היישום אינו מחובר לאינטרנט

השפעת המלצות אנליסטים ומשתנים מאקרו כלכליים על מחירי המניות ותשואותן

עבודה מס' 066793

מחיר: 314.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: כיצד משפיעים פרמטרים מאקרו כלכליים על מניות השונות ומהי עוצמת השפעתן, והשפעתן של המלצות מסוימות.

15,151 מילים ,24 מקורות ,2007

תקציר העבודה:

בשנים האחרונות אנו צופים בהתעניינות רבה אצל משקיעים שונים להשקיע באפיקים אטרקטיביים שונים בשוק ההון ישראלי וזאת בעקבות התפתחותו של תחום זה.
זמינות ואמינות- הן שתי מילות מפתח אשר מתארות את אופן קבלת כל מידע נחוץ (כגון: דו"חות כספיים, אירועים מיוחדים, הנהלה, מוצרים, שערי מניות בזמן אמת וכו') בכל רגע נתון ע"י משקיעים פוטנציאלים על חברות הנסחרות בבורסה. יחד עם זאת קיימת בעייתיות של חוסר ואסימטריה של מידע, ולכן האנליסטים, שסוקרים את המניות ואת המגמות בבורסה, נתפסים בעיני ציבור כשחקנים, אשר יש להם תפקיד חשוב באספקת מידע ובניתוחים שהם עושים. כמו כן הרוב סבורים, שהשקעה לפי המלצתם של אנליסטים היא בממוצע כדאית, דבר זה בא לידי ביטוי בכך שקיימת אופטימיות רבה בקרב האנליסטים לגבי ההתפתחויות הצפויות בחברות, לגביהן הם נותנים את ההמלצה. כ-80% מהמלצתם, הם לקניה של מניות. הממצאים מצביעים על כך שהמלצות משפיעות על תשואות המניות, כאשר המלצה לקניה מלווה בעליה מובהקת בתשואתה, והמלצה למכור או להחזיק את המניה- בירידה תשואת המניה. כמו כן נמצא, שהשפעה הזאת גדולה במיוחד עבור חברות קטנות יחסית.
על מנת לחזק נקודה זו, אערוך מחקר שיבדוק האם ניתן להשיג תשואה עודפת באמצעות שימוש בהמלצת קנייה או קנייה חזקה, וכך לראות, האם מניות שונות יכולות להכות את תשואות השוק (מדד ת"א 25 ,מדד ת"א 75) ולצורך כך אשתמש במבחני אירועים EVENT STUDIES.
בנוסף לבדיקת תשואות עודפות של המניה, אחקור את שאלת השפעתם של פרמטרים מאקרו כלכלים שונים (ריבית, מדד חברות גדולות ת"א 25 וחברות קטנות ת"א 75, מדדי הענפים והמלצות אנליסטים) על מחירי המניות ולצורך כך אאמוד את רגרסיה של משתנים הנ"ל.
כמו כן, עבודתי תעסוק בנושא יעילות השוק בוורסיות שונות (חזקה,חצי חזקה וחלשה). על מנת לענות על שאלות הנ"ל נתבסס על מחקרים שונים שפורסמו בנושא: "השפעת המלצות אנליסטים על המניות" לגבי מניות נסחרות בחו"ל ובארץ וננסה לחזק את ממצאים של מחקרים שונים באמצעות מחקרי.

מאגר הנתונים אותו הרכבתי ממספר מאגרי מידע פיננסיים כגון: www.aonline.co.il, www.bizportal.co.il אתר פרדיקטה, www.tase.co.il ,אתר בנק ישראל, אתר למ"ס,www.globes.co.il, כולל נתונים על 770 המלצות אשר ניתנו על-ידי אנליסטים על מניות של חברות הנסחרות בבורסת תל-אביב בשנים 2000 ועד 2006 שייכות למדד תל-אביב .100המידע שאספתי על כל ההמלצות כולל בתוכו את שם החברה שנתנה ההמלצה, את תאריך בו ניתנה ההמלצה ואת סוג ההמלצה.
בשלב זה חילקתי את המחקר לשני חלקים:
1. חלק ראשון- עוסק בשאלה של השפעת משתנים מסבירים על מחיר המניה, באמצעות שימוש במבחן הניבוי.
2. חלק שני- עוסק בהשפעת פרסום של המלצת קנייה או קנייה חזקה על תשואה עודפת של מניה מסוימת סביב אירוע הפרסום, ביחס לתשואת השוק המתואמת לגודל החברה וגודל השפעת ההמלצה על חברה גדולה וקטנה. כך שזה נעשה באמצעות מבחן האירועים.

תוכן עניינים:
תקציר
מבוא
סקירה ספרותית
מתודולוגיה
תיאור המחקר
ממצאים
סיכום
ביבליוגרפיה
נספחים

קטע מהעבודה:

המחקר הראשון שחקר את השפעת המלצות אנליסטים על המניות נעשה בשנת 1933 ע"י אלפרד קולס, כלכלן חלוץ מאוניברסיטת היל. המחקר בדק האם יכולים האנליסטים לחזות את השוק. הוא חקר את הניסיון, של 20 חברות ביטוח ו- 16 חברות לשירותים פיננסים, לחזות את הכיוון של מחירי המניות בתקופת הזמן מינואר 1928 עד יולי 1932. הממצאים שהוא קיבל טענו כי המלצות של רוב האנליסטים לא עזרו להשיג תשואה עודפת למשקיעים. ההסבר שמביאים חוקרים אחרים הוא, שאותה תקופה הייתה מאוד קשה ובעייתית עבור שוק המניות האמריקאי, כאשר היא מאופיינת על-ידי "המשבר הגדול", שהתרחש בארצות הברית בשוק ההון בשנת 1929.

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "השפעת המלצות אנליסטים ומשתנים מאקרו כלכליים על מחירי המניות ותשואותן ", סמינריון אודות "השפעת המלצות אנליסטים ומשתנים מאקרו כלכליים על מחירי המניות ותשואותן " או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.