היישום אינו מחובר לאינטרנט

עמדות של עובדים בתחום השיקום בבריאות הנפש על המתמודדים אותם הם מלווים

עבודה מס' 070967

מחיר: 299.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: באיזה אופן ותק וניסיון בעבודת השיקום משפיעה על תפיסת עובדי השיקום את היכולת שלהם לסייע למתמודדים עם מחלת נפש להתמודד עם מחלתם?

7,151 מילים ,27 מקורות ,2021

תקציר העבודה:

מחקרים רבים בארץ ובעולם עוסקים בשיקום של מטופלים בעיקר כאלה מתחום בריאות הנפש. האדם מורכב מגוף ונפש, המקיימים ביניהם קשרים מגוונים לכדי יצירת שלם אחד. בדיוק כפי שלאדם עשויות להיות בעיות בתפקוד הגוף אשר פוגעות בו ומפריעות לתפקודו, כך גם עשויות לעתים להיות מחלות או הפרעות נפשיות שעלולות לפגוע באדם ובתפקודו. ההפרעות הללו יכולות להיגרם בשל מגוון גורמים שונים, כאשר חלקן הנן חד פעמיות, בעוד אחרות נמשכות לאורך זמן ודורשות טיפול ממושך.
על אף שעניין בריאות הנפש נתפס בחברה כדבר סטיגמתי ומלווה בסטראוטיפים ודעות קדומות הנוגעות להתנהגות בלתי צפויה ובלתי מובנת, הרי שאנשים המתמודדים עם בעיות והפרעות נפשיות יכולים לעתים קרובות, בעזרת טיפול נכון, להשתלב בקהילה ובחברה, כמו כל אדם אשר סובל מכל מבעיה רפואית אחרת.
על מנת לאפשר לאותם פרטים עם הפרעות נפשיות להשתלב בקהילה ישנם טיפולים ייחודיים בתחום זה הניתנים על ידי בעלי מקצוע ייחודיים. בעלי מקצוע אלה נדרשים לעבודה סיזיפית ורצופה עם מטופלים אלה על מנת להצליח לשקם אותם או לשפר את תפקודם תוך ליווי המחלה הנפשית. מעבר לסגנון או אופי הטיפול, מחקרים מוצאים כי גם לתפיסת המטופל בנוגע להצלחת הטיפול עצמו יש קשר מהותי בהצלחת הטיפול.
לפיכך, מטרת מחקר זה הינה לבדוק עמדות של עובדים בתחום השיקום בבריאות הנפש על המתמודדים אותם הם מלווים. מתוך מטרה זו עולה שאלת המחקר המובילה את מחקר זה והיא: באיזה אופן ותק וניסיון בעבודת השיקום משפיעה על תפיסת עובדי השיקום את היכולת שלהם לסייע למתמודדים עם מחלת נפש להתמודד עם מחלתם?
על מנת לתת מענה הולם לסוגיה מחקרית זו, המחקר בנוי על פי מספר פרקים. פרק ראשון הינו פרק הסקירה הספרותית אשר סוקר בהדרגה מהן מחלות נפשיות, מה החוק בישראל ומה היקף מחלות הנפש בישראל. עוד עוסקת הספרות בתהליכים ותכניות שיקום בבריאות הנפש בדגש על אשפוזים, תהליכים שיקומיים ותכנית דספייס לצעירים. לבסוף עוסקת הספרות בהשפעת עמדות עובדי השיקום על תהליכי ההצלחה של השיקום.
הפרק השני של מחקר זה הינו פרק השיטה אשר מציג את משתני המחקר, את כלי המחקר בו נעשה שימוש, את מדגם המחקר וכן את הליך ביצוע המחקר. בנוסף מפרט חלק זה מהם השיטות הסטטיסטיות השונות בהן נעשה שימוש במחקר זה לבחינת השערות המחקר ושאלת המחקר. הפרק השלישי הינו פרק הממצאים אשר מציג תחילה מאפיינים דמוגרפיים שונים של משתתפי המחקר ומציג ניתוח אמפירי של השערות המחקר תוך הסבר מפורט של כלל התוצאות שיתקבלו.
פרק רביעי ואחרון הינו פרק הדיון אשר משלב את הממצאים התיאורטיים שעלו מתוך הסקירה עם הממצאים האמפיריים שעלו מתוך ניתוח השאלון ומעלה סוגיות וקווי מחשבה נוספים בדבר ממצאי המחקר השונים.

תוכן עניינים:
1. מבוא
2. סקירת ספרות
2.1 מחלות נפשיות
2.1.1 הגדרות
2.1.2 החוק בישראל
2.1.3 היקף מחלות הנפש בישראל
2.2 תהליכים ותכניות שיקום בבריאות הנפש
2.2.1 אשפוזים
2.2.2 תהליכים שיקומיים
2.2.3 תכנית דספייס לצעירים
2.3 השפעת עמדות עובדי השיקום על תהליכי ההצלחה של השיקום
3. מתודולוגית המחקר
3.1 מטרת המחקר
3.2 שאלת המחקר
3.3 השערות המחקר
3.4 משתני המחקר המחקר
3.5 כלי המחקר
3.6 הליך המחקר
3.7 שיטת ניתוח הנתונים
4. ממצאים
4.1 תיאור המדגם
4.2 מהימנות המשתנים
4.3 בחינת השערות המחקר
5. דיון ומסקנות
5.1 דיון
5.2 מסקנת המחקר
5.3 מגבלות המחקר
5.4 הצעות למחקרי המשך
6. ביבליוגרפיה

קטע מהעבודה:

תחום בריאות הנפש, ובכללו הפסיכיאטריה, הולך ומתפתח בשנים האחרונות בצורה משמעותית. נקודת הכובד של הטיפול הנפשי, שעד לפני שנים ספורות התרכזה באשפוז הפסיכיאטרי לסוגיו השונים, הולכת ומשתנה לכיוון הטיפול הקהילתי, אשר ניתן ונעשה במסגרות אמבולטוריות למיניהן (באואר, חואלד, רושקה, מסטר וגרינשפון, 2009).
מחלת נפש היא מצב של חולי, אשר נחשב כבלתי רצוי עבור שני גורמים המושפעים ממחלה זו: הפרט והחברה. מבחינת הפרט, מחלה זו משפיעה לרעה על התפקוד הרגיל של הנפש, על יכולת פסיכולוגית ורגשית של הפרט ולכן זה הופך את יכולת התובנה, אוריינטציה, שיפוט, מחשבה, מצב רוח והתפיסה לעיתים לפסולים (WHO 2001).

תגים:

מחלות נפש · בריאות הנפש · תפקוד · הפרעות · טיפולים · קהילה · חברה · עובדים · ליווי · שיקום · אשפוז · חוק · שיקום · פסיכיאטרי · דספייס

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "עמדות של עובדים בתחום השיקום בבריאות הנפש על המתמודדים אותם הם מלווים", סמינריון אודות "עמדות של עובדים בתחום השיקום בבריאות הנפש על המתמודדים אותם הם מלווים" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.