היישום אינו מחובר לאינטרנט

תפקיד היועץ החינוכי בעזרה לילדים בהתמודדות עם מצבי לחץ על רקע ביטחוני

עבודה מס' 070578

מחיר: 179.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: בחינת תפקידו של היועץ החינוכי בהתמודדות ילדים עם מצבי לחץ על רקע ביטחוני.

8,191 מילים ,40 מקורות ,2018

תקציר העבודה:

הילדים במדינת ישראל מנהלים, כביכול, שגרת חיים נורמאלית. אך למעשה, מאז הקמתה של מדינת ישראל היא נתונה לסכנה מתמדת ולאיום על המשך קיומה. במלחמות ישראל נפלו חללים רבים, משפחות רבות נותרו שכולות, ומספר נכי צה"ל הוא רב. כנגד האוכלוסייה האזרחית בוצעו ומבוצעים פיגועי טרור רבים. התקפות הטרור מסוקרות בתקשורת בהרחבה ובולטות בדיונים אישיים וציבוריים. אל כל אלה חשופים הילדים הגדלים במדינת ישראל.
אחד המאפיינים הבולטים של הישראלים הוא החיים בצל חרדות ופחדים משותפים, לחץ ביטחוני כללי, וחשש מפגיעה בביטחון האישי. הילד הישראלי הטיפוסי מודע לכך שארצו מצויה במצב מלחמה, ושהוא, משפחתו והסובבים אותו חשופים לסכנות. משפחות רבות בישראל הגרות בקו העימות חיות בפחד מתמיד, כשקורה לא אחת שרכושם ירד לטמיון ואף קיפוח חיים היה לדבר שבשגרה. במקרים אלו הילדים הם הנפגעים העיקריים, הם מצויים במתח מתמיד ובאי וודאות בעיקר לאור אי הבנתם את המציאות.
במצבי מתח בטחוני נוטים הילדים לשדר איתותי מצוקה המתבטאים בשינוי בהתנהגות בבית ובחברה. אחת מההשפעות של החיים בצל הפחד והחרדה היא הטראומה.
עבודה זו תבחן את תפקיד היועץ בסיוע לילדים להתמודד עם אירועי לחץ על רקע ביטחוני. שאלת המחקר שעליה תענה העבודה היא: מהו תפקידו של היועץ החינוכי בהתמודדות ילדים עם מצבי לחץ על רקע ביטחוני?
כדי לענות על השאלה תוגש העבודה בחלקים המשלימים זה את זה:
הפרק הראשון יגדיר בהרחבה את המונחים "טרור" ו"מצב לחץ". השפעתו של הטרור על ילדים יבחן אף הוא, בהתייחס לרמות החשיפה השונות של הילדים אליו. לאחר מכן יבחן המושג "טראומה" בהקשר לחשיפה למצבי מתח על רקע בטחוני והשפעתו על הילדים בתחומי החיים השונים. כמו כן יבדוק הפרק את השפעת הטראומה על צוותים חינוכיים.
הפרק השני ידון בתפקידו ובמהותו של הייעוץ החינוכי תוך התייחסות לדיאלוג החינוכי ככלי העבודה של היועץ.
הפרק השלישי יעסוק בתפקיד היועץ בהתמודדות ילדים וצוותים חינוכיים עם אירועי מתח וחשיפה לטרור. הפרק יתחלק לשלושה: תפקיד היועץ אל מול הילד, תפקיד היועץ אל מול ההורים ותפקיד היועץ אל מול המערך הבית ספרי. כהקדמה לדברים תבחן דמותו של היועץ החינוכי כסוכן העזרה הטבעית.
העבודה תתבסס על מגוון רחב של מקורות בנושאי יעוץ חינוכי וספרים ומאמרים בנושא התמודדות ילדים עם אירועי טרור ולחץ בטחוני, בהם כתב העת 'היעוץ החינוכי' וספרה של מור 'כוחו של היועץ החינוכי' וכן פרסומים שונים של אגף שפ"י במשרד החינוך.

תוכן העניינים:
תקציר
מבוא
פרק ראשון: החשיפה לטרור ולמצבי לחץ כמחוללת מצוקה
1. טרור
2. מצב לחץ- הגדרה
3. טראומה
4. השפעת אירועי טרור ומצבי לחץ על ילדים
5. השפעת הטראומה על הצוותים החינוכיים
פרק שני: הייעוץ החינוכי
1. מהות הייעוץ החינוכי
2. הייעוץ החינוכי במערכת החינוכית
3. הדיאלוג החינוכי- כלי העבודה של היועץ
פרק שלישי: תפקיד היועץ בהתמודדות ילדים עם אירועי לחץ ביטחוניים
1. היועץ החינוכי כסוכן העזרה הטבעית
2. תפקיד היועץ אל מול הילד
2.1 הקשבה
2.2 דיאלוג
2.3 פעילות קבוצתית
3. תפקיד היועץ אל מול ההורים
4. תפקיד היועץ אל מול בית הספר
4.1 עיקרון הרציפות
4.2 מודל החוסן הרב ממדי
4.3 עקרונות הקמ"צ
סיכום
ביבליוגרפיה

קטע מהעבודה:

גנור הגדיר את המושג טרור - "סוג של מאבק אלים אשר במסגרתו נעשה שימוש מכוון באלימות כלפי אזרחים, על מנת להשיג מטרות פוליטיות (לאומית, חברתית-כלכלית, אידיאולוגית, דתית וכדומה)".(1) לפיכך, פעולת הטרור תוגדר ככזו אם יתקיימו שלושת התנאים הבאים:
א. המאבק אלים. כל פעילות שאינה מערבת פעילות אלימה או איום באלימות כמו: שביתות, מרד מיסים, הפגנות לא אלימות, אינה מהווה פעילות טרור.
ב. המטרה תהיה תמיד פוליטית, כלומר מטרה שאמורה להשיג הישגים בזירה הפוליטית: שינוי שלטון, שינוי מדיניות, שינוי צורת משטר, שחרור לאומי (שחרור טריטוריה מכיבוש) וכדומה.

תגים:

ייעוץ חינוכי · מצבי לחץ · טראומה · חרדות · ילדים · פחדים · פחד · מצוקה · אסון · מלחמה · מלחמות · חירום · לחץ

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "תפקיד היועץ החינוכי בעזרה לילדים בהתמודדות עם מצבי לחץ על רקע ביטחוני", סמינריון אודות "תפקיד היועץ החינוכי בעזרה לילדים בהתמודדות עם מצבי לחץ על רקע ביטחוני" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.