היישום אינו מחובר לאינטרנט

סמים ואלימות אצל הנוער-הגורמים והקשר

עבודה מס' 010122

מחיר: 203.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: הצגת תאוריות על אלימות וסמים, הגורמים האישיים, הגורמים החברתיים, דיון וסיכום.

2,336 מילים ,11 מקורות ,1991

תקציר העבודה:

תופעת השימוש לרעה בסמים אצל הנוער בישראל, היתה מוכרת לפני שנות השבעים, אולם לא זכתה לתשומת-לב הציבורית הרבה המאפיינת אותה כיום.
ברור לנו, מבחינה סטטיסטית שמימדי התופעה גדלו במשך השנים - התופעה התפשטה, חלה עליה כללית במספרים של המעורבים בתופעת השימוש לרעה בסמים, נוסף לכך חל שינוי באיפיונם הסוציודמוגרפי של המשתמשים, סוגי הסם שבשימוש, התפתחות של תת-תרבות סמים בארץ שמאפיינה העיקרי הוא בראש ובראשונה הסם, יותר מאשר פעילות עבריינית אחרת. תופעת לוואי הנוגעת לכל החברה, היא המעורבות בפשיעה כתוצאה מהשימוש בסם. למרות הצטרפותם של בני מעמדות שונים לקבוצת המשתמשים לרעה בסמים, עדיין נמנים רוב המתמכרים לסמים עם תת-התרבות העבריינית. מסתבר כי קיימת מגמה בולטת של החמרה בפשיעה מסביב לתופעות המתמכרות לסמים. כמו כן בן אדם המכור לסמים, לא פוגע רק בעצמו ובסביבתו, אלא גם בחברה הרחבה.
לשימוש בסמים יש מספר היבטים: היבטים רפואיים, היבטים חברתיים, כלכליים וביטחוניים.
קימת סברה שתופעת השימוש בסמים, קשורה במידה רבה בשינוי הקיומי שחל במצב האדם, שגורר התמודדות האדם עם חרדה וכאב. היכולת להגיע לסיפוק המיידי השרישו הרגלי צריכה של חומרים ותרופות להתניית ההרגשה הנוחה ומצב הרוח הטוב.

הבחינה ההיסטורית של מעמד השימוש לרעה בסמים, בייחוד בחברה המערבית משמשת דוגמא של מעבר של תופעה מ-PRIVATE TROUBLES ל-SOCIAL ISSUES. המידע בנושא זה מעורפל ולוקה בחסר בגלל הקושי להשיג מידע מדויק, מקורות הדיווח הם חלקיים ולרוב משתנים. לפי אדוארדס, היתה עליה בשימוש בסמים בשנות
ה-60, ירידה בשנות ה-70 ועליה חוזרת בשנות ה-80, ההולכת ונמשכת גם כיום. גם בישראל יש תנודות המקבילות למתחים החברתיים והפוליטיים. ההיסטוריה האנושית עברה משלבים של התרה ואי פעילות בתחום של שימוש בסמים (ובייחוד האופייטים), אל פיקוח ובקרה גדלים והולכים, כאשר נקודת המפנה בעניין זה היא
תחילת המאה הנוכחית.
מטרת חיבורי זה הוא להביא שתי גישות העוסקות בסמים והמתייחסות לאלימות, ולהשוות בין הגישות מבחינת הפרט והטיפול הרצוי למניעת האלימות.

תוכן העניינים:
1. מבוא
2. הצגת שתי תיאוריות המדברות על אלימות וסמים
1. הגורמים האישיותיים
2. גורמים חברתיים.
3. דיון
4. ביבליוגרפיה

מקורות:

טייכמן מ. , ברנע צ. , "סמים והתנהגות אנושית" מרכז הסברה, 1980.
טיכמן מ., לחיות בעולם אחר, תל-אביב, 1989.
מה צעירים צריכים לדעת על סמים ואלכוהול, הוצאת האגודה למניעת אלכוהוליזם בישראל, רמת-גן, 1989.
שפירא יונתן, יסודות הסוציולוגיה, ת"א, 1979.
LUM, R. H. , AND ASSOCIATES. SOCIETY AND DRUGS. JOSSEY- BASS, SAN FRANCISCO, 1969.
CHEIN, L. , GERARD, D. L. , LEE, R. S. , AND ROSENFELD, E. THE ROAD TO :NARCOTICS,DELINQUINCY, AND SOCIAL POLICY. BASIC BOOKS, NEW YORK,1964.
GOLDSTEIN, R. DRUGS ON CAMPUS. WALKER, NEW YORK, 1966.
KREIZMAN B., DRUGS AMONG CHILDRENS,NEW YORK,1984.
LEWIS E. ALCOHOLISM IN NARCOTIC ADDICTS BRIT. 1987.
SMART R. G. AN AVALIABLE PRONESS THEORY OF ILLICIT DRUG ABUSE IN O. J LETTEIRI DRUG ABUSE, MARYLAND,WASHINGTON, 1980 .
DEVEREUX GERORGE, BASIC PROBLEMLS OF ETHNOPSYCHIATRY, LONDON 1908.

עבודות נוספות בנושא:

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "סמים ואלימות אצל הנוער-הגורמים והקשר", סמינריון אודות "סמים ואלימות אצל הנוער-הגורמים והקשר" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.