היישום אינו מחובר לאינטרנט

אמון מנהלים בעובדים בעלי מוגבלויות בתעסוקה במשק הישראלי

עבודה מס' 071161

מחיר: 279.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: האם לאמון מנהלים בעובדים בעלי מוגבלויות ישנה השפעה על ביצועיהם של עובדים אלה?

4,972 מילים ,22 מקורות ,2018

תקציר העבודה:

על פי דו"ח ארגון הבריאות העולמי, אנשים עם מוגבלות מהווים כ-15% מהאוכלוסייה בעולם ומספרם מגיע ליותר ממיליארד. קיימות הערכות כי בין 2% עד 4% מהם (בגיל 15 ומעלה) הינם בעלי מוגבלות חמורה בתפקוד. בישראל אוכלוסייה זו מהווה כ-17% בגילאי 20-64 ומונה כ-723 אלף בני אדם.
בשנים האחרונות במדינת ישראל, קיימת מגמה של קידום ופיתוח זכויותיהם של אנשים עם מוגבלויות בשוק העבודה. מגמה זו, הנה כפועל יוצא מחקיקת חוק יסוד כבוד האדם וחירותו ועיקרון השוויון, ולאחר מכן מחקיקת חוק שוויון זכויות אנשים עם מוגבלות, ומתוך צו השעה לתת לאנשים עם מוגבלויות הזדמנויות שוות בשוק העבודה כפי שניתנות לאנשים רגילים, וזאת מתוך נקודת מוצא כי היותו של אדם עם מוגבלויות אינה שוללת ממנו את האפשרות להשתלב בעבודה כפי שמשתלב אדם ללא מוגבלות.
השתלבות אנשים עם מוגבלות בשוק העבודה הנה תהליך המושפע מגורמים שונים ומגוונים, בין היתר, תלויה במצבו הבריאותי של כל מוגבל ותלויה במוטיבציה שלו לעבודה, היצע העבודה בשוק העבודה והלגיטימציה וההכרה של המעסיקים באנשים עם מוגבלות כשווים וכזכאים לקבל הזדמנות שווה כפי שאנשים רגילים מקבלים וכפועל יוצא מכך, רצונו שנכונותו של המעסיק להתאים את סביבת העבודה לעובדים מוגבלים. על כל אלה קיימים המודלים השונים לשילוב בעלי מוגבלויות בשוק העבודה ועליהם נוספת חקיקה חדשנית המעודדת את העסקתם כגון: מתן תמריצים למעסיקים המעבידים אנשים עם מוגבלויות, מתן ייצוג הולם, נגישות, והתאמת סביבת העבודה לאנשים עם מוגבלות.
מטרת המחקר הנוכחי הינה לבחון את אופן השתלבותם של בעלי מוגבלויות בשוק העבודה בישראל וכן את אמון המנהלים בעובדים אלה, זאת תוך בחינת היקף התופעה, החוקים בנושא ומודלים עכשוויים לשילוב מוגבלים במשק הישראלי. לפיכך, המחקר בנוי באופן הבא: הפרק הראשון הינו פרק הסקירה הספרותית אשר סוקר מהי מוגבלות, סוגי המוגבלויות השונות, חסמים למוגבלים בתעסוקה ומודלים לשילוב מוגבלים אלה בתעסוקה בישראל. לבסוף, חלק אחרון בסקירה סוקר את אמון המנהלים בשילוב בעלי מוגבלויות בתעסוקה.
בחלק השני של המחקר מוצג פרק שיטת המחקר המציג את מודל המחקר, משתני המחקר השונים ופירוטם, כלי המחקר בו נעשה שימוש, תיאור השאלון, מדגם המחקר ושיטות סטטיסטיות שונות לבחינת השערות המחקר. חלק זה מהווה פירוט של החלק האמפירי של עבודה זו. בחלק השלישי מופיע פרק הממצאים אשר מציג באופן שיטתי וסדור את ממצאי המחקר השונים שהתקבלו מתוך מבחנים סטטיסטיים על פי סדר השערות המחקר. חלק זה מציג הן באופן כמותי והן בליווי תיאורטי את הממצאים ומאפשר להבין האם השערות המחקר השונות אוששו או לא אוששו.
חלקו הרביעי של המחקר הינו למעשה פרק הדיון אשר מציג את עיקרי ממצאי המחקר הנוכחי תוך הצגת זוויות מחשבה נוספות בדבר הנושא הנבחן. חלק זה למעשה הינו סיכום העבודה והצגת הרלוונטיים השונים שעלו מתוך בחינת הנושא. כלל השלבים שתוארו לעיל מטרתם לאפשר לתת מענה תיאורטי ואמפירי הולם לשאלת החקר המובילה את מחקר זה והיא: האם לאמון מנהלים בעובדים בעלי מוגבלויות ישנה השפעה על ביצועיהם של עובדים אלה?
המניע לבחירת הנושא נבע מהצורך לדון בנושא בעל משמעות כה רחבה בסדר היום המדיני-חברתי ואף כלכלי במדינתו. הנושא מקבל כיום ערך מוסף כאשר אנו מבינים כי ניתן לשלב בעלי מוגבלויות במשרות שונות במשק, וכן להעניק הזדמנות שווה לאותם מוגבלים לפרנס את עצמם. כמו כן שילובם של בעלי מוגבלויות מפחית את תלותם בהבטחת הכנסה, מכניס מיסים נוספים לקופת המדינה ובעצם יוצר רווחות רבה למשק.

