היישום אינו מחובר לאינטרנט

גתות היין בא"י בתקופת המשנה והתלמוד

עבודה מס' 010425

מחיר: 228.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: מבנה הגתות בא"י בתקופת המשנה והתלמוד תוך הסתמכות על מקורות ספרותיים והשוואה אל ממצאים ארכיאולוגים.

3,200 מילים ,8 מקורות

תקציר העבודה:

היין היוה את אחד המשקאות המפורסמים ביותר בתולדות העמים. עוד בתקופת המקרא מוזכר היין כמשקה מפתה ומשכר אשר כלל העמים היו משתמשים בו.
לעם ישראל היווה היין יותר מאשר סתם משקה, הוא היה מעין סמל לקדושה והיווה משקה אשר בו יכלו לקדש ימים מסוימים. להבדיל, כאלו אשר לא היו ראוים לכך צוו להינזר ממנו.
תהליך עשיית היין היה אף הוא תהליך מסובך אשר הצריך עבודה קשה. לאחר הבציר הענבים היו מובלים לבית הקיבול לשם כבישתם. בית קיבול זה ה"גת", היה בזמנים הקדומים כעין בריכה עגולה, חצובה בכרם בעומק לא רב, וקרקעיתה היתה משופעת: "ברכת הדריכה". בקצה השיפוע נחצבה בריכה שניה, עמוקה יותר, שלתוכה היה נוזל המיץ שיצא מן הענבים ("התירוש"), כשהללו נדרכו ע"י צוות של דורכים ברגליהם. מן הבריכה השניה היו שואבים את המיץ לתוך כדים, שתוכם הותסס ע"י שמרים והובא לשמירה ביקב. כדי לעודד את הדריכה, היו אנשים מיוחדים במינם מנגנים ומעודדים את הדורכים.
העבודה סוקרת את מבנה הגתות בא"י, בעיקר בתקופת המשנה והתלמוד. הסקירה מתבססת על הספרות המקראית והתלמודית מחד גיסא, וכן על הממצאים הארכיאולוגים מאידך. בעבודה יודגשו השווה והשונה בין שני המקורות הנ"ל.

מקורות:

אוריון ע. גיתות ובתי בד בהר הנגב .מדרשת שדה בוקר,1983. 2.דר שא. דגן תירוש ויצהר חוברת בהוצאת המדור לידיעת הארץ בתנועה הקיבוצית 1981.
פרנקל ר.תולדות עיבוד היין והשמן בגליל בתקופת המשנה והתלמוד חיבור לשם קבלת תואר דוקטור לפילוסופיה.אוניברסיטת בר-אילן, תשמ"ד.
גתות ובתי בד בתקופת המישנה,סקירה בהוצאת החברה להגנת הטבע,1968.
הגת ובית הבד במשנה ובתלמוד לקט מקורות ליום עיון מדריכי של"ח.הוצאת בית ספר שדה כפר עציון תשמ"ו.
עיטם דא. ושמן מחלמיש צור קדמוניות תשמ"ג
פלג יא. בתי בד וגתות עתיקים ודרך הפעלתם טבע והארץ תש"מ
האנציקלופדיה העיברית ערך יין.

תגים:

מקורות · ארץ · ישראל · ארכאולוגיה · ארכיאולוגיה

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "גתות היין בא"י בתקופת המשנה והתלמוד", סמינריון אודות "גתות היין בא"י בתקופת המשנה והתלמוד" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.