היישום אינו מחובר לאינטרנט

השפעת המלצות אנליסטים על מחירי מניות

עבודה מס' 068618

מחיר: 423.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: בחינת תגובת השוק (מדד ת"א 100) להמלצות האנליסטים המפורסמות.

4,889 מילים ,16 מקורות ,2010

תקציר העבודה:

מטרת עבודה זו היא לבחון את השפעת המלצות אנליסטים על מחירי המניות בארץ; הן בטווח הזמן המיידי ובסמוך לאירוע ההמלצה על ידי התבוננות "בתופעת התסחיף" (Post-Recommendation Announcement drift), הצפויה להתקיים לאחר אירועי ההמלצות, במידה ולהמלצות האנליסטים אכן יש השפעה על מחירי המניות. כלומר, האם לאנליסטים יש יכולת חיזוי.

אנליסטים המפרסמים המלצות לגבי קניית ומכירת מניות מסייעים למעשה בפתרון בעיות חוסר מידע וחוסר בידע מקצועי לניתוח המידע הקיים עבור המשקיע הפשוט. ההמלצות מבוססות על מידע שהאנליסטים אוספים ומנתחים ממנהלי החברות, מהדוחות הכספיים של אותן חברות ומניתוח הענף בו פועלת החברה הנסקרת.
הנחת העבודה המרכזית היא ששוק המניות בארץ משוכלל ויעיל ולכן להמלצות אנליסטים צפויה השפעה על מחירי המניות, כיוון שהן טומנות בחובן מידע חדש למשקיעים - הן מבחינת יכולתם לנתח את המידע טוב יותר בגלל היכרותם על המניה המסוקרת, והן מבחינת מידע שהיה ידוע רק לאותם אנליסטים ונודע לשוק רק בעת פרסום המלצותיהם.

שאלת המחקר היא, האם להמלצות האנליסטים בארץ קיימת השפעה על מחירי המניות המומלצות?
השערת המחקר אשר נגזרת משאלת המחקר היא כי: קיים קשר בין תשואת המניה לבין המלצות האנליסטים ושישנה השפעה של פרסומי המלצות האנליסטים על מחירי המניות לפני או מיד עם השינוי בפרסומי ההמלצות.

בעבודה זו אבחן את תגובת השוק (מדד ת"א 100 במחקר זה) להמלצות האנליסטים המפורסמות. ההמלצות שליקטתי במחקר זה מחולקות לסוגים הבאים: "קניה", "תשואת יתר", "החזק", "תשואת השוק" "תשואת חסר" ו-"מכירה". ככלי לביצוע המחקר בחרתי לחלקן ל-2 קטגוריות בלבד וזאת עקב מיעוט ההמלצות שקיימות לכל קטגוריה בנפרד; קטגורית קניה הכוללת בתוכה את ההמלצות - "קנייה", ו"תשואת יתר". וקטגוריית מכירה - "תשואת חסר", "מכירה" "החזק" ו-"תשואת שוק". המחקר מתבסס על מדגם של 40 המלצות על מניות הנכללות במדד ת"א 100 שאספתי בין השנים 2003-2009.
נבדקה השפעת המלצות אנליסטים על התנהגות מחיר המניה לפני, בזמן ולאחר שינוי בהמלצות האנליסטים וזאת ע"י חישוב תשואת יתר (או חסר) של המניה.
את ההמלצות אספתי מאתרי אינטרנט של העיתונות הכלכלית המובילה בארץ - גלובס, דה מרקר ויפעת הון דיסק. הנתונים אודות תשואת המניות והנתונים אודות תשואות השוק נאספו מאתר הבורסה לניירות ערך http://www.tase.co.il

תוכן עניינים:
פרק המבוא
1. רקע
2. ניתוח
2.1 מתודולוגיה ואופן ביצוע המחקר
2.2 שיטת המחקר
2.3 תיאור העבודה
2.4 ממצאים
2.5 יתרונות וחסרונות שיטת המחקר
3. סיכום ומסקנות
רשימה ביבליוגרפית
נספחים (אקסל)

קטע מהעבודה:

מתודולוגיה ואופן ביצוע המחקר:
בעבודה זו בחנתי את תגובת מחירי ניירות ערך במדד תל אביב 100 להמלצות אנליסטים. הבדיקה התבצעה בין השנים 2003-2009 על כ- 40 מניות מסוקרות. השאלה שבה התמקדתי היא האם האנליסטים משפיעים על שוק ההון בארץ ע"י פרסום ההמלצות השונות והאם כדאי להשקיע במניות שהומלצו על ידי אנליסטים כאסטרטגיית השקעה תוך השוואת התשואה שנבעה מהמניות לתשואת השוק. את התשובה לשאלה זו, מצאתי ע"י בדיקה של מחירי המניות לפני, בזמן ולאחר שינוי בהמלצות האנליסטים.

תגים:

המלצות אנליסטים · דוחות מאוחדים · חשבונאות · מחירי מניות · מחקר אמפירי · המלצות · שוק ההון · בורסה · מניות

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "השפעת המלצות אנליסטים על מחירי מניות", סמינריון אודות "השפעת המלצות אנליסטים על מחירי מניות" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.