היישום אינו מחובר לאינטרנט

השפעת תחלופת מנהלים בארגון על אתיקה, מחויבות וחדשנות בקרב עובדי הארגון

עבודה מס' 070919

מחיר: 339.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: מהן ההשפעות של תחלופת מנהלים בארגון וכיצד הן באות לידי ביטוי מבחינת חדשנות ומחויבות העובדים ורמת אתיקה ארגונית תוך התמקדות בגופים ציבוריים.

8,786 מילים ,33 מקורות ,2019

תקציר העבודה:

מחקרים רבים נכתבו בנושאים מחויבות ארגונית, אתיקה ארגונית וחדשנות ארגונית. אולם, מעטים המחקרים אשר בחנו את השפעת תחלופת מנהלים על משתנים אלה בקרב ארגונים ציבוריים. תחלופת מנהלים מופיעה ברמת שכיחות גבוהה במחקרים אשר עסקו בגורמי עזיבה או תחלופה של מנכ"לים בחברות שונות, ואלה צברו תאוצה מחקרית החל משנת 2000 אזי החל המשבר העולמי בתחום היי-טק, מנהלים רבים פוטרו או הוחלפו בארגונים וזאת כתוצאה מהשפעת המשבר על ארגונים רבים.
המחקר בא לתת מענה לשאלת המחקר כדלקמן: מהן ההשפעות של תחלופת מנהלים בארגון וכיצד הן באות לידי ביטוי מבחינת חדשנות עובדים, מחויבות עובדים ורמת אתיקה ארגונית, כאשר התמקדות המחקר הינה בגופים ציבוריים. השערות המחקר הנובעות מתוך שאלת החקר הינן: ככל שמתקיימת תחלופת מנהלים בארגון, כך האתיקה הארגונית פוחתת; ככל שמתקיימת תחלופת מנהלים בארגון, כך העובד אינו חש מחויבות ארגונית; ככל שמתקיימת תחלופת מנהלים בארגון, כך היוזמה לחדשנות מצד העובדים פוחתת.
ניתוח סקר בקרב מדגם של 140 משתתפים אשר כולם מועסקים בארגונים ציבוריים שונים אשרר את השערות המחקר השונות והעלה כי לתחלופת מנהלים קיימת השפעה שלילית מובהקת על מחויבות עובדים, אתיקת עובדים וחדשנות בקרב עובדים.

הפרק הראשון של המחקר הנו פרק הסקירה הספרותית אשר סוקר תחילה מהי תחלופת מנהלים ומהם הגורמים לתחלופת מנהלים בארגון. הפרקים הבאים של הסקירה בוחנים את השפעת תחלופת מנהלים על מחויבות עובדים, אתיקה בקרב עובדים וכן חדשנות בקרב עובדים.
הפרק השני של מחקר זה הנו פרק השיטה אשר מציג את משתני המחקר, את כלי המחקר בו נעשה שימוש, את מדגם המחקר וכן את הליך ביצוע המחקר. בנוסף מפרט חלק זה מהם השיטות הסטטיסטיות השונות בהן נעשה שימוש במחקר זה לבחינת השערות המחקר ושאלת המחקר. הפרק השלישי הנו פרק הממצאים אשר מציג תחילה מאפיינים דמוגרפיים שונים של משתתפי המחקר מציג סטטיסטיקה תיאורית של משתני המחקר הבלתי תלויים והתלוי ומציג ניתוח אמפירי של השערות המחקר תוך הסבר מפורט של כלל התוצאות שיתקבלו.

הפרק רביעי הנו פרק הדיון אשר משלב את הממצאים התיאורטיים שעלו מתוך הסקירה עם הממצאים האמפיריים שעלו מתוך ניתוח השאלון ומעלה סוגיות וקווי מחשבה נוספים בדבר ממצאי המחקר השונים. כמו כן חלק זה מתאר את מגבלותיו של מחקר זה והצעות למחקרי המשך נוספים אשר יכולים לשפוך אור נוסף על ממצאי המחקר.


תוכן עניינים:
1. תקציר
2. רקע תיאורטי
2.1 תחלופת מנהלים בארגון
2.2 השפעת תחלופת מנהלים על מחויבותם של עובדים בארגון
2.3 השפעת תחלופת מנהלים על אתיקת עובדים בארגון
2.4 השפעת תחלופת מנהלים על חדשנות עובדים בארגון
2.5 השערות המחקר
3. שיטת המחקר
4. תוצאות המחקר
4.1 משתתפי המדגם
4.2 משתני המחקר
4.3 בחינת השערות המחקר
5. ממצאים
5.1 דיון
5.2 מסקנת המחקר
5.3 מגבלות המחקר
5.4 המלצות למחקרי המשך
6. רשימה ביבליוגרפית
נספחים

קטע מהעבודה:

תחלופת מנהלים בארגון מוגדרת כאדם המאייש משרה ניהולית בארגון באדם אחר, מרצונו של המנהל או מדרישת הארגון לעזוב את הארגון. היא מתוארת כאחרונה ברצף של קוגניציות פרישה, קבוצה אליה שייכות מחשבות עזיבה וכוונה לחפש תעסוקה חלופית. בנוסף, תחלופת מנהלים מנבאת כי מנהלים אשר לא מחויבים מאוד למטרות הארגון ואשר אינם מוכנים להקדיש אנרגיה רבה להשגתם, ייטו לעזוב את הארגון על מנת לסייע במימוש יעדיהם האישיים (Mowday, Porter & Steers, 2013).
למרות שנושא תחלופת מנהלים ככלל ועובדים בפרט נחקרה רבות בספרות האקדמית, לא ניתן למצוא במחקרים אלה הסכמה גורפת לגבי הגורמים אשר גורמים למנהלים לעזוב את מקום עבודתם ולארגון לגייס מנהל אחר במקומם. הגורמים לתחלופת מנהלים בארגון מגוונים וכוללים בין היתר: אי שביעות רצון מתפקיד, משתני שוק עבודה, מימדים שונים של מחויבות ארגונית, תחושת קיפוח, שינויים ארגוניים, תרבות ארגונית, כשלון בביצוע התפקיד ועוד (Osman et al., 2016‏).

תגים:

עבודה · מנהלים · ארגון · מחויבות · חדשנות · עובדים · ציבורי · ניהול · אילוץ · פיטורים · איוש · תחלופה · שינוי · השפעה · אתיקה

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "השפעת תחלופת מנהלים בארגון על אתיקה, מחויבות וחדשנות בקרב עובדי הארגון", סמינריון אודות "השפעת תחלופת מנהלים בארגון על אתיקה, מחויבות וחדשנות בקרב עובדי הארגון" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.