היישום אינו מחובר לאינטרנט

זקנה וטכנולוגיה

עבודה מס' 071132

מחיר: 299.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: כיצד החידושים הטכנולוגיים בבנקים משפיעים על השימוש של זקנים בשירותים בנקאיים?

6,198 מילים ,16 מקורות ,2019

תקציר העבודה:

בשנים האחרונות ישנה מגמה של סגירת סניפי בנקים ברחבי הארץ. רובם נסגרים עקב חיסכון בכוח אדם וכמובן עלויות כספיות של הון אנושי. לפני שנים אחדות, אם היינו צריכים שירות מהבנק היינו ניגשים אליו לוקחים מספר למחלקה הרצויה ומקבלים את השירות באופן ישיר ופרונטלי. כיום, פותחו אפליקציות כתחליף לעבודת הבנקאי או הבנקאית ששימשו אותנו באופן פיזי, אך מי מבטיח לנו שהתחליף יהיה זהה לשירות שניתן לנו בעבר? והאם תחליף זה מתאים לכל שכבות האוכלוסייה?
מכאן, שאלת המחקר שלנו היא: איך החידושים הטכנולוגיים בבנקים משפיעים על אורח החיים של הזקנים? פרק ראשון הינו פרק הסקירה הספרותית אשר סוקר מהי זקנה, התפתחות הטכנולוגיה בבנקים והשפעת התגברות השימוש בטכנולוגיה על אוכלוסיית הזקנים.
הפרק השני של המחקר הינו פרק המתודולוגיה אשר מציג את המחקר ואופיו, מדגם המחקר הנבחן, שיטת הדגימה ואופן הדגימה, הליך המחקר ושיטת ניתוח הנתונים. פרקו השלישי של המחקר הינו פרק הממצאים אשר מציג את עיקרי הדברים שעלו מתוך ניתוח תוכן של הראיונות כאשר פרק זה בנוי על פי קטגוריות שונות שלקוחות מתוך ניתוח הממצאים.
פרק רביעי ואחרון של מחקר זה הינו פרק הדיון והמסקנות אשר מציג את עיקרי התובנות שעלו מתוך ניתוח התיאוריות השונות של פרק הסקירה בשילוב ניתוח הממצאים האיכותניים שעלו מתוך פרק הממצאים. כמו כן, פרק זה מציג את מסקנת המחקר העולה מתוך אינטגרציית הממצאים, מגבלותיו של מחקר זה והצעות למחקרי המשך בתחום.
היה לנו חשוב לבחון את התופעה ההולכת ומתעצמת ברחבי הארץ, בה נסגרים סניפי בנק ללא התחשבות בצרכי האוכלוסייה המבוגרת יותר. החלטנו לראיין רק את האוכלוסיה הזקנה יותר, מבוגרים בגילאי 60+, כדי להבין מה הם יודעים על הטכנולוגיה החדשה בבנקים ועד כמה היא עוזרת להם או לא, מבחינת ההבנה ומבחינת הניידות שלהם.

ניתוח איכותני אשר נשען על 4 תמות שונות הוביל למסקנה לפיה שימוש הולך וגובר בטכנולוגיות בשירותים הבנקאיים הינה דבר מבורך אולם טומן בתוכו קשיים רבים עבור אוכלוסיות ייחודיות כמו אוכלוסיית הזקנים בישראל אשר אינם יודעים לנצל את הטכנולוגיה הקיימת ולעיתים אף הדבר פוגע בתפקודם בעת צורך לבצע פעולות בנקאיות בסיסיות.

תוכן עניינים:
1. מבוא
2. סקירת ספרות
2.1 זקנה
2.2 התפתחות הטכנולוגיה בבנקים
2.3 זקנה וטכנולוגיה
3. מתודולוגיית המחקר
3.1 תכנית המחקר
3.2 מערך המחקר
3.3 מדגם המחקר
3.4 שיטת איסוף הנתונים
3.5 ניתוח הנתונים
4. ממצאים
4.1 נגישות הבנק
4.2 קשיים טכנולוגיים
4.3 יתרונות השירותים הדיגיטליים
4.4 חסרונות השירותים הדיגיטליים
5. דיון ומסקנה
5.1 דיון
5.2 מסקנת המחקר
6. ביבליוגרפיה
7. נספחים
7.1 ראיון 1
7.2 ראיון 2
7.3 ראיון 3

קטע מהעבודה:

ממוצע תוחלת החיים של זקנים התארכה במאה האחרונה בעיקר עקב שיפורים באיכות החיים ובבריאות הקיימת, בעוד שבמדינות מפותחות חלה ירידה משמעותית בפריון. אוכלוסיית הקשישים במדינות אלה התרחבה, מה שגרם לעיסוק רב בבעיות של האוכלוסייה המזדקנת. האוכלוסייה המזדקנת הפכה לרוב בקרב חברות מפותחות כדוגמת יפן, ארה"ב ואירופה. השכל הישר יוביל אותנו לחשוב שבמדינות מפותחות אוכלוסיית הזקנים תתפתח מהר ביחס למדינות מתפתחות אך כיום ישנו גידול אגרסיבי של אוכלוסיית הזקנים במדינות מתפתחות וזאת עקב שיפור במצב הבריאות, רמת חיים וירידה בשיעורי התמותה והפריון (Neves & Amaro,2012).

תגים:

בנק · בנקים · בנקאות · עבודה · זקנה · טכנולוגיה · קידמה · אוכלוסייה · אפליקציה · סניף · כוח אדם · ניידות · נגישות · שירות · תמיכה · עזרה · שיפור · מחקר · ראיון · ראיונות · גרונטולוגיה · זיקנה · קשיש · קשישים · הגיל השלישי

עבודות נוספות בנושא:

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "זקנה וטכנולוגיה ", סמינריון אודות "זקנה וטכנולוגיה " או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.