היישום אינו מחובר לאינטרנט

שירי היין

עבודה מס' 050648

מחיר: 155.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: השירה והתרבות החצרנית בספרד בימי הביניים, מוטיבים וציורים בז'אנר היין, הנושאים המרכזיים בשירים אלה וניתוח טקסט של שמואל הנגיד.

3,063 מילים ,2 מקורות ,2000

תקציר העבודה:

השירה והתרבות החצרנית בספרד בימה"ב - מהי ?

עד המאה ה-10, נכתבו שירים ליטורגים, שירים בעלי הקשר דתי, שנכתבו לצורכי תפילה. בספרד, בתקופת "תור הזהב הספרדי", נכתבה בפעם הראשונה בתולדות התרבות היהודית, יצירה שהיא חילונית, המשקפת את הרקע התרבותי שמתוכה היא צמחה , את הנורמות הספרותיות , את הנורמות השונות של המקום שבו היא נכתבה, את מעמד המחבר וכו'. שירה זו , נתפסה ככלי להעברת אינפורמציה. היה לה כוח גדול מאוד לגבי אורחות החיים וההתרחשויות השוטפות.

בתקופת "תור הזהב", תקופה של שגשוג, פריחה, עושר כלכלי, סובלנות דתית והפריה דתית בין שלוש הדתות , נרקמה רשת של יחסים אישיים ועל אישיים בין יהודים לבין שליטים ערביים, רשת אשר משכה לתוך התחום החצרני יהודים שואפי גדולה מדינית וחברתית שמספרם הלך וגדל. יהודים אלה נטלו חלק בחיי החצר הערביים בנפש חפצה, דבר שגרם לרוח היופי החילוני של סגנון - החיים החצרני לדבוק בהם.

הרקע החברתי והכלכלי של השירה החצרנית הוא רקע אריסטוקראטי (= מעמד עליון). כל הראיה הסוציולוגית הזו, עומדת סביב טיפוס מיוחד שנקרא: "חצרן", שהוא אדם בעל ממון אשר סוחר מדענים ואנשי רוח שיגורו בחצר שלו, יקבלו כסף ויפתחו את חיי הרוח במקום - והכל לשם פרסום וכבוד. יהודי החצרות הערביות, נעשו ליוזמיה החרוצים של תרבות חצרנית יהודית עצמאית, כתרבות חילונית הנפרדת מן החברה היהודית. המשתתפים בחיי חברה אלה, נקבעים ע"פ מעגלותיו החברתיים של ה" נדיב" , שבממונו ובנפשו חבויים כל אותם כוחות רוחניים ליישום יסודות התרבות החצרנית .

תוכן העניינים:
הקדמה
מוטיבים וציורים בז'אנר היין .
נושאים מרכזיים בשירי היין כחלק מן השירה והתרבות החצרנית בספרד בימה"ב .
ניתוח טקסט
סיכום
ביבליוגרפיה

מקורות:

וייס , יוסף . תרבות חצרנית ושירה חצרנית , בירורים להבנת שירת ספרד העברית . ירושלים , תש"ח .
רוזן , טובה . 1997. שירת החול העברית בימה"ב . הקיבוץ מאוחד , ת"א .

תגים:

שירת · חצרנות · תור · ימה · ימיה · ספרד · הזהב

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "שירי היין", סמינריון אודות "שירי היין" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.