היישום אינו מחובר לאינטרנט

חינוך אידיאלי והימנעות מענישה אצל ילדים

עבודה מס' 070452

מחיר: 439.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: כיצד ניתן להתמודד עם חינוך ואילו סוגי חינוך הם האידיאליים לנקוט בהם תוך הימנעות מענישה עד כמה שניתן תוך הצבת גבולות ברורים בפני הילד.

9,210 מילים ,31 מקורות ,2016

תקציר העבודה:

מורים מתמודדים עם בעיות משמעת במגוון רחב של כלים, התלויים באופי הפרעת המשמעת המתעוררת, במאפייני הכיתה ובית הספר, באישיות המורה ויכולותיו, בגישתם החינוכית של המורה ובית-הספר, ביחסים קודמים עם התלמיד המפריע ועוד. הפרעות, כגון דיבור ללא רשות, שוטטות, הפרעה לתלמידים אחרים, השמעת קולות והגעה באיחור, גורמות למעשה לבזבוז זמן רב ויקר, והן משבשות את ההוראה והלמידה ושוחקות את המורים. על מנת למגר את כל סוגי ההפרעות הללו, יש לחנך את הילד בצורה יעילה, כך שהוא לא ישוב שנית על מעשיו הרעים.

מטרת העבודה בנושא חינוך אידיאלי והימנעות מענישה אצל ילדים, היא לענות על השאלה, כיצד ניתן להתמודד עם חינוך ואילו סוגי חינוך הם האידיאליים לנקוט בהם תוך הימנעות מענישה עד כמה שניתן תוך הצבת גבולות ברורים בפני הילד.
לצורך כתיבת העבודה ייעשה שימוש בספרות מקצועית ובכתבי עת הרלוונטיים לנושא.
הפרק הראשון יסביר מהי ענישה, מהו חינוך ואת הקשר בין המושגים, ובנוסף, מהי ענישה חיובית ומהי ענישה שלילית בחינוך אצל ילדים, ואת היתרונות והחסרונות של הענישה החיובית והשלילית אצל ילדים.
הפרק השני יבאר איזה חינוך הוא הראוי ובאיזה אופן ניתן להגיע אליו, ובנוסף איך ניתן לחנך תוך ענישה מינימאלית, אילו גבולות צריך להציב בפני הילד המתחנך, ומדוע אם בכל זאת מענישים יש להעניש ללא כעס.
הפרק השלישי יבדוק את האידיאל הטוב ביותר שיש לחנך באמצעותו, ומספר סוגי חינוך אידיאליים, כמו שכר ועידוד, העצמה עצמית ובניית בטחון עצמי וחינוך על פי טבעו של הילד, ובנוסף איך להתמודד עם התנהגויות בעייתיות של ילדים באמצעות התנסות אישית.

תוכן עניינים:
מבוא
פרק א'- ענישה בחינוך אצל ילדים
1. הגדרת המונחים ענישה, חינוך והשילוב ביניהם
2. סוגי הענישה בחינוך אצל ילדים
2.1 אופני ענישה שלילית בחינוך ילדים
2.2. אופני ענישה חיובית בחינוך ילדים
3. היתרונות והחסרונות בענישה השלילית והחיובית בחינוך ילדים
פרק ב' - חינוך ילדים ראוי תוך ענישה מינימאלית
1. חינוך ראוי
2. עצות מעשיות לחינוך ראוי
3. סוגי חינוך ראוי תוך ענישה מינימאלית
3.1 חינוך ללא הענשה כלל
3.2 חינוך למשמעת וגבולות
3.3. עונש מחנך ולא מתוך כעס
פרק ג' - חינוך אידיאלי
1. האידיאל הנדרש בחינוך
2. סוגי חינוך אידיאליים
2.1 שכר ועידוד
2.2 העצמה אישית הבונה בטחון עצמי
2.3 חינוך על פי טבעו של הילד
3. התנסות אישית בבעיות התנהגות
סיכום
ביבליוגרפיה

קטע מהעבודה:

בשנים האחרונות השתנה היחס לילדים והגישה אליהם, מצד אחד בשל התבססות של חוק זכויות הילד בעולם ומצד שני מחמת ביטול ההיררכיה בין הורים לילדים והתרופפות הסמכות ההורית. בעבר, במשפחה המסורתית, להורים הייתה סמכות מלאה והכוח היה מרוכז בידי ההורים. בדומה לכך, המורה היווה מקור ידע סמכותי וכמעט בלעדי לתלמידים ולהוריהם, והענישה הייתה הפתרון הרווח לחינוך יעיל ולטיפול בבעיות חינוכיות. בתחילת שנת אלפיים ניתן בישראל פסק דין תקדימי האוסר כל מכה חינוכית, בדומה למדינות רבות אחרות בעולם. פסק הדין גרם לירידה בתמיכת הציבור בענישה גופנית. הגישה החדשה גורסת, כי ניתן לחנך את הילד מבלי להענישו, וכי על החברה וציבור ההורים לחתור לדבר. תפיסה זו מתאפיינת בנקודת מבט, הרואה בתוקפנות לא מרוסנת של ילדים עדות למצוקה ואו תגובה לחוסר אמפטיה או נוקשות יתר ביחסם של ההורים כלפיהם, ועל-כן העונש אינו מהווה תגובה מותאמתׁ1ׂ.

תגים:

חינוך · ענישה · הענשה · מכה · מכות · לחנך · להעניש · הורים · בית ספר · תלמידים · תוקפנות · אידיאלי · ילדים · מחנך · מחנכים · העצמה · אישית · חברה · גישה · בטחון · עצמי · גבולות · שכר · עידוד · אלימות · משמעת

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "חינוך אידיאלי והימנעות מענישה אצל ילדים", סמינריון אודות "חינוך אידיאלי והימנעות מענישה אצל ילדים" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.