היישום אינו מחובר לאינטרנט

אמון מנהלים בעובדים בעלי מוגבלויות

עבודה מס' 071007

מחיר: 319.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: האם לאמון מנהלים בעובדים בעלי צרכים מיוחדים ולסגנון ניהול עובדים אלה תהיינה השפעה על ביצועיהם, מאמציהם ומחויבותם לארגון?

6,901 מילים ,25 מקורות ,2022

תקציר העבודה:

על פי דו"ח ארגון הבריאות העולמי, אנשים עם מוגבלות מהווים כ-15% מהאוכלוסייה בעולם ומספרם מגיע ליותר ממיליארד. קיימות הערכות כי בין 2% עד 4% מהם (בגיל 15 ומעלה) הינם בעלי מוגבלות חמורה בתפקוד. בישראל אוכלוסייה זו מהווה כ-17% בגילאי 20-64 ומונה כ-723 אלף בני אדם. בשנים האחרונות במדינת ישראל, קיימת מגמה של קידום ופיתוח זכויותיהם של אנשים עם מוגבלויות בשוק העבודה. מגמה זו, הנה כפועל יוצא מחקיקת חוק יסוד כבוד האדם וחירותו ועיקרון השוויון, ולאחר מכן מחקיקת חוק שוויון זכויות אנשים עם מוגבלות, ומתוך צו השעה לתת לאנשים עם מוגבלויות הזדמנויות שוות בשוק העבודה כפי שניתנות לאנשים רגילים, וזאת מתוך נקודת מוצא כי היותו של אדם עם מוגבלויות אינה שוללת ממנו את האפשרות להשתלב בעבודה כפי שמשתלב אדם ללא מוגבלות.
השתלבות אנשים עם מוגבלות בשוק העבודה הנה תהליך המושפע מגורמים שונים ומגוונים, בין היתר, תלויה במצבו הבריאותי של כל מוגבל ותלויה במוטיבציה שלו לעבודה, היצע העבודה בשוק העבודה והלגיטימציה וההכרה של המעסיקים באנשים עם מוגבלות כשווים וכזכאים לקבל הזדמנות שווה כפי שאנשים רגילים מקבלים וכפועל יוצא מכך, רצונו שנכונותו של המעסיק להתאים את סביבת העבודה לעובדים מוגבלים. על כל אלה קיימים המודלים השונים לשילוב בעלי מוגבלויות בשוק העבודה ועליהם נוספת חקיקה חדשנית המעודדת את העסקתם כגון: מתן תמריצים למעסיקים המעבידים אנשים עם מוגבלויות, מתן ייצוג הולם, נגישות, והתאמת סביבת העבודה לאנשים עם מוגבלות.
מטרת המחקר הנוכחי הינה לבחון את האמון של מנהלים בעובדים בעלי צרכים מיוחדים והשפעת האמון על ביצועיהם ומחויבותם לארגון של העובדים בעלי הצרכים המיוחדים. לפיכך, המחקר בנוי באופן הבא: הפרק הראשון הינו פרק הסקירה הספרותית אשר סוקר מהי מוגבלות, סוגי המוגבלויות השונות, חסמים למוגבלים בתעסוקה ומודלים לשילוב מוגבלים אלה בתעסוקה בישראל. עוד סוקר פרק זה את האמון שנותנים מנהלים בעובדים בעלי צרכים מיוחדים בארגון וכן את המשתנים מאמץ בעבודה ומחויבות ארגונית כמשתנים תלויים במחקר זה.
בחלק השני של המחקר מוצג פרק שיטת המחקר המציג את מודל המחקר, משתני המחקר השונים ופירוטם, כלי המחקר בו נעשה שימוש, תיאור השאלון, מדגם המחקר ושיטות סטטיסטיות שונות לבחינת השערות המחקר. חלק זה מהווה פירוט של החלק האמפירי של עבודה זו. בחלק השלישי מופיע פרק הממצאים אשר מציג באופן שיטתי וסדור את ממצאי המחקר השונים שהתקבלו מתוך מבחנים סטטיסטיים על פי סדר השערות המחקר. חלק זה מציג הן באופן כמותי והן בליווי תיאורטי את הממצאים ומאפשר להבין האם השערות המחקר השונות אוששו או לא אוששו.
חלקו הרביעי של המחקר הינו למעשה פרק הדיון אשר מציג את עיקרי ממצאי המחקר הנוכחי תוך הצגת זוויות מחשבה נוספות בדבר הנושא הנבחן. חלק זה למעשה הינו סיכום העבודה והצגת הרלוונטיים השונים שעלו מתוך בחינת הנושא. כלל השלבים שתוארו לעיל מטרתם לאפשר לתת מענה תיאורטי ואמפירי הולם לשאלת החקר המובילה את מחקר זה והיא: האם לאמון מנהלים בעובדים בעלי צרכים מיוחדים ולסגנון ניהול עובדים אלה תהיינה השפעה על ביצועיהם, מאמציהם ומחויבותם לארגון?
המניע לבחירת הנושא נבע כי אחד האחים של עורכי המחקר הינו בעל צרכים מיוחדים ומתקשה להשתלב בתעסוקה בארגונים רבים, וודאי קטנים, שמתקשים להכיל את העובדים בעלי הצרכים המיוחדים בארגונם. עובד זה טוען כי לאמון שהמנהל נותן בו במקומות העבודה השונים שעבד בהם היתה השפעה רבה על המאמץ שהשקיע ועל המחויבות שלו למנהל ולמקום העבודה כאחד.

