היישום אינו מחובר לאינטרנט

"ז'אן דה פלורט" ו"מאנון" בראייה פמיניסטית

עבודה מס' 060650

מחיר: 300.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: בחינת ההיבט הפמיניסטי בסרט תוך התייחסות לייצוג התקופה ה"פרה-פמיניסטית" בסרטים אלה.

8,465 מילים ,17 מקורות ,2002

תקציר העבודה:

שני סרטים אלה שיצר קלוד ברי (1985-86) בצרפת מהווים חלק מהגל החדש, המציג תפיסת עולם חדשה ושונה לגבי היחסים בין המינים. על פי תפיסה זו היחסים בין גבר לאישה הם יחסים בין שני אנשים המקיימים ביניהם שיתוף ואהבה.
לפיכך ארצה לטעון בעבודה זו, כי קיים מוטיב מרכזי בראייה הפמיניסטית של הסרט, שבו מובסת הגישה הישנה הרואה את האישה על פי סטריאוטיפים מיושנים, הן מבחינה מינית והן מבחינה מגדרית. על פי הגישה החדשה והמנצחת, הגבר לא נועד לשלוט והאישה אינה כלי שימוש עבור הגבר, אלא השניים מקיימים בזוגיות יחידה אחת שבה הם תורמים זו לזה ומשתפים זה את זה בחייהם. לטענתי, קיים בסרט מעין מאבק בין שתי הגישות, כאשר את גישת הגל החדש מייצגים ז'אן, אמה ומאנון שלבסוף יורשת את כל הונם והווייתם של סזאר ואוגולין המייצגים את הגישה הסטריאוטיפית הישנה.

תוכנית העבודה
לאור האמור אציג בפרק הראשון את הסטריאוטיפים המיושנים, לפיהם הגבר נועד להמשיך את השושלת המשפחתית והאישה נועדה לשמש את הגבר, לענג אותו ובעיקר ללדת את צאצאיו. מול גישה סטריאוטיפית זו אציג את הגישה הבאה לידי ביטוי בדמויותיהם של ז'אן ואמה, מאנון והמורה שאיתו התחתנה.
בפרק השני אתייחס למאפייני המראה והמבט של האישה. כאן אתייחס לדרך בה מביטים בה ולדרך בה היא מביטה על החיים ועל סביבתה. מול התפיסות הרואות בגוף האישה יסוד אסתטי בלבד, אציג את הגישה החדשה שבה גופה של האישה הוא בבעלותה הבלעדית ומעבר להיבט האסתטי שבו היא שומרת אותו לעצמה ולרגעים האינטימיים שעליהם תחליט.
בפרק השלישי אעסוק בקול. בעבר האישה כמעט לא נשמעה בסרטים, להוציא קטעים קצרים ושוליים. המקום היחיד שבו נשמע קולה היה בשירה שהוסיפה צבע לסרט בתחילתו ובסופו וכן כשזו נועדה לגרום הנאה לגברים שישבו במועדון לילה או שהאזינו לשיר כחלק משעשוע כולל. קולה של האישה, אמה או מאנון, מהווה השלמה הרמונית לנגינתו של ז'אן והמלים שהיא מוציאה, גם אם הן מעטות, עדיין הן בעלות משקל נכבד ועוצמה רבה.

בפרק הרביעי אתייחס לזוגיות וליחסים שבין גבר ואישה, כאשר מול מעמדן השולי של הנשים בסרטים, כשהדבר בא לידי ביטוי בנשות הכפר ובמשרתת האילמת של סזאר, מתבטאים יחסים שיוויוניים בין ז'אן ואמה ובין מאנון ואהובה המורה.
קטעים רבים בפרקים אלה חופפים, שכן ניתן להביט במבעים ובאמירות מנקודות מבט מגוונות הנמצאות בקטגוריות שונות. את הרעיון הכללי, הבא לתמוך בטענתי אציג בסיכום העבודה, כאשר את הניצחון הסימבולי של תפיסת הגל החדש על התפיסה הסטריאוטיפית המיושנת אביא בסוף דבר, שבו יבוא לידי ביטוי מותם הטראגי של אוגולין וסזאר, כאשר מאנון תירש אותם ובכך ייסגר המעגל.

תוכן עניינים:
מבוא
פרק א': מעמד גברי ונשי - מאפייני זהות
פרק ב': המראה והמבט
פרק ג': קול באישה
פרק ד': יחסי גבר-אישה
סיכום
ביבליוגרפיה

מקורות:

אוסטרוביץ', ר., "האישה כאחר", סינמטק 45, 1989, עמ' 14-17.
דה פרדיה, ז., (1991), מכתבים גנובים, (תרגום: ח. ליבנת), ספרית מעריב, תל אביב.
לובין, א., "האישה כ'אחר' ", סינמטק 72 , 1994, עמ' 16-21.
לוי, א., "הפמיניזם של שנות ה- 80 על הפמיניזם של שנות ה- 40", סינמטק 45, 1989, עמ' 18-19.
Coats, P., (1994), Film at the Intersection of High and Mass, Cambridge University Press, Cambridge.
Doane, M.A., "Woman's Stake: Filming the Female Body", in: Peneley, C., (ed.), (1988), Feminisim and Film Theory, Rootledge, New York, pp. 216-228.
Jhirard, S., "Jean De Florette", Cineaste 16(1-2), 1987-8. pp. 68-69.
Lang, R., "Carnal Stereophony", Screen 25(3), May-June, (1984), pp. 70-77.
Maslow, A.H., (1954), Motivation and Personality, Harper Row, New York.
Mulvey, L., "Afterthoughts on "Visual Pleasures and Narrative Cinema" inspired bu Duel in the sun", in: Peneley, C., (ed.), (1988), Feminisim and Film Theory, Rootledge, New York, pp. 69-79.
Nussbaum, N.C., "Shame, Separateness, and Political Unity: Aristotle's Criticism of Plato", in: Oksenberg Rorty, A., (1980) Essays on Aristotle's Ethics, University of California Press, Berkeley, pp. 395-431.
Rich. B.R., "In the Name of Feminist Film Criticism", in: Nikolas, B. (ed.), (1988), Movies and Methods 1, California Press, Berkeley, pp. 340-358.
Stam, R., Burgoyne R. Flitterman-Lewis, S., (1992), New Vocabularies in Film Simiotics, Routledge, London and New York.
Studlar, G., "Masochism and the Perverse Pleasures of the Cinema", in: Nikolas, B. (ed.), (1988), Movies and Methods 2, California Press, Berkeley, pp. 773-790.
Vincendeau, G., "Women's Cinema, Filk Theory and Feminisim in France", Screen 28(4), 1987, pp. 4-18.
Vincendeau, G., "Fire and Ice", Sight and Sound 4, April, 1993, pp. 20-22.
Williams, L., "When the Woman Looks" in: Grant, K., (ed.), (1995), Film Genres, University of Texas

תגים:

פמיניזם · צרפת · ג'נדר · מגדר · שוויון · נשים

עבודות נוספות בנושא:

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא ""ז'אן דה פלורט" ו"מאנון" בראייה פמיניסטית", סמינריון אודות ""ז'אן דה פלורט" ו"מאנון" בראייה פמיניסטית" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.