היישום אינו מחובר לאינטרנט

החלום להיות מנהל בכיר בישראל- השפעת השכלה על איוש משרה ניהולית בארגון

עבודה מס' 070877

מחיר: 349.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: באיזה אופן להשכלה גבוהה ישנה השפעה על יכולת איוש משרה ניהולית בארגון.

5,774 מילים ,27 מקורות ,2019

תקציר העבודה:

מחקרים רבים כיום מנסים בעיקר לבחון את התרומה של השכלה ליכולת ניהולית של מנהלים. מכאן, מטרת המחקר הנוכחי הינה לבחון כיצד להשכלה גבוהה ישנה השפעה על יכולת איוש משרה ניהולית בארגון. מתוך מטרה זו עולה הצורך לענות על סוגית המחקר המובילה את עבודה זו והיא: האם להשכלה גבוהה יש השפעה חיובית על איוש משרה ניהולית בארגון? השערת המחקר הנובעת מתוך שאלה זו הינה כי להשכלה גבוהה יש השפעה חיובית על איוש משרה ניהולית בארגון.
בחינת השערה זו נעשית במחקר זה באמצעות ביצוע סקר בקרב 52 מנהלים מתוך 3 ארגונים שונים- FLEX, מדימור ומעוף משאבי אנוש. סקר זה כאמור בוצע אך ורק בקרב עובדים המאיישים תפקידי ניהול בארגונים אלה.
אינטגרציה של כלל הממצאים האמפיריים הנ"ל מביאה לידי התובנה כי להשכלה גבוהה יש השפעה חיובית על איוש משרה ניהולית בארגון, ולפיכך השערת המחקר אוששה. אישוש השערת מחקר זו בשילוב עם הממצאים התיאורטיים שהוצגו במהלך פרק הסקירה הספרותית, מביאים לידי המסקנה כי להשכלה חשיבות רבה לעובד בקידומו מבחינה מקצועית, מקנה לו את הכלים להתפתח בארגון וליישם את החומר התיאורטי הרב שצבר במהלך לימודיו במשימות ארגוניות שונות ולפיכך מאפשר לו לאייש משרה ניהולית בארגון ולהביא לידי הישגים ניהוליים שונים.

תוכן העניינים:
1. מבוא
2. סקירת ספרות
2.1 תמצית הנושא
2.2 סקירה היסטורית של הנושא
2.3 משתנה בלתי תלוי- השכלה גבוהה
2.3.1 הגדרה
2.3.2 תרומת ההשכלה הגבוהה
2.4 משתנה תלוי- איוש תפקיד ניהולי בארגון
2.4.1 הגדרה
2.4.2 תרומת המנהל בארגון
2.5 השפעת ההשכלה הגבוהה על איוש משרה ניהולית בארגון
2.6 המסגרת התיאורטית
3. מתודולוגיית המחקר
3.1 מערך המחקר
3.2 משתני המחקר
3.3 מדגם המחקר
3.3.1 שיקולים בבחירת שיטת הדגימה
3.4 הליך המחקר ושיטת איסוף הנתונים
3.5 כלי המחקר
3.6 כלים סטטיסטיים
4. ממצאים
4.1 משתתפי המדגם
4.2 משתני המחקר
4.3 בחינת השערות המחקר
5. דיון ומסקנות
5.1 דיון
5.2 מגבלות המחקר
5.3 הצעות למחקרי המשך
6. ביבליוגרפיה

קטע מהעבודה:

מחקרים רבים בארץ ובעולם מנסים לבחון מהם המאפיינים האישיותיים של מנהלים מצליחים ולפיכך לנסות וליצור מנגנון יכולת חיזוי עובדים והתאמתם לתפקידי ניהול בחברות שונות, שלא רק על סמך ביצועיהם בפועל אלא גם על סמך מאפייניהם האישיותיים ונתוניהם הגולמיים כגון גיל, מגדר, השכלה, ותק תעסוקתי ועוד. מחקרים רבים כיום מנסים בעיקר לבחון את התרומה של השכלה ליכולת ניהולית של מנהלים (Frey & Ditterman, 2004; Bhagat, Bolton & Subramanian., 2010).
מחקר זה אשר מתאר את הקשר בין השכלה ואיוש משרה ניהולית, מצא קשר חיובי בין משתנים אלה אצל קינג, סריוסטב ווילאמס ( King, Srivastav & Williams, 2016) וכן אצל ג'אג' ועמיתיו (Judge et al.,1995) אשר מצאו כי בעלי השכלה גבוהה לרוב מוצאים עצמם מאיישים תפקידים בכירים יותר בארגון מאשר עובדים ללא השכלה גבוהה.

תגים:

ישראל · השכלה · ארגון · מנהל · השכלה גבוהה · איוש · משרה · ניהול · הצלחה · לימודים גבוהים · יכולות · בכיר · קריירה · שאפתנות · סקר · שאלון

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "החלום להיות מנהל בכיר בישראל- השפעת השכלה על איוש משרה ניהולית בארגון", סמינריון אודות "החלום להיות מנהל בכיר בישראל- השפעת השכלה על איוש משרה ניהולית בארגון" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.