היישום אינו מחובר לאינטרנט

אתיקה ניהולית בארגון Mybaby ירכא

עבודה מס' 070892

מחיר: 249.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: כיצד נתפסת רמת האתיקה הניהולית בארגון Mybaby?

5,569 מילים ,18 מקורות ,2017

תקציר העבודה:

לאופן בו מתנהל הארגון ולמה שמתרחש בו ישנה השפעה מובהקת על עובדים בהיבטים שונים. ארגונים רבים פועלים בדרכים שונות כאשר התרבות הארגונית היא מה שמאפיין כיצד הארגון מתנהל ולפיכך כיצד יפעלו מנהליו- אם על ידי ניהול אתי, שוויוני ומוסרי כלפי העובדים, או לחלופין על ידי ניהול לא אתי. קוד אתי הוא אוסף ערכים וכללי התנהגות. הכתוב בקוד יעלה לעיתים קרובות בקנה אחד עם דרישות החוק ולעתים ייתן מענה לסוגיות שהמחוקק לא נתן עליהם את דעתו. מהם ערכים? ומהם כללי התנהגות? ומהי הזיקה בניהם? זיהוי הערכים נעשה מול צרכים, רצונות מאוויים, והם תוצר של הבחנה בין הטוב לבין הרע. תפקיד כללי ההתנהגות הוא לאפשר את יישום הערכים, ובכך הם מבטאים את ההתנהגות הראויה לפיה צריכים להתנהג, את ההתנהגות שממנה צריך להימנע.
שיטות ניהול שונות מונעות מתוך תפיסות אתיות ומוסריות שונות, כאשר ליצירת אתיקה ניהולית יש תפקיד מכריע בארגון. המנהל צריך לפעול בנחישות והתמדה על מנת למגר תופעות של התנהגויות לא ראויות או בלתי נורמטיביות בארגון ולפעול לשוויוניות מלאה בין העובדים. משמע, המנהלים הם בגדר סוג של מנהיגים, המשמשים כמודלים תפקידים בנושא המוסרי. ככאלה, הם בעלי השפעה על האווירה בארגון והיווצרותו של אקלים אתי, היכול לטוב ולרע להשפיע על התנהגותם של עובדים כלפי בעלי עניין שונים בתוך ארגון. התנהגות אתית של מנהלים יש ביכולתה להשפיע רבות על מוטיבציית עובדים, שביעות רצונם ומחויבותם.
לפיכך, שאלת המחקר אשר מובילה את עבודה זו הינה: כיצד נתפסת רמת האתיקה הניהולית בארגון Mybaby? על מנת לענות על סוגיה זו, המחקר יהיה מחקר אמפירי אשר יבחן זאת באמצעות שאלון אתיקה ניהולית בארגון. שאלון זה יחולק למדגם מייצג של כ-100 עובדים שונים בחנות MyBaby בירכא.

הכלי המרכזי המשמש במערך מחקר תיאורי לתיאור התפלגות של משתנים מסוים וגילוי קשרים בין תופעות- משתנים הינו הסקר. שאלון הוא אחד מדרכי ביצוע הסקר והוא הכלי בו יעשה שימוש במחקר זה (ראה נספח). שאלון זה הינו מובנה ומכיל שאלות סגורות שסדרן קבוע מראש. כלי מחקר זה מהווה יתרונות רבים בביצוע סקר, כאשר יתרונו הגדול הוא במתן מענה מהיר מצד הנשאלים מצד אחד, מאידך קלות יחסית רבה בקידוד הנתונים. בנוסף אחידות השאלות מאפשרת השוואה בין הנשאלים וכן מאפשרת חזרה על המחקר במדגמים וזמנים נוספים. כמו כן, מאפשר השאלון לאסוף מידע ממספר גדול של נשאלים בזמן קצר ובעלויות נמוכות. השאלון במחקר זה הינו אנונימי. מטרת האנונימיות בשאלון הנוכחי הייתה לצורך שיתוף פעולה וכנות מלאה של הנסקרים.

תוכן עניינים:
1. מבוא
2. סקירת ספרות
3. תיאור הארגון
3.1 תיאור הארגון
3.2 אסטרטגיית הארגון
4. מתודולוגיית המחקר
4.1 מערך המחקר
4.2 מדגם המחקר
4.3 תיאור שיטת הדגימה
4.4 שיקולים בבחירת שיטת הדגימה
4.5 כלי המחקר
4.6 הליך המחקר
4.7 תכנית העיבודים הסטטיסטיים
5. ממצאים
5.1 משתתפי המדגם
5.2 הצגת משתנה המחקר
5.3 בחינת השערות המחקר
6. דיון ומסקנות
6.1 דיון
6.2 מסקנות עיקריות
6.3 מגבלות המחקר
6.4 הצעה למחקר המשך
7. ביבליוגרפיה
8. נספחים
8.1 שאלון המחקר
8.2 פלטים סטטיסטיים

קטע מהעבודה:

דיון בסוגיית מנהיגות אתית מחייב תחילה הבנה של המושגים מנהיגות ואתיקה. הספרות המחקרית המתייחסת למושג המנהיגות חושפת הגדרות שונות. Hoffmana And Lord (2013) טענו כי המנהל מוכרח קודם להיתפס כמנהיג בכדי לנהל בצורה משפיעה ויעילה. למסקנה דומה הגיע גם (Shaw (1990 אשר חקר את הסוגיה מכיוון המונהגים וציין כי בכדי שהמנהל יצבור כוח והכרה במדינות שונות עליו להיות נתפס כמנהיג במדינות בהן הוא פועל. עוד טוענים Hoffmana And Lord (2013) כי סיבת הקיום של המנהלים נגזרת מהמונהגים. המנהיגים למעשה מונהגים ע"י כפיפיהם והשפעתם תלויה במונהגים.

תגים:

ארגון · אתיקה · עובדים · שוויון · ניהול · חברה · הוגנות · מחקר · ילדים · חנות · עסק · תינוקות · לידה

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "אתיקה ניהולית בארגון Mybaby ירכא", סמינריון אודות "אתיקה ניהולית בארגון Mybaby ירכא" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.