היישום אינו מחובר לאינטרנט

השפעת מענק עבודה על תעסוקה בישראל

עבודה מס' 071079

מחיר: 349.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: כיצד מענק עבודה משפיע על תעסוקה ושכר ממוצע במשק בישראל?

8,008 מילים ,14 מקורות ,2017

תקציר העבודה:

החוק להגדלת שיעור ההשתתפות בכוח העבודה ולצמצום פערים חברתיים (מס הכנסה שלילי, התשס"ח-2007) נועד לשיפור רווחתן של משפחות עובדות ברמות השכר הנמוכות באמצעות תמרוץ יציאתן לשוק העבודה והגדלת ההכנסה הפנויה שלהן. להשגת יעדים אלה קבע החוק כי תשלום לזכאים בגין מס הכנסה שלילי (להלן - מענק עבודה או מענק) ייעשה באמצעות רשות המסים בישראל (להלן - הרשות). עוד נקבע בחוק כי סכום המענק יחושב על פי רמת ההכנסה מעבודה של העובד, מספר הילדים במשפחתו, מבחן קיום הכנסות נוספות שלו שאינן מעבודה וכן רמת ההכנסות הכוללת של התא המשפחתי של העובד.
מספר התובעים הפוטנציאליים למענק גדל מ-64,000 בשנה הראשונה לחוק (בגין שנת הזכאות 2007 (לכ-385,000 בגין שנת הזכאות 2012. כ-98% מהזכאים מוגדרים ברשות שכירים, והשאר מוגדרים עצמאים. בשנת הזכאות 2012 כ-10% מהשכירים במשק הישראלי היו זכאים למענק. ממוצע המענק ששולם לתובעים שהם "שכירים" בגין שנת הזכאות 2014 עמד על 3711 שח. כשליש מהתובעים הפוטנציאליים לא הגישו תביעה בגין שנת זכאות זו (משרד האוצר דוח 66א, 2015).
לאור הדברים הנ"ל, עבודה זו תבחן את השפעת מענק עבודה (מס הכנסה שלילי), המתקבל על ידי רשות המיסים, על התעסוקה והשכר במגזר העסקי בישראל. מתודולוגיית העבודה תתבסס על שאלון מובנה אמריקאי אשר יבחן רמות שכר בקרב מדגם מייצג של כ-100 משתתפים ויבחן גם האם קיבלו מענק עבודה במהלך 5 השנים האחרונות והאם מענק זה תרם לרצונם לעבוד במשק ולא להיות מובטלים.
לפיכך, המחקר בנוי על פי השלבים הבאים: בחלק הראשון מוצגת הסקירה אשר סוקרת מהו מענק עבודה; מהם שיטות מענקי עבודה במספר מדינות בעולם; מהי תרומת המענק לפרטים ושיטות החישוב השונות של גובה המענק ולבסוף כיצ מענק עבודה משפיע על המשק הישראלי בהבטים כלכליים.
החלק השני של מחקר זה מציג את מתודולוגיית המחקר, כלומר: שאלת המחקר, שיטת המחקר, כלי המחקר בו נעשה שימוש, שיטת איסוף נתוני המחקר וכן אוכלוסיית המחקר אשר נדגמה במחקר זה. כאמור, מחקר זה מתבסס על שאלון מובנה אשר חולק למדגם מייצג של כ-100 נשאלים. בחלק השלישי של המחקר מופיע פרק הממצאים. פרק זה מציג סטטיסטיקה תיאורית של משתתפי המדגם, רמת הענות להשתתפות במדגם וכן ניתוח סטטיסטי של ממצאי השאלון על פי השערות המחקר השונות של מחקר זה. בחלקו הרביעי של מחקר זה מופיע דיון המסכם את ממצאי העבודה תוך שילוב הממצאים האמפיריים תיאורטית עם הממצאים הספרותיים. חלק זה כולל את מגבלותיו של מחקר זה ומציע הצעות למחקרי המשך נוספים אשר רלוונטיים לסוגיה הנבחנת.
בחרתי לעסוק ולבחון את השפעת 'מענק עבודה' על תעסוקה בפרט בשל אקטואליות נושא זה בשנים האחרונות לאור הפריסה הארצית שנתנה לזכאים והעלאת המודעות בקרב הציבור לבחון האם מגיע להם מענק זה לאור הכנסתם החודשית ומאפיינהם הדמוגרפיים השונים.

תוכן עניינים:
1. מבוא
2. סקירת ספרות
2.1 מענק עבודה בישראל
2.1.1 רקע
2.1.2 התפתחות החוק
2.1.3 ישום מענק עבודה בישראל כיום
2.2 מענקי עבודה בעולם
2.3 תרומת מענק עבודה לאזרח
2.4 תרומת מענק עבודה למשק

3. שיטת המחקר
3.1 משתני המחקר
3.3.1 משתנה תלוי
3.3.2 משתנים בלתי תלויים
3.2 שיטת המחקר
3.3 כלי המחקר
3.4 מדגם המחקר
3.5 שיטות סטטיסטיות
4. ממצאים
4.1 הענות להשתתפות במחקר
4.2 סטטיסטיקה תיאורית משתתפי המחקר
4.3 תיאור מאפייני קבלת מענקי שכר בקרב המשתתפים
4.4 ניתוח תפיסות הנשאלים כלפי מענקי עבודה
4.5 בחינת השערות המחקר
4.5.1 קשר בין משתנים
4.5.2 הבדלים בין קבוצות במדגם
4.6 רגרסיית המחקר
5. דיון וסיכום
5.1 דיון
5.2 סיכום
6. ביבליוגרפיה
7. נספחים
7.1 שאלון המחקר

קטע מהעבודה:

בשנת 2007 נחקק החוק להגדלת שיעור ההשתתפות בכוח העבודה ולצמצום פערים חברתיים (מס הכנסה שלילי), התשס"ח-2007. החוק נועד בין היתר להגדיל את שיעור ההשתתפות בכוח העבודה ואת ההכנסה הפנויה של העובדים ברמות השכר הנמוכות ולצמצם את הפערים הכלכליים בין העובדים. מענק ההכנסה נועד להיטיב עם משפחות עובדות ברמות השכר הנמוכות ולגדיל את שיעור ההשתתפות בכוח העבודה על-ידי תשלום מענק כספי באמצעות מערכת המס. סכום המענק נקבע על בסיס הכנסת העובד, מספר הילדים במשפחתו, הכנסות נוספות שיש או אין לו וההכנסה הכוללת של משק ביתו (שוורץ, 2006). בשנת 2008 שולם לראשונה מענק עבודה (מס הכנסה שלילי) על בסיס הכנסות מעבודה משנת 2007. בשנתיים הראשונות הוחל החוק באזורי השילוב בלבד. בשנת 2010 הורחבה החלתו לאימהות לילדים עד גיל שנתיים בכל הארץ, ומשנת 2012 הוא מיושם בפריסה ארצית (בר, 2015).

תגים:

ישראל · תעסוקה · מענק עבודה · פערים חברתיים · מס הכנסה · רמת הכנסה · משק · רשות המיסים · המגזר העסקי · מוטיבציה · אבטלה · אזרח · מיסים · רווחה · מדיניות

עבודות נוספות בנושא:

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "השפעת מענק עבודה על תעסוקה בישראל", סמינריון אודות "השפעת מענק עבודה על תעסוקה בישראל" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.