היישום אינו מחובר לאינטרנט

גילוי קבר תות ענח' אמון והשפעתו במצרים

עבודה מס' 066755

מחיר: 241.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: סקירת רצף האירועים אשר התרחשו במצרים מגילוי התגלית ועד פינוי הקבר, ותרומתו ללאומיות המצרית הפרעונית במצרים של שנות ה -20. מבוא 1 מי היה תות ענח' אמון?

4,807 מילים ,9 מקורות ,2006

תקציר העבודה:

הלאומיות המצרית תמיד היתה נתונה למתיחות בין שתי מסגרות הזדהות עיקריות ומרכזיות: מצד אחד, מסגרת הזדהות מצרית טריטוריאלית ייחודית ומצד שני, מסגרת הזדהות אחדותית על מצרית. המאבק הממושך נגד הבריטים, החתירה לעצמאות שלמה ולאחדות עמק הנילוס, שימשו במשך תקופה ארוכה יסודות מרכזיים ממריצים בגיבוש תכניה וסמליה של הזהות הלאומית המצרית.(1)
ראשיתה של התפיסה הלאומית הטריטוריאלית החלה בהגותו של אחמד לטפי אל סיד ובחוג המשכילים שנתקבץ מסביב לכתב העת אל-ג'רידה. משנתו של אחמד לטפי אל-סיד נתנה את הדחיפה העיקרית לתקומתה של התפיסה הלאומית המצרית הטריטוריאלית התובעת לגזור את זהותה הלאומית של מצרים מהטריטוריה של עמק הנילוס בלבד.(2)
רק בשנות ה -20 נתעוררה האמונה בתורה זו בלב דור שלם של הוגים, משכילים, סופרים ומדינאים, והיא לבשה משקל כמותי רב מימדים. שנות ה- 20 הן שהעניקו לתורה הטריטוריאלית דחיפה מכרעת והן שהפכו אותה מאידיאולוגיה שהיתה בראשית המאה העשרים נחלת יחידים לזרם גדול ומגובש בעל השפעה רבה בזירה האינטלקטואלית והפוליטית במצרים. מבחינה זו ניתן לומר שהתורה הלאומית המצרית הטריטוריאלית, כמגמה רווחת, בשלה ובעלת משקל, נולדה במוצאי מהפכת 1919.(3) המהפכה התסיסה שכבות נרחבות בעם המצרי, הלהיבה המונים, הקיפה מעמדות מגוונים והמיסה ניגודי גיל ומין, פערים בין דתות, עדות, דעות ואמונות אל תוך כור סולידריות לאומית אוניברסלית אחת. כל אלה הולידו הלכי רוח בקרב השכבות המשכילות ועוררו בהן ציפיות להתחדשות לאומית - מצרית ולהתנערות כללית ממורשת העבר האסלאמי, המזרחי והערבי.(4)

גילוי קברו של תות ענח' אמון ב- 1922 על ידי הארכיאולוג הבריטי, הווארד קרטר, רק חיזק את המגמה הרווחת כי הפרעוניות היא מורשתה האמיתית של מדינת מצרים.(5)
עבודה זו תעסוק בגילויו של הקבר, סקירת רצף האירועים אשר התרחשו במצרים מגילוי התגלית ועד פינוי הקבר, ותראה מה היתה תרומתו ללאומיות המצרית הפרעונית ובאיזה תחומים התבטא הדבר במצרים של שנות ה -20. מכיוון שתפיסה רווחה בעיקר בקרב באליטה המשכילה אציג את הבולטים שבחלוצי הפרעוניות והליברליזם המצרי והגותם.

תוכן עניינים:
מבוא
מי היה תות ענח' אמון?
גילוי קברו של תות ענח' אמון
תרומתו של גילוי הקבר לקידום הלאומיות המצרית הפרעונית
חלוצי הפרעוניות והליברליזם המצרי
סיכום
רשימת מקורות

קטע מהעבודה:

תות ענח' אמון נולד באח'תאתן וירש את כס המלוכה מאמנופיס הרביעי בהיותו בן 9. אמנופיס היה מלך בשושלת השמונה עשרה אשר יסד את "הממלכה החדשה" לאחר מיגור הפלישה של ההיקסוס שהביאה הרס וחורבן על מצרים. אמנופיס כפר בדת אלילי מצרים והכיר רק באל אחד ויחיד, אל השמש אתון, על שמו כינה עצמו אח'נאתון. במקביל לרפורמה הדתית חלה מהפכה אומנותית, שעיקרה היה התקרבות לסגנון ולתכנים ריאליסטים וזניחת הקווים הקנוניים המסורתיים. תקופה זו הצטיינה בפריחה ובשגשוג מחודשים של מצרים לאחר קפאון של אלפי שנים בתחום זה(6). לאחר מות אח'נאתון, נכנע תות ללחצים הכבדים של כהני אמון, הוא נטש את הרפורמה ואימץ חזרה את האל אמון על שלל אלילי המשנה שלו, שסיפקו עבודה ומשרות למכביר לכוהנים. תקופת שלטונו של תות נעה בין 1333 לפנה"ס ל- 1323 לפנה"ס. בשל גילו הצעיר היה נתון תות ענח' אמון להשפעת יועציו והמדינה נוהלה למעשה על ידי היועץ הראשי בממלכה, איי.(7)

תגים:

תות · ענח' · אמון · מצרים · לאומיות · ארכיאולוגיה

עבודות נוספות בנושא:

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "גילוי קבר תות ענח' אמון והשפעתו במצרים", סמינריון אודות "גילוי קבר תות ענח' אמון והשפעתו במצרים" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.