היישום אינו מחובר לאינטרנט

מהי יעילות האסטרטגיות להוראת קריאה בקרב ילדים עם לקות שמיעה ולקות קריאה

עבודה מס' 067407

מחיר: 362.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: שיטות ההוראה לקריאה, הקניית האוריינות ופיתוחן כמטרות החשובות ביותר בחינוך ילדים עם לקות קריאה בכלל ובקרב ילדים עם לקות שמיעה בפרט.

12,142 מילים ,58 מקורות ,2009

תקציר העבודה:

הקניית האוריינות ופיתוחה היא אחת המטרות החשובות ביותר בחינוך ילדים עם לקות קריאה בכלל ובקרב ילדים עם לקות שמיעה בפרט, בין השאר משום שהקריאה מהווה ערוץ המאפשר לשפה מיומנויות שפתיות אצל ילדים אלה.
המטרה העיקרית של עבודה זו היא לזהות את שיטות ההוראה לקריאה האפקטיביות בקרב ילדים עם לקות שמיעה.
כיום, ישנן שיטות הוראה שונות ומגוונות לקריאה בקרב ילדים בעלי לקויות שמיעה וקריאה. עבודה זו מתמקדת ביעילותן של אסטרטגיות קריאה- למידה אצל ילדים עם לקות קריאה ושמיעה בהתבסס על השיטה הפונטית.
שאלת המחקר של עבודה זו היא מהי יעילות האסטרטגיות להוראת קריאה בקרב ילדים עם לקות שמיעה ולקות קריאה.
ההשערה היא שהשיטה שתתאים ביותר לילדים עם לקות שמיעה היא הפונטית, מאחר שהיא מתבססת על קליטה אודיטורית של עיצורים ותנועות: גרפות ופונמות. זאת בניגוד לשיטות גלובליות המתייחסות לתהליך של סינתזה ואחר כך יריד לפרטים. שיטות אלו מושתתות על זיכרון חזותי ולא עונות על הצרכים של עם לקות שמיעה דיסלקטים. הילד לקוי השמיעה ודיסלקטי שתפיסתו החזותית לקויה, אינו מסוגל לעמוד על מבנה המילה, לכן, הוראת הקריאה חייבת להתבסס על תפיסה מדויקת של מילים ע"י הפניית תשומת ליבו של הילד למרכיביה השמיעתיים והחזותיים של המילה (שרן, 1971).
תשובה לשאלת המחקר והשערתה תינתן באמצעות סקירה ספרותית- מאמרים אמפרים ותיאורטיים שפורסמו בשנים האחרונות העוסקים בלקויות למידה, מודעות פונולוגית וכן במודלים ובשיטות הוראה.

תוכן עניינים:
1. מבוא
2. לקות קריאה- דיסלקציה
2.1. תהליך הקריאה והעיבוד הפונולוגי
2.2 מודעות פונולוגית אצל ילדים שומעים
2.3 זיכרון עבודה פונולוגי אצל ילדים שומעים
3. לקות שמיעה
3.1 המערכת השמיעתית וסוגי לקויות
3.2 מודעות פונולוגית אצל ילדים עם לקות שמיעה
3.3 זיכרון עבודה אצל ילדים עם לקות שמיעה
3.4 עיבוד פונולוגי בקריאה אצל ילדים עם לקות שמיעה
3.5 קשר בין עיבוד פונולוגי ויכולת רכישת קריאה בקרב ילדים שומעים וילדים עם לקות שמיעה וקריאה
4. מודלים להוראת הקריאה
4.1 גישות ושיטות להוראת קריאה לתלמידים עם לקות קריאה
5. דיון
6. מסקנות
7. ביבליוגרפיה

קטע מהעבודה:

ההגדרה המצוטטת ביותר של דיסלקציה היא זו שיצאה מאת הפדרציה העולמית לנוירולוגיה וזו לשונה: דיסלקציה היא הפרע המתבטאת בקושי ללמוד לקרוא למרות הוראה מסורתית, משכל הולם והזדמנויות חברתיות - תרבותיות. הפרעה זו נובעת מליקויים תפיסתיים בסיסיים, שלעיתים קרובות מקורם גופני (סנויולוג, 1992).
על פי בלגור (1986) הדיסלקציה הינה ליקוי קריאה קשה המונע מהילד את היכולת לרכישת הקריאה והכתיבה בהתאם לרמה השכלית.
סיבותיה אינה רמת משכל נמוכה או הפרעות רגשיות, יחסי חברה מעורערים או חסך תרבותי, אלא שיבושים ספציפיים בתהליכים ובתפקודים ההכרתיים, המשבשים את הגירויים הגרפיים ומונעים מתן תגובה הכרחית נכונה ומובנת.

תגים:

דיסלקציה · לקות למידה · לקות שמיעה · עיבוד פונולוגי · שיטות קריאה · מודעות · פונולוגית · זיכרון עבודה

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "מהי יעילות האסטרטגיות להוראת קריאה בקרב ילדים עם לקות שמיעה ולקות קריאה", סמינריון אודות "מהי יעילות האסטרטגיות להוראת קריאה בקרב ילדים עם לקות שמיעה ולקות קריאה" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.