היישום אינו מחובר לאינטרנט

האם ישנה השפעה להמלצות אנליסטים על תשואה עודפת של מניות?

עבודה מס' 065449

מחיר: 302.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: סקירת ספרות ובדיקת מניות הנסחרות בבורסה בתל-אביב.

8,517 מילים ,41 מקורות ,2006

תקציר העבודה:

ההתפתחות המהירה של שוק ההון בישראל בשנים האחרונות, מביאה יותר ויותר משקיעים להשקיע באפיקים אטרקטיביים, אך יחד עם זאת גם מסוכנים, שמציעה הבורסה בישראל.
המשקיעים בבורסה מעוניינים לקבל מידע אמין וזמין בכל רגע לגבי מצב חברות הנסחרות (כגון: דו"חות כספיים, אירועים מיוחדים, הנהלה, מוצרים, שערי מניות בזמן אמת וכו'), הבעייתיות היא בכך שקיים חוסר ואסימטריה (משקיעים רגילים לעומת משקיעים המקורבים להנהלת החברה או מידע פנימי) של מידע, ולכן האנליסטים, שסוקרים את המניות ואת המגמות בבורסה, נתפסים בעיני הציבור כשחקנים, אשר יש להם תפקיד חשוב באספקת מידע ובניתוחים שהם עושים. כמו כן הרוב סבורים, שהשקעה לפי המלצתם של אנליסטים היא בממוצע כדאית. יחד עם זאת ציבור המשקיעים גם נוטה להתעלם מהעובדה, שיש אנליסטים ולהם אינטרס אישי או של ארגון בו הם עובדים, כתוצאה מאחזקה עצמית בני"ע כאלה ואחרים. ולכן ההמלצה עשויה להיות לא אובייקטיבית.
במחקרים שנעשו על המלצות אנליסטים, נמצא כי שוררת אופטימיות רבה בקרב האנליסטים לגבי ההתפתחויות הצפויות בחברות, לגביהן הם נותנים את ההמלצה. כ-80% מהמלצתם, הם לקניה של מניות (חדווה בר,קונסטנטין קוסנקו, מחלקת מחקר,בנק ישראל). הממצאים מצביעים על כך שהמלצות משפיעות על תשואות המניות, כאשר המלצה לקניה מלווה בעליה מובהקת בתשואתה, והמלצה למכור או להחזיק את המניה- בירידה תשואת המניה. כמו כן נמצא, שהשפעה הזאת גדולה במיוחד עבור חברות קטנות יחסית.
בעבודה זו אנו רוצים לסקור את המחקרים שנעשו בנושא: "השפעת המלצות אנליסטים על תשואות של מניות" לגבי מניות הנסחרות בארץ ובעולם, וכמו כן לערוך מחקר עצמאי העוסק במניות הנסחרות בבורסה בתל-אביב, שאמור לחזק את הממצאים של מחקרים דומים. יחד עם זאת ייתכנו שינויים בממצאים שלנו, לאור הסיבה, שכיום המידע שמקבלים משקיעים הינו יותר זמין ונגיש מאשר בשנים הקודמות ולכן המשקיעים לא בהכרח מסתמכים רק על המלצות אנליסטים (גם הידע שיש למשקיעים הינו רב יותר כיום, מאשר בשנים הקודמות).
במחקר שלנו נבדוק האם ניתן להשיג תשואה עודפת באמצעות שימוש בהמלצה- קניה, קניה חזקה או תשואת יתר, ובתוך כך להכות את השוק. כמו כן נראה באיזו תדירות יש דליפת מידע לפני אירוע ונתייחס לשאלת יעילות שוק ההון. לצורך מחקר אנו נשתמש במבחני אירועים Event studies.

תוכן עניינים
תקציר
מבוא
* אנליסט מיהו?
* מרכיבי המלצת האנליסט
סקירה ספרותית
* השפעת המלצות אנליסטים על תשואה עודפת
* דליפת מידע
מתודולוגיה
תיאור המחקר
* מציאת נתונים
* עיבוד נתונים
* עיבוד ורישום ממצאים
ממצאים
* השפעת המלצות על תשואה עודפת
* דליפת מידע
סיכום
ביבליוגרפיה
נספחים

קטע מהעבודה:

לצורך המחקר אספנו ההמלצות של אנליסטים שונים שפורסמו משנת 2000 עד 2005 על מניות הנסחרות בבורסה בתל-אביב ושייכות למדדים העיקריים, כגון: מדד תל-אביב 100, 150,יתר. את המידע אספנו בעזרת אתרים פיננסים שקיימים באינטרנט, המפרסמים כמעט את כל המידע אודות חברות ומניות הנסחרות, וכמו כן חדשות על חברות שעשויים להשפיע על קבלת ההחלטות של משקיעים. המאגר שהרכבנו כולל 95 המלצות, ויש בו תאריך, שם החברה, שם הממליץ ושייכות למדד הרלוונטי, סוג ההמלצה.
במחקר אנו עושים שימוש במתודולוגית מבחני אירועים, הבודקת את ההשפעה אירועים שונים, אך חשובים לחברה( פיצול מניות, חלוקת דיווידנד, מיזוג וכו') על תשואות של מניות. המבחנים האלו בודקים האם שוק ההון הינו יעיל. הנושא של יעילות שוק ההון הינו חשוב והוא נבדק על ידי הרבה חוקרים, כגון: Eugene Fama and Blume(1966),Fisher, Alexander(1961), lamba and Khan(1999), וכו'.

תגים:

המלצות אנליסטים · מידע פנים · EVENT STUDIES · מבחני השערות · תשואה · שוק ההון

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "האם ישנה השפעה להמלצות אנליסטים על תשואה עודפת של מניות?", סמינריון אודות "האם ישנה השפעה להמלצות אנליסטים על תשואה עודפת של מניות?" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.