היישום אינו מחובר לאינטרנט

המשחק היצירתי כגורם מהנה ומניע בתהליך לימוד הקריאה לפי שיטת ליט"ף

עבודה מס' 064914

מחיר: 482.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: האם שילוב המשחק ועבודה בדרך יצירתית במהלך הוראת הקריאה תורמים ללמוד והפנמת החומר ולהעלאת בטחונו העצמי של התלמיד בכתה א'?

9,628 מילים ,30 מקורות ,2001

תקציר העבודה:

המשחק הנו תופעה אוניברסלית, טבעית ומהנה המשותפת לכלל הילדים. על מרבית החוקרים מקובלת הדעה כי המשחק ממלא מגוון רחב של תפקידים בתהליכי ההתפתחות השוני מילדות לבגרות. המשחק תופס מקום חשוב בחייהם של הילדים והם משקיעים בו זמן רב ואנרגיה רבה.
ממצאים בספרות המחקר על הגיל הרך מצביעים על חשיבות המשחק לכל תחומי התפתחות הילד. המחקרים מצביעים על קשר חיובי בין טיב המשחק, היכולת שלו לאלתר כמו גם שילוב יצירתי במשחק לבין הישגים בתחומים רבים. יכולת קוגניטיבית, התפתחות לשונית, רגשית וחברתית וכן הצלחה בבית הספר.
התופעה של משחק, במיוחד משחק ספונטני של ילדים צעירים, ריתקה את תשומת - ליבם של חוקרים רבים.
על-אף ההבדלים בנקודת המוצא התיאורטיות, על מרבית החוקרים מקובלת הדעה, שהמשחק ממלא מגוון רחב של תפקידים בתהליכי ההתפתחות הקוגניטיביים, הלשוניים, החברתיים והרגשיים.
בנושא המשחק ישנן תיאוריות רבות ומגוונות ותפיסות שונות אותן אסקור בקצרה בעבודה - תיאוריות בנושא המשחק, מקומו של המשחק בתוך תיאוריות אלו וכיצד הוא מהווה גורם מניע ומושך בקרב ילדים בגיל הרך.

עבודתי זו מתמקדת בתפקידו של המשחק היצירתי כגורם מהנה ומניע בתהליך לימוד הקריאה. הנני מתרכזת בשיטת ליט"ף שהיא שיטה פונטית להוראת קריאה, כתיבה והבנת הנקרא בכתות א' והמשלבת בתוכה משחק ויצירתיות.

תוכן העניינים:
מבוא
פרק א: המשחק
מאפייני המשחק והקשר ביניהם
התיאוריה הפסיכואנליטית
התיאוריה הקוגניטיבית
המשחק מנקודת ראות התפתחותית
א. משחק פונקציונלי
ב. משחק קונסטרוקטיבי
ג. משחק דרמטי
ד. משחק עם חוקים
חשיבותו של המשחק להתפתחות הילד
פרק ב: יצירתיות
חינוך ליצירתיות
למידה היא יצירה
פרק ג: הקשר בין המשחק והיצירתיות ללימוד
פרק ד: ליט"ף - הוראת קריאה, כתיבה והבנת הנקרא.
מהי שיטת ליט"ף?
עקרונות השיטה ודרכי ההוראה
השלבים בתהליך רכישת הקריאה עפ"י שיטת ליט"ף
ארגון הסביבה הלימודית על-פי עקרונות השיטה
ארגון החלל וחומרי הלמידה
ארגון הלומדים
ארגון ההוראה
המחקר
הצגת הבעיה החינוכית
מתודולוגיה:
מטרות המחקר
סוג המחקר
כלי המחקר
אוכלוסיית המחקר
הליך המחקר
פרק ה: ממצאים
דיון ומסקנות
המלצות ומטרות אופרטיביות לצוות ההוראה
סיכום
נספחים - תצפיות במשחקי הילדים
תצפית במשחק 1: "סיפור מתוך קופסא"
תצפית במשחק 2: "רכבת המילים"
סיכום
ביבליוגרפיה

קטע מהעבודה:

מאפייני המשחק והקשר ביניהם
המשחק הנו תופעה אוניברסלית, טבעית ומהנה המשותפת לכלל הילדים. על מרבית החוקרים מקובלת הדעה כי המשחק ממלא מגוון רחב של תפקידים בתהליכי ההתפתחות השונים מילדות לבגרות. המשחק תופס מקום חשוב בחייהם של הילדים והם משקיעים בו זמן רב ואנרגיה רבה (סוקר, 1993; סמילנסקי ושפטיה, 1993).
ממצאים בספרות המחקר על הגיל הרך מצביעים על חשיבות המשחק, לכל תחומי התפתחות הילד. המחקרים מצביעים על קשר חיובי בין טיב המשחק של ילדי הגיל הרך לבין הישגים בתחומים רבים כגון, יכולת קוגניטיבית, התפתחות לשונית, רגשית וחברתית וכן הצלחה בבית הספר (סמילנסקי ושפטיה, 1993; 1990, Barnett, L.A).

תגים:

קריאה · וכתיבה · קרוא · וכתוב · סוציודרמטי · יצירתיות

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "המשחק היצירתי כגורם מהנה ומניע בתהליך לימוד הקריאה לפי שיטת ליט"ף", סמינריון אודות "המשחק היצירתי כגורם מהנה ומניע בתהליך לימוד הקריאה לפי שיטת ליט"ף" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.