היישום אינו מחובר לאינטרנט

השתלבותן של נשים חד הוריות במעגל התעסוקה בישראל - ניתוח סטטיסטי

עבודה מס' 068494

מחיר: 362.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: בחינת הגורמים הגיאוגרפיים, הדמוגרפים והכלכליים המשפיעים על סיכוייה של אם חד-הורית להיות מועסקת בשוק העבודה בישראל, בהשוואה לנשים נשואות.

10,271 מילים ,27 מקורות ,2010

תקציר העבודה:

תופעת המשפחות החד הוריות הנה תופעה מגדרית, כאשר בכל העולם וגם בישראל, שיעור הנשים העומדות בראש משפחות אלה הינו גבוה מאוד. לאור זאת, הנתונים המובאים בעבודה זו מתייחסים למשפחות חד הוריות שבראשן עומדת אישה המגדלת לבד את ילדיה.
בשנת 2008 חיו בישראל כ-104.3 אלף משפחות חד הוריות ובהן כ 180- אלף ילדים עד גיל 17, אשר מספרם הממוצע עמד על 1.7 בהשוואה ל 2.4- במשפחות בהן זוג הורים. כיום ביותר ממחצית מהמשפחות החד הוריות עם ילדים עד גיל 17 ראש המשפחה הוא/היא הורה גרוש/ה 13%, רווק\ה, 15% אלמן/ה והיתר - נשוי/אה אך חי/ה בנפרד.
על נשים חד הוריות מופעלים לחצים הן נפשיים והן כלכלים המקשים על קיומן העצמי דבר אשר הוביל לחקיקת מספר חוקים למען נשים חד הוריות החל משנת 1992. חוקים אלו נועדו לעודד את כניסתן של נשים חד הוריות לשוק העבודה.
בעשורים האחרונים חלה עלייה בשיעור ההשתתפות של נשים חד הוריות בכוח העבודה האזרחי בישראל. נכון לשנת 2007 התעסוקה בקרב אמהות חד-הוריות עמדה על 57%, והייתה גדולה ב-3% מזו של אמהות נשואות.

מטרת מאמר זה הינה לבחון מהם הגורמים הגיאוגרפיים, הדמוגרפים והכלכליים המשפיעים על סיכוייה של אם חד-הורית להיות מועסקת בשוק העבודה בישראל, בהשוואה לנשים נשואות. לצורך ניתוח נשתמש בקובץ נתונים מסקר כוח אדם משנת 2008 (הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה). עבודה זו באה לתרום להבנת דפוסי התנהגות של נשים חד הוריות בשוק העבודה בישראל.

הניתוח נעשה באמצעות מודל הסתברותי מסוג LOGIT, מודל אקספוננציאלי, אשר שיטתו מתאימה לאמידת מודל עם משתנה דמי מוסבר.
בעזרת תוכנת Stata נבחנו שלוש רגרסיות (פלטי התוכנה אינם מצורפים לקובץ):
1. כלל האמהות (כדי לבדוק את היחס בין כלל האמהות לחד הוריות).
2. א. אמהות חד-הוריות מועסקות/לא מועסקות.
ב. אמהות נשואות מועסקות/לא מועסקות.
3. השפעה כללית על הסיכוי לתעסוקה- אם חד הורית.

תוכן עניינים:
1. מבוא
2. משפחות חד הוריות
א. הגדרה
ב. מצוקתן של נשים חד הוריות
3. סקירת ספרות
4. המצב בעולם
5. המצב בארץ
א. תמונת מצב בארץ
ב. חקיקה ותקנות
ג. הגורמים המטפלים במשפחות חד הוריות
6. שיטת מחקר
א. שאלת המחקר
ב. מקור הנתונים
ג. מודל המחקר
ד. השערות המחקר
ה. מגבלות המחקר
ו. הצגת תוצאות וניתוח
7. סיכום ומסקנות
8. ביבליוגרפיה

קטע מהעבודה:

אלונה שמש במאמרה (2007) מציינת כי "מגמת גידול זו בישראל דומה למגמת הגידול הקיימת במדינות נוספות אחרות בעולם. המרכיבים העיקריים של הגידול הינם שינויים הנובעים ממבנה המשפחה הקשורים לעלייה בשיעור הגירושין ולעלייה בשיעור לידות מחוץ לנישואין " (עמ' 8). אומנם קיימת אפשרות שהגדלת העזרה למשפחות חד הוריות גורמת לגידול במספרן, אך "סביר להניח שגם אם לחוק משפחות חד הוריות הייתה השפעה לעידוד יצירת משפחות חד הוריות עוצמתה הייתה זניחה" (פלוג, קסיר (קלינר) ומידן, 2005, עמ' 4).

תגים:

חד הורות מצוקות · תעסוקת נשים · כוח עבודה · הורה יחיד · חד הורית · אמהות חד הוריות · חד הוריות · נשים · עבודה · תעסוקה · שילוב נשים · הורים יחידים · רווחה

עבודות נוספות בנושא:

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "השתלבותן של נשים חד הוריות במעגל התעסוקה בישראל - ניתוח סטטיסטי", סמינריון אודות "השתלבותן של נשים חד הוריות במעגל התעסוקה בישראל - ניתוח סטטיסטי" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.