היישום אינו מחובר לאינטרנט

שיקום ובניית אמון במערכת החינוך אצל ילדים שנכשלו בלימודיהם

עבודה מס' 067632

מחיר: 302.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: בחינת השאלות האם ניתן לשקם אמון שנפגע אצל ילדים, מהן הדרכים לשיקום זהותו והערכתו של התלמיד, ומהם הכלים העומדים לרשותנו לשם כך.

7,971 מילים ,22 מקורות ,2005

תקציר העבודה:

עבודתי דנה בשאלה- האם וכיצד ניתן לשקם אמון ביכולת אצל ילדים שנכשלו בלימודיהם. העבודה בוחנת את מהותו של האמון, את האופן בו ניתן לרכוש או לשלול אותו, וכמובן מהו מקומם של אנשי החינוך בנטיעת האמון. בחנתי את הרגשת הכישלון, את המקור ממנו נובע הפחד להיכשל ולהפוך ללא יוצלח לכמה דקות או לשנות תדמית, שתשפיע על אישיותך לתקופה ארוכה בחייך.
לאחר מכן יובאו תוצאות מחקר בו נבחנה פעילות להחזרת האמון אצל תלמיד. המחקר נערך מכמה היבטים ובדק את השפעת המערכת הבית ספרית על הצלחתם וכישלונם של תלמידים ומהם הדרכים העומדות לרשותנו על מנת לשקם מחדש אמון פגוע.

העבודה מסתמכת על ספרות מחקרית שנכתבה על הנושא. הספרות אינה רבה ולא מתמקדת ישירות בנושא בניית אמון ומכאן חשיבותה של העבודה הנוכחית. בתוך סקירת הספרות ישולבו קטעים אותם שמעה עורכת המחקר מפני תלמידיה ותלמידותיה ויכולים לשפוך אור על הנושא.
הפרק הראשון יסקור בקצרה את מאפייני גיל ההתבגרות. נבחן בו מה משפיע על הנער ומה מעצב את דמותו. הפרק השני יבחן את מרכיבי האמון ביכולת הנער ואת הסיבות העיקריות וחוסר האמון. במסגרת הפרק השלישי ישולבו המלצות לטיפול.
הפרק לאחר מכן יתאר מחקר באמצעות שאלונים פתוחים לארבעה מורים. מהם נלמד על היכולת לבנות אמון במערכת החינוך.

תוכן העניינים:
פתח דבר
מבוא
פרק ראשון- מאפייני גיל הנעורים
התפתחות האישיות
תיאורית הלמידה החברתית
פרק שני - אמון ביכולת.
בטחון
אמון ביכולת התלמיד
פחד וכשלון.
פרק שלישי: המלצות לשיקום.
משוב חיובי
אווירה חיובית בכיתה
הימנעות מהבלטת שגיאות
דרכים למתן אמון ביכולת התלמיד
גמילה מהרגל הכישלון
הגברת הדימוי העצמי
התמודדות עם לחץ ביהדות
פרק רביעי- שיטת המחקר
שאלת המחקר
כלי המחקר ושיטת המחקר
אוכלוסיית המחקר
ממצאים
7. סיכום
8. ביבליוגרפיה

הערת מערכת: תמלילי השאלון אינם מצורפים במלואם, אלא משולבים בפרק התוצאות.

קטע מהעבודה:

הביטחון העצמי של הפרט הוא במידה רבה פונקציה של אמון הזולת בו (בעיקר של זולת בר סמכא כמו המורה) ובכוחו של האמון העצמי לעורר כוחות חבויים.(בספרות ניתן למצוא אישורים אמפיריים רבים לקשר הנ"ל. עם כל זה, המסקנות ליישום, המשתמעות מכך לעבודת המורה אינן חד משמעיות, חשוב שהמורה יהיה גם ער להשפעות האפשריות הבלתי רצויות, כאשר הוא מבטא את אמונתו ביכולת התלמיד(10):
הדגשת העובדה שהתלמיד לא מימש את יכולתו, עלולה להיתפס על ידו כאשמה, לעורר בו הרגשת כשלון ואשם בלתי מוצדקים ולפגום בהרגשת הביטחון מהישגיו בפועל. כשהישגי התלמיד סבירים ונקנו על ידו במאמצים סבירים, יש להימנע מלמהול טיפה מרה בשמחת ההישג על ידי תזכורת תמידית ' אתה יכול יותר', בוודאי יש להימנע ככל האפשר מנקיטת נימה מאשימה.

תגים:

אמון · בניית אמון · שיטות חינוך · ענישה · חינוך מיוחד · הישגים לימודיים · דימוי עצמי

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "שיקום ובניית אמון במערכת החינוך אצל ילדים שנכשלו בלימודיהם", סמינריון אודות "שיקום ובניית אמון במערכת החינוך אצל ילדים שנכשלו בלימודיהם" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.