היישום אינו מחובר לאינטרנט

חינוך לרב תרבותיות

עבודה מס' 065817

מחיר: 349.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: באיזו מידה ישנה מדיניות לחינוך לרב תרבותיות במשרד החינוך.

10,306 מילים ,21 מקורות ,2006

תקציר העבודה:

חשיבות קבלת התרבויות השונות מתחדדת בתחום החינוך. תחום זה מייצג את עבר המדינה (למידת היסטוריה) את ההווה (אזרחות, לשון, גיאוגרפיה) ואת העתיד (מכלול המקצועות). מכנה משותף לכולם הוא למידת הערכים. כאשר לומדים בכיתה אחת מספר רב של תלמידים בעלי רקע תרבותי ומסורתי שונה, לימוד התרבויות השונות הוא השתקפות יחסה של הפורמאלי של המדינה לרב-תרבותיות.
בעידן הידע, האינטרנט, התקשורת והאינפורמציה הרבה, מערכת החינוך ממלאת תפקיד חשוב בעיצוב תודעתם של תלמידי ישראל והדור הבא.
במסגרת עבודה זו אני אבדוק את מונחי הרב-תרבותיות והפלורליזם, האם יש להם משמעויות נוספות וכיצד מתקשר הפלורליזם לרב-תרבותיות בישראל.
לאחר ביאור המושגים נשווה אותם לנכונות ההצהרתית של המדינה למדיניות לרב-תרבותיות ולפלורליזם וזאת על ידי בחינה של הרפורמה המרכזית במערכת החינוך - דו"ח דברת והצהרות ומעשים שמבצע משרד החינוך ונראה אם הרב-תרבותיות או הפלורליזם הינם חלק מרפורמה זו.
את התחום ההצהרתי אנו נבחן על יד בדיקה מהי משמעות ההצהרה ונבחן את המצב בפועל. זאת על ידי ביקורתם של מחברים שונים החווים דעתם על הרב-תרבותיות והפלורליזם במדינת ישראל מזוויות שונות. לבסוף נראה את התגובה של המיעוט התרבותי הגדול במדינה, המיעוט הערבי, על ידי דוגמא עדכנית.

ראשי פרקים
מבוא
שאלת המחקר
פרק א' - תיאוריות לרב תרבותיות
פרק ב' - הצהרתיות רב תרבותית על פי משרד החינוך
פרק ג' - הצהרתיות רב-תרבותית במשרד החינוך - בפועל
פרק ד' - האם מדיניות משרד החינוך פלורליסטית?
סיכום
ביבליוגרפיה

קטע מהעבודה:

כדי לבדוק תיאוריות לרב-תרבותיות אנו נראה את הדרך מרב-תרבותיות בחברה ליברלית ועד חד-תרבותיות והדרך להשלים עם השונות. זאת על ידי בחינה תחילה של מצבים שנראים פשוטים יותר בחברות ליברליות וההטמעה של רב-תרבותיות בתוכן (ברונר ופלד 1998, Margalit & Habertal 1994) ובדיקת ההיבט האידיאולוגי כשקיפות לחברה בעלת שונות חברתית (סבר 2001). בהמשך נראה את הקשר שבין ערכי הפלורליזם של המשטר ויישומו אצל האזרחים (1966 Hans Daalder, יוגב 2001). גור-זאב (gur-ze'ev 2004) כמו יוגב מציין את החינוך כדרך להתגבר על הנרטיב השלט, בדומה לתמיר (תמיר 1998) שאומרת כי הרב-תרבותיות הפכה דרך לביסוס נרטיב זה.

תגים:

פלורליזם · פלורליסטי · דמוקרטיה · דוח · דברת · דוברת

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "חינוך לרב תרבותיות", סמינריון אודות "חינוך לרב תרבותיות" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.