היישום אינו מחובר לאינטרנט

יעילות מערכת הבריאות כמשתקף מדוח וועדת החקירה הממלכתית לבדיקת המערכת

עבודה מס' 021282

מחיר: 181.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: סקירת העיוותים הכלכליים שהיו במערכת ואת המסקנות והמלצות הוועדה.

4,215 מילים ,10 מקורות ,1993

תקציר העבודה:

מערכת הבריאות בישראל עברה משברים רבים במשך כל שנות קיומה, כל זאת "הודות" למתכנניה ולראשיה. המערכת היתה, ועדיין נשלטת על ידי כמה גופים גדולים: הממשלה וההסתדרות כאשר ההפרדה הזו לעיתים רצויה ולעיתים מזיקה לפעול כיחידה יעילה אחת.
בשלהי שנות השמונים הוקמה ועדה לבדיקת מצב מערכת הבריאות בישראל. הועדה הוקמה לאחר שנוצר רושם כי במערכת לא עובדת ביעילות, קרי השגת מכסימום התפוקות במינימום תשומות. ועדה זו, המכונה ועדת נתניהו, שקדה על עבודה והזמינה להעיד בפניה עשרות רבות של עדים כשהבולטים בהם הם היו שרי הבריאות ועוזריהם.
אחד העדים המרכזיים היה שרגא הבר, כיום המשנה למנכ"ל משרד הבריאות, אשר העיד לגבי יעילות המערכת והשתרבבות גורמים ושיקולים לא עסקיים למערכת הבריאות ע"י גורמים פוליטיים.

מטרת עבודה זו היא לסקור את העיוותים הכלכליים שהיו במערכת הבריאות כתוצאה ממבנה אירגוני לא נכון ואת מסקנות והמלצות הוועדה שבדקה את הנושא, ובמידת האפשר להעריך את מידת ישומן, כמתבונן מאותה תקופה.

ראשי פרקים:
1. מבוא והצגת הנושא
2. הקדמה- תיכנון ואסטרטגיה אירגונית
3. סקירת עדותו של מר הבר
4. המלצות הוועדה לגבי שינוי אירגוני
5. סיכום
6. ביבליוגרפיה

תגים:

קופות החולים

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "יעילות מערכת הבריאות כמשתקף מדוח וועדת החקירה הממלכתית לבדיקת המערכת", סמינריון אודות "יעילות מערכת הבריאות כמשתקף מדוח וועדת החקירה הממלכתית לבדיקת המערכת" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.