בחינה אמפירית זו נעשתה בקרב מדגם מייצג של כ-45 מנהלים שונים בדרג ניהול בכיר ודרג ביניים אשר מנהלים או ניהלו בעבר עובדים בעלי מוגבלויות שונות. עיקר איסוף נתוני המדגם נעשה מתוך שלושה ארגונים.
כלי המחקר בו נעשה שימוש הינו שאלון המחולק ל-4 חלקים.

תוכן עניינים:
1. מבוא
2. סקירת ספרות
2.1 רקע
2.2 חסמים ואתגרים
2.3 אמון מנהלים בעובדים בעלי מוגבלויות
3. מתודולוגיית המחקר
3.1 שיטת המחקר
3.2 משתני המחקר
3.3 מדגם המחקר
3.4 הליך המחקר
3.5 כלי המחקר
3.6 שיטות סטטיסטיות
4. ממצאים
4.1 ממצאים תיאוריים של משתני המחקר
4.2 בחינת השערות המחקר
5. דיון
5.1 דיון
5.2 מסקנה
5.3 מגבלות המחקר
5.4 הצעות למחקרי המשך
6. ביבליוגרפיה
7. נספחים
7.1 שאלון המחקר

קטע מהעבודה:

על מנת להבין את סוגיית שילובם של בעלי המוגבלויות בשוק העבודה בארץ ובעולם, עלינו תחילה להבין מי הם אותם מוגבלים, מה מאפיין אותם ומייחד אותם משאר האוכלוסייה, רק כך נוכל להבין את מורכבות שילובם בתעסוקה. על פי התפיסות המתקדמות בתחום המוגבלויות, מוגבלות אינה טבועה באדם, אלא היא תולדה של פער בין מאפייני האדם לבין מאפייני סביבתו (אלפסי, 2009). בסביבה המתוכננת ונבנית על בסיס הנחה של "אדם ממוצע", אנשים רבים, המאופיינים ע"י שונות מהאדם "הממוצע", חווים הגבלות על תפקודם, אף שבסביבה מותאמת היו יכולים לתפקד באופן משביע רצון. כאשר מדובר במוגבלות, לרוב מתייחסים לתהליכים הקשורים לתופעות הנובעות משונות במישור הפיסי, החושי, הנפשי, הנוירולוגי או הקוגניטיבי (פלדמן ובן משה, 2006). עבאס (2011) מציג במחקרו הגדרה כללית למוגבלות באופן הבא: "אדם עם לקות פיסית, נפשית או שכלית לרבות קוגניטיבית, קבועה או זמנית, אשר בשלה מוגבל תפקודו באופן מהותי בתחום אחד או יותר מתחומי החיים העיקריים". על פי עבאס כל אדם המקיים הגדרה זו הוא אדם עם מוגבלות לפי החוק.

תגים:

משק · שוק העבודה · מוגבלות · תעסוקה · מעסיקים · נגישות · אמון · מנהל · ביצוע · השפעה · הצלה · חברה · סביבת עבודה · כבוד · שוויון · מוגבלות · נכות · נכים · שילוב

עבודות נוספות בנושא:

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "אמון מנהלים בעובדים בעלי מוגבלויות בתעסוקה במשק הישראלי", סמינריון אודות "אמון מנהלים בעובדים בעלי מוגבלויות בתעסוקה במשק הישראלי" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.