היישום אינו מחובר לאינטרנט

האם למספר הילדים במשפחה ישנה השפעה על עמדת ההורים כלפי הצורך במעורבותם בגן הילדים?

עבודה מס' 065523

מחיר: 240.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: בחינת השינוי בין הורים "טריים" ובין הורים שאינם "טריים" באשר לכוונתם והתנהגותם, כפונקציה של תפיסתם את הצורך במעורבותם בגן הילדים.

5,340 מילים ,15 מקורות ,2004

תקציר העבודה:

עבודה זו תעסוק בשאלה האם למספר הילדים במשפחה ישנה השפעה על עמדת ההורים כלפי הצורך במעורבות בגן הילדים. מעורבות הורים במערכת החינוך בכלל ובגן הילדים בפרט היא תופעה חברתית ההולכת ומתגברת בשנים האחרונות (Ferndes , 1998).
המחקר יבחן את השינוי בין הורים "טריים" ובין הורים שאינם "טריים" באשר לכוונתם והתנהגותם, כפונקציה של תפיסתם את הצורך במעורבותם בגן הילדים.

עמדות מתגבשות לאור מידע רגשי, התנהגותי ועובדתי. אלה מובילים לעמדה המובילה להתנהגות, רגשות ומחשבות כלפי המוצר או האובייקט.
מחקרים רבים חקרו את הסוגיה של הקשר בין עמדות והתנהגות. ויקר (1969) הגיע למסקנה כי עמדות והתנהגות קשורות זו לזו אולם בקשר חלש. המחקרים שעסקו בעמדות התייחסו לעמדות כלליות, כגון עמדות כלפי דת, כלפי נושאים פוליטיים וכפי קבוצות חברתיות משום שעמדות אלו נראו בעיניהם חשובות ומעניינות. דגש זה ששמו החוקרים בעמדות כלליות הוא שהביא אותם למסקנה, כי קיים קשר חלש בלבד, אם בכלל, בין עמדה לבין התנהגות, ובאמת לא היה זה סביר לצפות שעמדה כללית תנבא התנהגות ספציפית. לעומת זאת אם נבדוק במחקר את עמדותיו הספציפיות של אדם כלפי נושא מסוים, נוכל לחזות על פיהן את התנהגותו. חוזק העמדה הוא גורם משתנה המנבא בצורה הטובה ביותר ההתנהגות. עמדות חזקות יותר כאשר הן נרכשות בדרך פעילה כלומר בהשפעת חוויה אישית וכאשר יש לאדם עניין בנושא העמדה. לדוגמא במחקר אחר נקטו מחצית הנבדקים עמדה כלפי משחק פאזל תוך כי עיסוק פעיל במשחק, בעוד שמחצית השניה של הנבדקים עיצבו את עמדתם באופן סביל באמצעות התבוננות במישהו אחר ששיחק במשחק זה. קיומו של אינטרס אישי מחזק את הקשר בין עמדה לבין התנהגות. לעומת כל הנ"ל יש כאלו הסוברים כי התנהגות משפיעה על העמדה, לדוגמא בן (1970) הביא תוצאות של מחקרים רבים להוכחת גישה זו.

השערת המחקר היא כי הורים לילד ראשון יהיו בעלי עמדה חיובית כלפי מעורבות בגן יותר מאשר הורים שזהו ילדם השני או השלישי.
אוכלוסיית המחקר הם כלל ההורים באזור מגורי, ובגני הילדים שבסביבת מגורי.
המדגם יהיה מדגם נוחות- אשהה בגני הילדים בשעות אחה"צ והבוקר ואבקש מהורים שיגיעו לענות על שאלות. המדגם הקיף כ- 30 הורים.
כלי המחקר הוא שאלון סגור בסולם לייקרט המורכב משני חלקים: חלק על שאלות דמוגרפיות וחלק על שאלות התוכן.

תוכן עניינים:
מבוא
תיאוריית הפעולה ההגיונית ((Fishbein&Ajzen 1981
שיטת המחקר
תוצאות
דיון
סיכום
ביבליוגרפיה
שאלון עמדות הורים

קטע מהעבודה:

עמדת הפרט יכולה להיות מושפעת מגורמים רבים. אחת התיאוריות היא "תיאוריית הפעולה ההגיונית" של Fishbein&Ajzen , 1981, המבוססת על הנחה שהאדם פועל בצורה רציונלית בדרך כלל ומתואמת לפי המידע המסופק לו באופן שיטתי.
מטרת התיאוריה היא להבין ולנבא את התנהגות הפרט. מתוך הנחה שרוב פעולותינו הן רציונליות רואה התיאוריה בכוונת האדם גורם קובע מיידי של ההתנהגות. כלומר ניתן לחזות את פעולתו אם נבין לכוונותיו. ההתאמה לא תהיה תמיד מלאה אולם אם לא קרה דבר מה בלתי רצוי, יש להניח כי אדם יתנהג לפי המצופה ממנו.

תגים:

חינוך · ילד · הורים · ילדים · גיל · הרך · חברה

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "האם למספר הילדים במשפחה ישנה השפעה על עמדת ההורים כלפי הצורך במעורבותם בגן הילדים?", סמינריון אודות "האם למספר הילדים במשפחה ישנה השפעה על עמדת ההורים כלפי הצורך במעורבותם בגן הילדים?" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.