדות עם גידול הילד החריג במשפחה החרדית
מסקנות לעבודת הפיזיותרפיסט
סיכום
ביבליוגרפיה

קטע מהעבודה:

הגדרה: שיתוק מוחין הוא מונח רחב הכולל בתוכו קבוצת תסמונות של ליקויים מוטוריים לא מתקדמים (אך לעיתים , משתנים) המשניים לפגיעה או חוסר התפתחות במוח, שקרו בשלבי ההתפתחות המוקדמים (Rosenbaum 2003).
השכיחות: הסטטיסטיקה מדברת על אירעות שיתוק מוחין באוכלוסיה בשכיחות של
2.5 - 2 ל- 1000 לידות חיות בעולם המערבי (Rosenbaum 2003, Phua et al. 2005).

תגים:

מחלה · קשה · חריד · בריאות · פיזיותרפיה · טיפול · רופא · חרדים · דתיים · הורים

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "התמודדות עם גידול ילד עם שיתוק מוחין", סמינריון אודות "התמודדות עם גידול ילד עם שיתוק מוחין" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.