היישום אינו מחובר לאינטרנט

אמון צרכנים במסחר אלקטרוני

עבודה מס' 066575

מחיר: 435.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: הקשר בין אמון הצרכנים באינטרנט לצורכי מסחר ושימוש באינטרנט לצורכי מסחר.

8,771 מילים ,66 מקורות ,2008

תקציר העבודה:

אחת השאלות המעניינות ביותר בתחום המסחר האלקטרוני היא מדוע אנשים אינם רוכשים בצורה מקוונת? מה מונע מלקוחות פוטנציאלים רבים לבצע רכישות בדרך זו אשר חוסכת בזמן ובכסף ואינה דורשת מאמץ ואפשרית בכל רגע נתון.
הטענה הנפוצה ביותר בנושא זה סובבת סביב חששותיהם של אנשים ממסירת כרטיס האשראי. אכן, החשש ממסירת פרטי כרטיס האשראי עדיין קיים, אך הוא מהווה רק הסבר אחד מיני רבים לחוסר נכונותם של אנשים, הצרכנים הפוטנציאלים של כל חברה, לרכוש בצורה מקוונת.
האם אמון הצרכנים הוא הגורם העיקרי למידת ביצוע פעולות רכישה באופן מקוון או שגורמים אחרים כמו: קושי במציאת המוצר, חווית שימוש גרועה, חוסר מידע, הצגת מידע לקויה, חווית רכישה מינימאלית, חוסר ניסיון באינטרנט וניסיון עבר גרוע, יכולים להשפיע באותה מידה ולמנוע מצרכנים פוטנציאלים את האופציה לרכישה מקוונת.
נושא האמון כגורם מרתיע יכול להתבטא באופנים שונים: מידת הדיסקרטיות של פרטי הלקוח המכילים בין השאר את פרטי כרטיס האשראי, מס' חשבון בנק ופרטים אישיים והאם ללקוח יש את האמון במפעיל האתר שלא יעשו בפרטים אלו שימוש לרעה ?
מהי מידת האמינות של החברה איתה יוצרים תהליך עסקי ועד כמה המידע עליה נכון, האם החברה אינה פיקטיבית וריקה מתוכן?
עד כמה שירות החברה אמין הן במתן מוצר איכותי העונה לדרישות הלקוח ויכולת אספקת המוצר ללקוח בזמן?
בעבודה זאת נבחנת השאלה עד כמה משפיעה מידת האמון של הצרכן בשימוש באינטרנט על בחירת הצרכן להשתמש באינטרנט לצורכי מסחר ולא רק להשתמש באינטרנט ע"מ לקבל מידע או לצורך פיתוח קשרים סוציאליים דרך האינטרנט.
מחקר זה בוחן את הקשר בין מידת האמון ומימדיו לבין מידת השימוש באינטרנט למסחר, תוך הצגת תיאוריות, מודלים ומחקרים שנעשו בתחום.
ממצאי המחקר יאפשרו לפתח מודל שיסביר את מידת הקשר בין שני הגורמים ויבחן מהו המאפיין החשוב באמון המשפיע על מידת האמון בשימוש באינטרנט ומהי השפעתו על שימוש באינטרנט לצורכי מסחר.

1.2 שאלת המחקר.
האם קיים קשר בין מידת האמון של המשתמש באינטרנט לבין מידת השימוש באינטרנט לצורכי מסחר, והאם משתנים דמוגרפים יכולים להשפיע על מידת הקשר.

1.3 השערת המחקר.
ההנחה היא שככל שמידת האמון של המשתמש באינטרנט עולה כך גם מידת השימוש באינטרנט לצורכי מסחר עולה בהתאם.

