היישום אינו מחובר לאינטרנט

על "יין צהריים" \ קתרין אן פורטר

עבודה מס' 050134

מחיר: 203.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: ניתוח סיפורת העוסק במערכות יחסים בין אנשים ובשיפוטים שלהן ושלהם

2,846 מילים ,1999

תקציר העבודה:

כדי להבחין בדרכים בהם משתמשת המחברת בפיזור האינפורמציה בטקסט, כדי לצור אצל הקורא רשמים ותחושות, נקבע תחילה במה עוסק הסיפור, ואז נראה כיצד מושגת המטרה בעזרת האמצעי הנ"ל (וכמובן גם בעזרת אמצעים נוספים).
הסיפור "יין צהריים" עוסק לדעתי במערכות יחסים בין אנשים, ובשיפוטים שלהן ושלהם (של המערכות ושל האנשים). מערכות היחסים המרכזיות בסיפור הן אלה שבין מר הלטון לבין מר תומפסון, בין מר הלטון לבין גברת תומפסון, בין בני הזוג לבין עצמם, בין התומפסונים לבין שכניהם, ובין מר תומפסון לבין מר הצ'.
בסיפור מוצגת דילמה (גם אם לא במפורש). את הדילמה ניתן לנסח כך: כיצד ואם בכלל, יכול אדם להעריך ולשפוט את אופיו של אדם אחר, כאשר אין בידו את כל הנתונים, ומבלי שיהיה מושפע מנתונים חיצוניים, לא רציונלים.
דילמה זאת מוצגת בסיפור בדרך מרכזית אחת, ובכמה דרכים משניות, שרובן אנאלוגיות לעניין המרכזי. במרכז עלילת הסיפור עומדת הגעתו של מר הלטון לביתם של התומפסונים, והיחסים בינהם. מר הלטון מגיע כזר, ובמשך השנים הופך לבן בית, עד שהאמת עליו מתגלה (הוא רוצח מטורף שנמלט מבית המשוגעים).
מערכת היחסים בין מר הלטון, לבין בני המשפחה, והתמורות שעוברות עליהן, הן הציר המרכזי של הסיפור. שאר מערכות היחסים שציינתי לעיל, משמשות כצירים משניים, לעתים מקבילים ולעתים אנאלוגים. ומעל לכל הצירים "מרחף" הציר המורכב יותר, והוא יחסו של הקורא, שמפעיל מערכת שיפוטית משלו לגבי כל אחת מהדמויות, ולגבי מערכות היחסים.
אם כן, נבחן את מערכות היחסים השונות בסיפור, ואת התמורות שחלות בהן בסצינות השונות (ובמקביל לא נשכח גם את הציר ה"מרחף").

סצינת הפתיחה
מר תומפסון מוצג
מר תומפסון והלטון נפגשים
אלי והלטון נפגשים
ארוחת הערב
מצבו של מר תומפסון
מר הלטון משתלב בחווה
מר הלטון מטלטל את הילדים
עברו תשע שנים
מר הץ' מגיע
אחרי הרצח
החיים במדרון
התאבדותו של מר תומפסון

עבודות נוספות בנושא:

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "על "יין צהריים" \ קתרין אן פורטר", סמינריון אודות "על "יין צהריים" \ קתרין אן פורטר" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.