תוכן עניינים:
1. מבוא
2. סקירת ספרות
2.1 העסקת בעלי מוגבלויות בארגון
2.2 אמון מנהלים בעובדים בעלי צרכים מיוחדים
2.3 השפעת סגנון הניהול על מאמץ עובדים עם מוגבלות
2.4 השפעת סגנון הניהול על מחויבות עובדים עם מוגבלות
3. מתודולוגיה
3.1 שיטת המחקר
3.2 משתני המחקר
3.3 מדגם המחקר
3.4 הליך המחקר
3.5 כלי המחקר
3.6 שיטות סטטיסטיות
4. ממצאים
4.1 ממצאים תיאוריים של משתתפי המחקר
4.2 ממצאים תיאוריים של משתני המחקר
4.3 בחינת השערות המחקר
4.3.1 קורלציה בין משתנים
4.3.2 סטטיסטיקה השוואתית
5. דיון ומסקנות
5.1 דיון
5.2 מסקנת המחקר ותרומתו
6. ביבליוגרפיה

קטע מהעבודה:

לפי ארגון העבודה הבינלאומי (2019), אוכלוסיית העולם כוללת על פי ההערכות מיליארד אנשים עם מוגבלות (15%), מתוכם 785 מיליון (כ-80%) בגיל העבודה (Romeo, Yepes-Bald & Lins, 2020). ‏על מנת להבין את סוגיית שילובם של בעלי המוגבלויות בשוק העבודה בארץ ובעולם, עלינו תחילה להבין מיהם אותם מוגבלים, מה מאפיין אותם מייחד אותם משאר האוכלוסייה. רק כך נוכל להבין את מורכבות שילובם בתעסוקה. על פי התפיסות המתקדמות בתחום המוגבלויות, מוגבלת אינה טבועה באדם, אלא היא תולדה של פער בין מאפייני האדם לבין מאפייני סביבתו (אלפסי, 2009). בסביבה המתוכננת ונבנית על בסיס הנחה של "אדם ממוצע", אנשים רבים, המאופיינים ע"י שונות מהאדם "הממוצע", חווים הגבלות על תפקודם, אף שבסביבה מותאמת היו יכולים לתפקד באופן משביע רצון. כאשר מדובר במוגבלות, לרוב מתייחסים לתהליכים הקשורים לתופעות הנובעות משונות במישור הפיסי, החושי, הנפשי, הנוירולוגי או הקוגניטיבי (פלדמן ובן משה, 2006).

תגים:

העסקה · עבודה · מנהלים · אחראים · ארגון · אמון · בעלי מוגבלויות · צרכים מיוחדים · ביצועים · מאמץ · מחויבות · לקויות · שוק העבודה · תעסוקה · מוגבלות · שילוב

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "אמון מנהלים בעובדים בעלי מוגבלויות", סמינריון אודות "אמון מנהלים בעובדים בעלי מוגבלויות" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.