מחקר זה יתבצע באמצעות מערך מתאמי החוקר קשרים בין המשתנים בשדה המחקר ללא מניפולציה של החוקר על המשתנה הבלתי תלוי.
השאלון מורכב משלושה חלקים.
א. הסבר קצר על אופן מילוי השאלון.
ב. שאלות שנלקחו ממקורות ספרותיים ומחקרים שונים תוך שינוי ועריכת החוקרים.
ג. שאלון פרטים אישיים: מין, גיל, השכלה, רמת שכר. השאלות נבחרו כמימדים המפלחים את קבוצת המדגם וכן לאיסוף נתונים למחקרים עתידיים.
שאלות למשתנה שימוש באינטרנט למסחר:
שימוש באינטרנט למסחר יימדד באמצעות שאלון שחובר ע"י Pavlou & Fygenson (2005) ותורגם ע"י כותבי המחקר הנוכחי.
השאלון מכיל 3 פריטים (שאלות 1-3), סולם המדידה הינו ליקט ומכיל 5 קטגוריות תשובה: ציון 1 בסקאלת המדידה מציין מידת שימוש בצורה נמוכה וציון 5 בסקאלת המדידה מציין את מידת השימוש בצורה גבוהה.
שאלות למשתנה אמון המשתמש באינטרנט:
אמון המשתמש באינטרנט יימדד באמצעות שאלון שחובר ע"י (Dinev & Hart,2006; McKnight et al. 2002; Geffen & Straub, 2003) ותורגם ע"י כותבי המחקר הנוכחי.
השאלון מכיל 11 פריטים (שאלות 4-14, שאלות 6,7,10,12,14 הן שאלות הפוכות), סולם המדידה הינו ליקרט ומכיל 5 קטגוריות תשובה: ציון 1 בסקאלת המדידה מסמל מידת הסכמה נמוכה וציון 5 מסמל מידת הסכמה גבוהה.

תוכן עניינים:
1. מבוא
1.1 הצגת הנושא
1.2 שאלת המחקר
1.3 השערת המחקר
2. סקירת ספרות
3. שיטת המחקר
3.1 הגדרת משתני המחקר
3.1.1 משתנה בלתי תלוי - אמון המשתמש באינטרנט לצורכי מסחר
3.1.2 משתנה תלוי - שימוש באינטרנט לצורכי מסחר
3.1.3 משתנים מתערבים
3.2 המודל התיאורטי
3.3 השערות המחקר
3.4 המתודולוגיה של המחקר
3.4.1 אוכלוסיית המחקר
3.4.2 המדגם
3.5 הליך המחקר
3.5.1 גישת המחקר ומערך המחקר
3.5.2 כלי המחקר
3.5.3 הליך המחקר ואיסוף נתונים
3.6 שיטות לעיבוד נתונים
4. ממצאי המחקר
5. סיכום ומסקנות
6. בביבליוגרפיה
7. נספח - שאלון

קטע מהעבודה:

אנשי מכירות מוצאים חשיבות עצומה להציג עצמם באינטרנט ע"מ להשיג יותר לקוחות , לעלות את מודעות הציבור לחברה ולמוצריה ולמכור יותר מוצרים. למרות זאת , לגרום ללקוחות לקנות באמצעות האינטרנט נראה כקשה יותר . אחת הסיבות החשובות להימנעות הלקוחות מקניה היא חוסר האמון הקיים בין עסקים לצרכנים (Grabner-Kraeuter, 2002) " בפשטות , צרכנים לא מאמינים די הצורך לתכני הרשת ע"מ להיכנס אתם ליחסי מסחר " (hoffman et al, 1998).
אמון הוא לא רק תנאי קצר טווח אלא התנאי המשמעותי ביותר בטווח הארוך ע"מ למצות את הפוטנציאל הטמון במסחר אלקטרוני לצרכנים.

תגים:

אמון · אמון · מקוון · רכישה · מקוונת · מסחר · אלקטרוני · קניות · וירטואלי · התנהגות · צרכנים

עבודות נוספות בנושא:

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "אמון צרכנים במסחר אלקטרוני", סמינריון אודות "אמון צרכנים במסחר אלקטרוני" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.