היישום אינו מחובר לאינטרנט

מנהל קו ראשון מול מנהל בכיר

עבודה מס' 065197

מחיר: 288.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: השוואה בין שני בעלי התפקידין בחברת SANMINA-SCI MEDICAL

5,099 מילים ,10 מקורות ,2006

תקציר העבודה:

עולם העסקים במאה ה-21 מתפקד ככפר גלובאלי, החשיפה והשקיפות גבוהה, הידע נחלת הכל, הטכנולוגיה זמינה לכולם והמחירים תחרותיים. הנתיב הקריטי להצלחת ארגונים בא מפיתוח ההון האנושי. הדגש על פיתוחו של המנהל לראיה מערכתית כוללת ולהפנמת כישורי ניהול וניהוג להובלת הארגון, למימוש ייעודו, בסביבה התחרותית בה הוא פועל.
ניהול הוא תהליך, אשר תכליתו היא הפקת הפוטנציאל המירבי מהמשאבים העומדים לרשות המנהל - אנושיים, כלכליים, טכנולוגיים, וניתוב פוטנציאל זה לצורכי הארגון ע"פ יעדיו בסביבה המשתנה בה הוא פועל.
נקודת המוצא הבסיסית היא: מיצוי הפוטנציאל המירבי יתרחש בסיטואציה בה המנהל רואה את עצמו כמנהיג הקבוצה, משמש כמכוון האינטרקציות הבין אישיות והקבוצתיות שבה ומוביל אותה למימוש יעדיה. אחריות המנהל ליצור לאנשים את התנאים הטובים ביותר לעמידה במשימותיהם. הוא למעשה, משרת את הקבוצה. ניהול איכותי הוא תהליך דינאמי המתאפיין בדו-סיטריות, תוך שהוא משלב פיתוח תמידי של המנהל,עם הפנמת כלים התנהגותיים תואמים ויישומם העשייה הניהולית.
Betts (1993), הגדיר מנהל קו ראשון כאדם שניתנה בידו האחריות והסמכות לתכנן ולפקח על עבודה של קבוצה, תוך כדי מגע צמוד איתה.
בעולמנו המתפתח והמשתנה חלו בארגונים שינויים במהות תפקידי מנהלים בכלל וקו ראשון בפרט. בנוסף לתפקידים הניהוליים הרגילים עליו לדעת לטפל בדימוי העצמי של עובד, בשביעות הרצון שלו ובהתאמה בין הצרכים האישיים ובין צורכי הארגון.
פיטרס (2000) טוען, כי צריך להיות הבדל בין מנהל ומנהיג. נהוג היה לחשוב שמנהל צריך להיות גם מנהיג. אבל היום יודעים שמדובר בשני סוגי כישורים שונים, שאת שניהם צריך הארגון. מצד אחד, הארגון צריך מישהו שינהל את האנשים ביומיום, ומצד שני צריך מישהו שיהיה לו את החזון. בד"כ מדובר בשני סוגי כישורים, שאינם נמצאים אצל אותו אדם.
עבודה זו בוחנת ומשווה בין שני מנהלים באותו ארגון: מנהל בקו הראשון מול מנהל בכיר,
דרך התפקודים שלהם כמנהלים תוך הערכה ביקורתית על אופן הביצועים והצגה של מודלים רלוונטיים.
מינצברג וחוקרים רבים החלו לבדוק שאלות יסוד אודות המנהל (פופר, 1993). אחד מהמיתוסים לגבי המנהל הוא שהמנהל הינו מתכנן החושב באופן שיטתי, אך מחקרים רבים הראו כי מנהלים מגיבים על פי הלחצים המופעלים עליהם, ומותנים ע"י עומס עבודתם בעיקר ולא מתכננים את פעולתם היטב.
בתחילת העבודה אציג סקירה קצרה אודות הארגון אותו בחרתי- SANMINA-SCI MEDICAL, ובו אציג את תפקידיהם והכישורים הנדרשים משני מנהלים: מנהל בכיר ומנהל בקו הראשון.

תוכן עניינים:
מבוא
תיאור הארגון
סקירה תיאורטית
מנהל בכיר מול מנהל קו ראשון- כישורים
יישום בארגון- מסקנות והמלצות
סיכום
ביבליוגרפיה

קטע מהעבודה:

בספרות קיימות הגדרות רבות למנהל הקו הראשון- הגדרות המתבססות על מורכבות התפקיד אותו צריך המנהל לבצע:
טאב ומנהיים (1965), מגדירים את מנהל העבודה כמנהל בדרג הנמוך ביותר של תפקידי הפיקוח עליהם מוטלת הפעלת אנשים וההוצאה לפועל בכפוף ללוח הזמנים ובהתאם לספציפיקציות שנקבעו בדרגים העליוניים.
אחיאב (1994) מגדיר מנהל קו ראשון: "רמת ההנהלה מיד לאחר העובדים עצמם, כגון מנהלי עבודה בקו הראשון"

תגים:

היי · סגנונות · ניהול

עבודות נוספות בנושא:

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "מנהל קו ראשון מול מנהל בכיר ", סמינריון אודות "מנהל קו ראשון מול מנהל בכיר " או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.