היישום אינו מחובר לאינטרנט

חשיבה יצירתית בקרב מורים

עבודה מס' 067844

מחיר: 362.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: האם ישנה חשיבה יצירתית בקרב המורים לחנ"ג בבית הספר היסודי והאם היא עוזרת בפיתוחה של האינטליגנציה התנועתית גופנית אצל ילדים.

20,579 מילים ,21 מקורות ,2001

תקציר העבודה:

חינוך לחשיבה הוא נושא גדול מאוד בעל חשיבות עליונה בנושא החינוך בכלל והחשיבה בפרט.
חשיבות:נושא זה חשוב בעיניי לשם הכרת תיאוריות לטיפוח החשיבה בהוראה ובלמידה בחינוך המודרני. לשם הכרת שיטות בהוראה לחשיבה שפותחו ויושמו בחינוך המודרני.
ומכיוון שכמורה לחינוך גופני מעניין אותי לדעת וללמוד על שיטות שעוזרות לטפח את החשיבה אצל התלמידים.
אילו סוגי חשיבה בחרתי?: בנושא זה בחרתי לקחת שני סוגי חשיבה על מנת לבדוק השפעת סוג חשיבה אחד על האחר.
בחרתי בחשיבה יצירתית והשפעתה על חשיבה הוליסטית (אינטלגנציות מרובות). התמקדתי באינטליגנציה תנועתית גופנית.
מדוע חלק זה?: בחרתי בחלקים אלו מכיוון שבייחוד במקצוע החנ"ג חשובה היצירתיות על מנת לעניין את התלמיד, ולמנוע חשיבה תבניתית ואורכית קבועה. ומכיוון שהנני מורה לחנ"ג חשוב לי לבדוק האם למורה לחנ"ג ישנה בכלל חשיבה יצירתית והאם יש לה חלק בפיתוחה של האינטליגנציה התנועתית גופנית אצל ילדים?.
סקירה ספרותית: הסקירה הספרותית חולקה ל-3 חלקים:
בחלק הראשון התמקדתי באינטליגנציה בכלל ובאינטליגנציה הגופנית -תנועתית בפרט.
בחלק השני התמקדתי בנושא חשיבה יצירתית.
ובחלק השלישי התמקדתי בדרכי הוראה, שיטות וגישות ללימוד אינטליגנציה תנועתית וחשיבה יצירתית.
חילקתי כך, על מנת להבין מהי אינטליגנציה, מהי חשיבה יצירתית וכיצד הן באות לידי ביטוי בהוראת החנ"ג.

שאלת המחקר: לאחר שסקרתי את הנושאים של אינטליגנציה תנועתית חשיבה יצירתית וכן את שיטות ההוראה של שני הנושאים הנ"ל.
עניין אותי לדעת האם בכלל ישנה חשיבה יצירתית בבית הספר (בחרתי בבית הספר היסודי), והאם חשיבה זו עוזרת בפיתוחה של אינטליגנציה תנועתית אצל ילדים?. בניסוח אחר ,השאלה המתבקשת היא: האם ישנה חשיבה יצירתית בקרב המורים לחנ"ג בבית הספר היסודי והאם היא עוזרת בפיתוחה של האינטליגנציה התנועתית גופנית אצל ילדים?.

מדגם: המורים- זכר/נקבה, גיל המורה (לבדיקת השפעת הניסיון), מספר המורים (4), מספר התצפיות לכל מורה (4)
כיתות- בית ספר יסודי -ההתמקדות שלי בעבודה זו היא על ביה"ס היסודי מכיוון שבגיל צעיר הילדים פחות מתביישים להיות פתוחים ליצירתיות ולשילוב של לימוד ומשחק .נוסף לכך עדיין אין את ההפרדה הבולטת בין המינים (זכר ונקבה) ,מה שמונע הבדלים ביניהם.
כלי מחקר שנבחרו:תצפית וראיון

תוכן העניינים:
הצהרה
1. מבוא
2. סקירה ספרותית
2.1 אינטליגנציה בכלל ואינטליגנציה גופנית-תנועתית בפרט
2.2 חשיבה יצירתית בהוראה
2.3 דרכי הוראה, שיטות וגישות ללימוד אינטליגנציה תנועתית וחשיבה יצירתית בחנ"ג
3. שאלת המחקר והשערות המחקר
4. שיטות מחקר
4.1 מדגם
4.2 כלי מחקר
4.3 מהלך המחקר
5. ממצאים
6. מסקנות
7. דיון
8. ביבליוגרפיה

קטע מהעבודה:

מהי אינטליגנציה? : ב-20 השנים האחרונות ניתנו ע"י חוקרים שונים הגדרות שונות לאינטליגנציה. גרדנר (1983) אמר כי למשכל 2 קריטריונים :קיום מערכות ייסוד לעיבוד מידע ועירות לקידוד מידע לתוך מערכות סמלים. אבחנה בין "משכלים" שונים: מילולי, מוסיקלי, לוגי-מתמטי, גופני תנועתי, אישיותי ועוד.
קאופמן (1983) לעומת זאת אמר כי- קיימים שני תחומים גלובליים של תפקוד: משכל, שהוא תהליך עיבוד שכלי (בשלבים ובו זמנית) והישגים.
סטרנברג (1983) המשיך ופיתח את הגדרת האינטליגנציה - רכיבי על, העומדים בראש מבנה המשכל, קובעים את יצירת המושגים, המושאים או הסמלים. נוספים עליהם רכיבים עיקריים, רכיבי ביצוע, רכיבי רכישה, רכיבי שמירה והעברה באימון.

תגים:

חינוך · חינוך גופני

עבודות נוספות בנושא:

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "חשיבה יצירתית בקרב מורים", סמינריון אודות "חשיבה יצירתית בקרב מורים" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.