היישום אינו מחובר לאינטרנט

הפרעות ראייה בזקנה והשפעתן על המזדקן

עבודה מס' 067279

מחיר: 483.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: ההיבטים הפיזיולוגיים של הזקנה, תוך התמקדות בהחלשות חוש הראייה, הסיבות לכך, כיצד התופעה משפיעה על המזדקן עצמו ומהן שיטות הטיפול.

3,963 מילים ,12 מקורות ,2008

תקציר העבודה:

היחלשות הראייה הינה אחד ממאפייני הזקנה והיא מציבה מכשולים ומהמורות בפני אנשים בכל תחומי החיים, בעבודה ובשעות הפנאי. מבין התלונות מהלוקים בבעיות הראייה הן הגבלה ביכולת לצאת לבד, קושי בפעילות מחוץ לבית ואף בתוך הבית, כגון קריאה וצפייה בטלוויזיה, קושי בנטילת תרופות, הכנת ארוחות וטיפול בחפצים.
אובדן הראייה, בלי קשר לשאלה אם הוא הופך לעיוורון מוחלט, הינו משמעותי. זוהי תופעה שכיחה ביותר במיוחד אצל מזדקנים, מאחר וארבעה מתוך חמשת הגורמים לעיוורון קשורים ישירות לתהליך ההזדקנות.

בחברתנו מושרשים מיתוסים רבים ותפיסות מוטעות לגבי המשמעות של להיות לקוי ראייה והמשמעות של להיות זקן. כשאנשים מפנימים את האמונות הללו ואחר כך, בהזדקנם, מגלים שראייתם היא איננה עוד מה שהייתה- הם עלולים להתקשות מאוד להתמודד בהצלחה עם השינויים שעומדים בפניהם.
לקויי ראייה מזדקנים רבים אכן מתחילים להיות תלויים יותר במשפחתם, לבודד את עצמם או לחוש שאינם מסוגלים יותר להיות חברים תורמים בחברה.
בני המשפחה עשויים גם הם להחזיק בתפיסות מוטעות לגבי העיוורון וההזדקנות מה שעלול עוד יותר להקשות על מערכת היחסים שלהם עם הזקן המתעוור. (Jacobs, 1984)

בעבודה זו, אבחן את ההיבטים הפיזיולוגיים של הזקנה ואתמקד בהיחלשות חוש הראייה, סיבותיה, תוצאותיה והשפעותיה על המזדקן, קשריו עם בני המשפחה והשתלבותו בחברה. בנוסף להצגת טיפולים אפשריים ואלטרנטיביים והצעות שונות לשיפור איכות חייו של הזקן המתעוור.

תוכן עניינים:
מבוא
ההיבט הפיזיולוגי של הזקנה
מה בדיוק משתנה מבחינה פיזיולוגית עם הגיל
השינויים בחוש הראייה בזקנה
הפרעות ראייה שכיחות בגיל הזקנה
א. זוקן ראייה
ב. ניוון הרשתית
ג. ירוד (קטרקט)
ד. יתר לחץ תוך עיני (גלאוקומה)
איך אפשר להימנע מתופעות הללו?
מבחינה סטטיסטית
הסתגלות לראייה וללקות הראייה
סיכום
רשימה ביבליוגרפית
נספחים

קטע מהעבודה:

ההזדקנות מבחינה פיזית מתבטאת בשינויים חיצוניים ותפקודיים מגוונים והם שונים אצל כל פרט ופרט. מרבית איברי הגוף עוברים הפחתה והתנוונות הדרגתיים של מספר התאים המרכיבים אותם ומשקלם יורד בגיל הזקנה.
שינויים תפקודיים חלים במרבית מערכות הגוף והם כוללים את כל הרמות הביולוגיות של האורגניזם, החל מרמה מולקולארית ותאית, דרך רקמות ואיברים ועד לאורגניזם כולו.
ישנה ירידה מתמדת וקבועה ביעילות התפקוד של המערכות הביולוגיות השונות בגוף או בכושר הסתגלותם לתנאי מאמץ ולשינויים סביבתיים.

תגים:

זקנה · מזדקן · הפרעות · ראייה · פגיעה · בחושים · גרנטולוגיה

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "הפרעות ראייה בזקנה והשפעתן על המזדקן", סמינריון אודות "הפרעות ראייה בזקנה והשפעתן על המזדקן" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.